midas venice-f gebruikers?

Nee dat hoef ik ook niet, mijn audio gewoon de computer in en dan verder werken en de sporen en master evt door de tafel en outboard weer halen. Wil geen uitgebreide midi toestanden maar zoals op die Zed-r is wel handig voor wat verbjes of on the fly terwijl je arrangeert iets indraaien auxje etc

dus ik ben niet op zoek naar meer controle van mijn mixer maar graag het element geluidskaart dichterbij de computer hebben + wel een analoge mixer hebben en de voordelen daarvan hebben , ook qua eq en summing, ik heb altijd met analoge mixers gewerkt en dat zal ik ook altijd blijven doen

Ik zou het in jouw geval lekker zo houden als het nu is. Of dat nu via de Topaz of Mackie gaat. Eigenlijk is het enige dat je wil een makkelijkere routing betreft audio interface. Maar wanneer je een interface in de tafel wil wordt het eea ook direct minder flexibel. Je kan bijv mocht je dat willen niet meer buiten je mixer om wat je wel kan met een losse interface.
Zo werk ik iig. Alles gaat bij mij eerst droog, clean, recht via alleen interface de DAW in. Vervolgens ga ik alles opnieuw tracken met de keus..via preamp, via mengtafel, met EQ, zonder etc, etc. Je hebt dan altijd je droge signaal die je ook weer altijd opnieuw zou kunnen bewerken.

Jazeker, heb een 27" imac waar nu een xone 4d aan zit als geluidskaart die weer in en out naar mijn topaz gaat, het werkt maar heb wel wat noise, kan door de kabels zijn of hoe het is aangesloten. Ik kan verder wel muziek maken en opnemen dat is het probleem ook niet echt, meer wat ik zei, er zijn modernere oplossingen die wat meer richting de computer gaan, ik wil graag onderzoeken of het het waard is te kijken naar een venice-f of zed-r, is dat wat, qua sound en mogelijkheden, sound on sound zegt van wel, ik lees veel goeds maar er zijn ook mensen die dan zeggen hou die topaz en werk gewoon door zoals je nu doet.

Qua sound... Topaz houden. Sound on Sound zegt alles wat de fabrikant leuk vindt.
Ik heb echt nog nooit een slechte review in SOS zien staan.

In principe zou ik je gelijk geven maar jullie vergeten dat Devon zijn converters nu nog de zwakste schakel zijn (als hij het via de Xone de AD slag doet). Dat kan dus iets beter door het via de dig out van de Softkube te doen maar ben toch echt van mening dat de Zed R16 voor hem echt wel een upgrade inhoudt.

Dus eigenlijk hangt je Topaz aan een DJ controller
Zou dan eerst eens kijken voor een fatsoenlijke multichannel geluidskaart en lkker op de Topaz blijven

Heb ook een Zed r16; heerlijk 1 fw kabel naar de computer en dan toch de keuzevrijheid van analoog of digitaal summen. Zowel bij tracken als mixen prima EQ's tot je beschikking. Als 16 kanalen voldoende is vind ik een tweedehands Zed R16 een no-brainer!

Dus eigenlijk hangt je Topaz aan een DJ controller
Zou dan eerst eens kijken voor een fatsoenlijke multichannel geluidskaart en lkker op de Topaz blijven

xone 4d is een prime gekuidskaart hoor, heb zo ook op 1 kanaal het signaal uit ableton en op het andere kanaal het signaal wat door mijn tafel komt, zo kan ik a/b vergelijken

De Venice zou voor mij afvallen als geluidskaart via FW
De geintergreerde geluidskaart ondersteund maximaal 16bits 48khz heb ik begrepen, dat is dus de adder onder het gras
Nog steeds en hele complete tafel maar er zou dus een andere kaart naast moeten ipv de interne FW kaart

Als eindresultaat niet, das iddvmeestal 44/16 maar tijdens het mixen wil je echt liever wel 24bit draaien

Bijna niet te geloven hoe de Zed R16 al die data over een firewire 400 verbinding heen en weer kan pompen..
16 adat kanalen.. (16 bit 48khz) en dan nog 24 bit x 16 audio kanalen..
Ik had deze mixer een tijd geleden bijna gekocht maar was toen wat sceptisch maar uiteindelijk knaagt het nog steeds :D

zeddata.png

Laatst gewijzigd:
Het aantal kanalen van de ZED R16 is via adat in de firewire 44.1/48khz mode toch 8 in 8 out.. geen 16.. dat maakt het ook allemaal iets aannemelijker. :)

Oke.. hij werkt goed op een Mac maar even een off-topic vraagje :engel: .. hoe zijn de ervaringen hedendaags op Windows 7 64bit? 8D

Edit: nogmaals sorry voor de topicvervuilling maar het antwoord stond niet bij de driversdetails..
Nog ff wat gezocht.. en gelukkig net als voor de grotere 24 kanaals versie die op dezelfde drivers draait gewoon 64bit ondersteuning :)

Laatst gewijzigd:
Ik doe niet echt aan multitracking maar neem vaak dingen los op dus een zed-r16 zou ik wel mee kunnen werken. Ik zou mijn ableton master naar 15 en 16 routen maar ik vraag me een beetje af of ik kan opnemen via mijn master en door de outboard. Hij werkt helaas niet met groepen die inserts hebben zoals de venice-f

Ik doe niet echt aan multitracking maar neem vaak dingen los op dus een zed-r16 zou ik wel mee kunnen werken. Ik zou mijn ableton master naar 15 en 16 routen maar ik vraag me een beetje af of ik kan opnemen via mijn master en door de outboard. Hij werkt helaas niet met groepen die inserts hebben zoals de venice-f

En dan de gehele boel dus gelijk afmixen met de ableton masters? of.. dat moet volgens mij wel kunnen.. :)
Ik vond het ook idd een beetje een gemis aan de ZED, het niet kunnen groupen.. maar je kunt in geval van out of the box multitracken ook een paar kanalen uit je daw naar een externe adat interface sturen :) en deze dan weer wel op een van de extra aansluitingen laten terugkomen die niet worden opgenomen.. 't Is wat omslachtig.. dat wel.

Ik moet altijd de optie hebben iets op te kunnen nemen via de main insert van de tafel want daar zit mijn outboard op

Ik geloof dat die Midas dat ook doet hoor. Niet alles recorden in een keer.

Hoe werken de main inserts dan? kun je gewoon de master van je tafel routen naar kanalen en die weer opnemen of hoe werkt dat. Dat je op elk kanaal een insert hebt is me duidelijk maar mijn prio is opnemen door de main insert want ik neem vaak toch maar per kanaal op en werk van midi naar audio en dan bewerken of gebruiken in live, multitracken hoef ik toch niet.

Je selecteert gewoon welk kanaal je actief zet als geluidskaart en dan neemt die dat op, zover begrijp ik het maar het master gedeelte.. als je de op te nemen kanalen nog kan routen naar de master en main insert is wt top. Die midas met subgroepen hebben waarschijnlijk ook group inserts waar je dan weer je outboard op kan prikken

Voor zover ik het plaatje hieronder begrijp moet je de masterinserts wel kunnen opnemen als je firewire kanaal 17 en 18 opneemt (masters) aangezien de insert van de masters voor de AD converter zit.. iemand??

Ik vraag me ook nog steeds af of je dus wel audio uit je DAW op de masters kan afspelen zonder het op te nemen.. volgens dit schema dus niet

zedblock.png

Back