dubtechno ala rhythm & sound

Devon-Miles

Ouwe rot
http://soundcloud.com/room_of_close_associates/dm-r-s-full-dub-version

mij vandaag maar eens even over gebogen :dj:

ooit eens een soort reggae nummer met mijn pa geprobeerd te maken, lag nog wat materiaal hier ala skank gitaartjes en haaltjes dus heb die gebruikt en door de analoge meuk gehaald om het wat op te dikken.

The police (Zenyatta Mondatta) meets the Orb (orbus Terrarum) in een strak techno grid.:okdan:

Nog af en toe een sampletje eenmalig droppen en af en toe echt stil durven gaan, om het allemaal nog meer te varieren / breken

En nu graag 60 minuten meer, meneer.:halleluja

dank jullie wel man :) ik moet ook zeggen dat de soundtracs topaz een groot aandeel in de sound heeft, wat een bizarre tafel is dat zeg, het geheel gaat nog door een spl kultube met een vleug buizen. het is inderdaad zo dat er met iets meer variatie en wellicht wat andere elementen erin het nog wat fijner maakt, ik wou het niet te overdoen zeg maar en toch minimalistisch en dendermatig houden, mixmateriaal. 8 trackjes maken en dan een mix van 60 minuten met dit soort spul, ik heb al wat aanbiedingen om ermee door te gaan, ik ga het proberen :)

Beter, even als huge R&S fan. Om het genre net nog even wat meer te benaderen zou ik de kick en bass net even wat stuwender maken. Nu klinkt het nog even wat de dub achtig en net te weinig techno voor dubtechno als je begrijpt wat ik bedoel :)

Zou em wel willen remixen eigenlijk hehe.

snap wat je bedoelt, het kan nog wat abstracter inderdaad om in de echte dubtechno te zitten. het is meer dat ik wat wou doen met het materiaal wat ik al had van de oude originele track waar we ooit mee begonnen waren. ik ben ook een groot R&S fan maar om die echte sound te maken, als je zover bent ben je echt een baas, ook qua dat stuwende, dat is echt heel moeilijk.. maar ik ga gewoon verder, het is ook weer een heel apart genre wat weer los van techno of zelfs reggae staat maar wel duidelijk invloeden hoort, abstractie ten top

qua mix vond ik het zo net kunnen anders zou ik weer tever gaan en de boel echt oversturen, dat zou ik dan weer zonde vinden maar qua dat stuwende snap ik het, voor dat soort R&S dubtechno moet dat poepdik klinken en de ramen moeten trillen

Oef lekker hoor! De drums zijn echt heel tof. Zit daar een phasertje of zo overheen? Het dubje vind ik wat eentonig worden. Een beetje ruiger of een bandpass filter daarover zou het nog wat meer diepte geven. Verder te gekke track.

variatie heb ik wat op gevonden, ik woon in de bijlmer en heb besloten bij de appie heijn een briefje op te hangen: gevraagd, brullende dub jamaicaan, volgens mij komt het dan wel goed :D

erg lekker...
maar vind het meer gewone dub als dubtechno....

Je zou nog meer van die dubtechno chords uitschieters er in kunnnen gooien.. met lange delay, of vocal hits met lange delay..

Maar nogmaals, klinkt goed..

erg lekker...
maar vind het meer gewone dub als dubtechno....

Je zou nog meer van die dubtechno chords uitschieters er in kunnnen gooien.. met lange delay, of vocal hits met lange delay..

Maar nogmaals, klinkt goed..

thanks, klopt het is meer gewone dub maar wel 4/4 606 kick door tapedeck gesampled voor de feel en hats ook, wou het wel set mixbaar maken. de gitaar maakt het meer dub en geen techno feel. ik kan idd wat chords pakken en daar wat mee doen maar denk dat het dan teveel wordt, zou dan voor een andere versie gaan. er zit wel een jx8p chordje in met een lange galm erop.

Sluit me hier op aan, vind het zeker heel vet klinken maar onder de noemer Techno zou ik het niet plaatsen. Maar ach dat doet er niet toe, het klinkt lekker. :okdan:
Het klinkt wel gruizig, wat heb je exact gedaan? Vind dat wel lekker klinken. Vraag dit omdat ik recent meer aan het spelen ben met filters en er gaat een hele wereld voor me open :)

Back