Hoe slecht?

Waxter

Nieuwkomer
Gewoon een vraagje:

hoe slecht waren jullie "eerste" creaties?

En met welk genre zou je moeten beginnen, wat is het simpelste?

Ik gebruik Reason 5.

Als er mensen zijn die zo dapper zijn om ze te laten horen, zal ik misschien ook mijn misbaksels de wereld insturen:biertje:

Ieders creaties waren als eerste heel slecht. Jimi Hendrix eerste nummer (als jong ventje) was slecht als je het vergelijkt met wereldstandaard. Het gaat erom hoe je je ontwikkeld.

Begin met het Genre wat je leuk en mooi vind, heel simpel :)

als je na 7 jaar nog met je eerste creatie moet beginnen pak je t iig grondig aan :D

Gewoon een vraagje:

hoe slecht waren jullie "eerste" creaties?

En met welk genre zou je moeten beginnen, wat is het simpelste?

Ik gebruik Reason 5.

Als er mensen zijn die zo dapper zijn om ze te laten horen, zal ik misschien ook mijn misbaksels de wereld insturen:biertje:
Ja, dramatisch slecht. Ik had geen flauw benul van ritme, maatsoorten of melodie. Alleen fasttracker met 20 samples. "Helaas" zijn die brouwsels bij een harddrive crash verloren gegaan.

Oorspronkelijk geplaatst door Snelkookbami
Ik heb helaas niet alles meer, maar dit is volgens mij de 1e.
PROGRESSIVE HOUSE FRUITY LOOPS - YouTube
De allereerste projecten die ik gemaakt heb waren waarschijnlijk zo kut dat ik ze niet durfde up te loaden.
Pff, dat klinkt gewoon goed man.
DIT zijn pas eerste tracks
Ik vind dat tweede dan weer beter :D (al trekt de mix helemaal op niets)

Een van m'n eerste tracks, van rond 2000 ergens:

http://soundcloud.com/tt_cc/04-t-cm11-track-0-4
(Probeer hier maar eens een genre op te plakken 8D )

Ze missen wat uitwerking, maar ik ga de originele files nooit meer terugvinden...

Ik heb toen na jaren van duizenden onafgewerkte prutsdingen verzamelen ineens een demo van 6 nummers op een half uur opgenomen 8o)

Ik zal vanavond eens proberen een deel van mijn allereerste track up te loaden. Ingespeeld op het azerty toetsenbord van mijn PC, afgemixt in Geluidsrecorder. :D Ik zeg "een deel van", want er hoort nog een tweede deel bij dat eigenlijk geen samenhang heeft met dit deel. :)

Ik ben toch redelijk zeker dat dit de allereerste track is. Hooguit mijn vijfde track, in ieder geval uit de tijd dat ik nog geen muziekinstrumenten had. :)

We gaan even 10 jaar terug in de tijd. In bijlage mijn allereerste opname van "een nummer" ooit (voordien enkel wat gepruts als achtergrond voor een VB game proberen maken, maar niks echt serieus met meerdere sporen en een idee erachter). Nog even de gebruikte middelen in detail schetsen:

Ingespeeld met: het azerty klavier van de PC;
Klankbron: standaard MIDI bank, ten gehore gebracht in de soundpreview van een SF2 editor.
Snippets meteen als WAV opgenomen in Windows Geluidsrecorder en daar tot samples geknipt. Maar daar zat dus zowel op noottiming als samplelengte geen quantizing in. Er kwam dus ook feitelijk geen MIDI aan te pas.
Gesequenced (nuja) en gemixt (nujaaaa...) ook gewoon in Geluidsrecorder.

Dan had ik nog het geluk dat ik een vroege full duplex kaart had, dus als ik het me goed herinner kon ik het reeds opgenomen deel wel horen tijdens het inspelen van een nieuwe sample wel horen wat ik reeds opgenomen en "gesequenced" had. Misschien zelfs dat niet, ik weet niet meer zeker hoe erg het behelpen was. :D

Dit is dus ongeveer net zo vlot en flexibel werken als stukken tape knippen en plakken op een 2track.

Voordeel door beperking van deze methode: ik kon geen akkoorden spelen op het PC toetsenbord, en daardoor verviel ik met mijn strijkerpartijen niet zo snel in de standaard 3noot akkoorden die ik nu (te) vaak gebruik. Ik moet me nu eigenlijk dwingen om soms de strings en pads op te splitsen in meerdere monofone stemmen om het wat boeiender te maken.

Attachments

• 1.wav
    993,5 KB · Bekeken: 86
Een van m'n eerste tracks, van rond 2000 ergens:

http://soundcloud.com/tt_cc/04-t-cm11-track-0-4
(Probeer hier maar eens een genre op te plakken 8D )

Ze missen wat uitwerking, maar ik ga de originele files nooit meer terugvinden...

Ik heb toen na jaren van duizenden onafgewerkte prutsdingen verzamelen ineens een demo van 6 nummers op een half uur opgenomen 8o)

Het daar zit een zelfde sample in als Aphex Twin gebruikt op Green Calx is dat die uit Robocop :D?

ik hoor dingen voorbij komen die een stuk interessanter zijn dan wat er nu nieuw gepost wordt

Dus ik heb een Roland V-Studio 2480 gekocht terwijl ik beter in Geluidsrecorder was blijven werken? Had dat dan eerder gezegd, al dat geld... :) ;)

Back