Drumstation: ruis?

bob303vs909

Ach und Weh
Ik heb gemerkt dat mijn Drumstation nogal wat ruis produceert...Is dat een veel voorkomend euvel?

anyone, anyone...?

Een van de stilste ..

Een van de stilste ..

Op onze tafel is de Drumstation (V2) een van de stilste bakjes. Met stip op één staat de SID Station.. maar dat is er ook eentje van de buitencategorie. Een 909 ruist ook behoorlijk, vooral de kick en de snare.. compressie op de kick piept er zelfs een beetje bij (er moet ook een gate voor.. maar ja).

ja dat is bekent dat de drumstation en de bassstation(die ik zelf heb) best ruisen ik vind het in ieder geval behoorlijk vervelend...

k'heb een folio f1 en dacht dat het aan die tafel lag en dat het absoluut stil moet zijn allemaal...maar ik jullie nu hoor valt dat dus allemaal wel mee...hoera

Ik heb er ook eentje gehad en die ruiste ook een beetje, maar toen had ik ook een gare mengtafel, dus daar kon het ook aan liggen! hahahaha! :)

Om effe van topic te veranderen... :p (hij is toch al afgehandeld, he)

Kan een drumstation 2 een 808, 909 vervangen qua sound of merk je dan echt een verandering in karakter? Die bass en hats van de 808 gaan wel goed, maar zijn ze echt zo onvervangbaar? Of mist de DS2 diepgang in de klank?

Die sequencer is toch niet zo essentieel? Daarvoor heb je toch een externe sequencer?

Ik wil gewoon effe de waarde van die machines wat laten zakken... :)

De 808/909 sounds vind je overal maar er gaat niks boven de timing en de shuffle van de sequencer van een 909.

Yep, hetzelfde geldt voor de 303: tig klonen wat betreft het geluid, maar geen enkele kloon die een 303-achtige sequencer heeft. Da's voor mij de reden dat ik nooit een kloon hiervan of van een andere x0x box zou kopen. Het schijnt erg moeilijk te zijn om zo'n x0x-sequencer na te maken, zelfs de Future Retro Mobius kan er niet aan tippen.

?

?

Ik kan in mijn geval enkel over een 808 praten (dus geen shuffle), maar waar zit em dan het verschil in de sequencers? Is het omdat die dan analoog is dat ie daardoor zogezegd meer "leeft" (in functie van de tijd)?
Of is't iets anders.

Orgineel geplaatst door Boemtsjak
De 808/909 sounds vind je overal maar er gaat niks boven de timing en de shuffle van de sequencer van een 909.

Yep, hetzelfde geldt voor de 303: tig klonen wat betreft het geluid, maar geen enkele kloon die een 303-achtige sequencer heeft. Da's voor mij de reden dat ik nooit een kloon hiervan of van een andere x0x box zou kopen. Het schijnt erg moeilijk te zijn om zo'n x0x-sequencer na te maken, zelfs de Future Retro Mobius kan er niet aan tippen.
mmm de mc202 komt redelijk in de buurt hoor
maar is niet hetzelfde maar wel beter op sommige punten

En natuurlijk is seq van de 909 het geheim van de bak ;-)

Back