midas venice-f gebruikers?

DEVON-MILES, het beste dat je kan doen is even de handleiding lezen van de zedr16

deze is niet zo dik en (wat uitzonderlijk is voor handleidingen) zeer begrijpelijk geschreven

alle routingen staan erin beschreven,

nogmaals het enige nadeel is dat je geen bussen kan maken, enige oplossing daarvoor is die of in je daw maken en dan als 1 stereo (of mono) naar de zed sturen OF de bussen naar een aux sturen en de bussen zelf muten

voor de rest kan elke mogelijke routing gewoon, en is retetstabiel (crahste bij mij nog NOOIT)

nogmaals: deze tafel kan veel meer dan de prijs laat vermoeden, is echt top

ik zal inderdaad de handleiding eens doornemen, ik krijg wel echt het idee dat deze mixers meer een insteek hebben tot multitracken en summing in je DAW dan de ook wat conventionelere mixer toestanden. waarom zou je iets super moeilijk moeten routen om iets door een stereo processor te halen, of wat nou als je voor 10 ruggen aan outboard hebt liggen? biedt deze tafel dan nog steeds wat of forceert het je gewoon om echt alleen maar met je DAW en plugins te laten werken. Trouwens is het me ook nog niet helemaal duidelijk hoe het werkt met de auxen, offer je voor de return nou een kanaal op of niet?

Bij de midas ook een verhaal met dezelfde ditjes en datjes maar ze hebben groupen gelukkig maar ik geloof ook dat je voor je auxen een kanaal opoffert

Ik geloof niet dat ze met deze mixers outboard uit willen sluiten. Het is geen digitale mixer, maar een analoge met interne geluidskaart.

..hij heeft twee stereo returns, de Midas.

oplossing kan dus ook zijn om alles via je inserts op te nemen, ik neem aan dat als je een mic pre amp in je insert drukt (focusrite isa ofzo) dat dat wel gewoon opgenomen wordt?

maar ik snap vervolgens niet waarom er dan uberhaupt main inserts op die tafels zitten?

en kanalen opofferen voor je returns, zowel bij mackie als bij de oudere venice series hoefde dat helemaal niet, nu dus wel

Hoeft hier ook niet
Maar je compressor zet je i.d.d. gewoon op inserts
Op je main insert zet je wat door de mixbus gaat
Group inserts gebruik je voor groups
En send & return for Wet/dry FX

weet je zeker dat je de inkomende data naar je 16 track ingangen (bijvoorbeeld voor eq en aux)kan sturen. want het staat dan wel wat verkeerd in het schema. nu denk ik dat je ze alleen nog kan corrigeren met insert en de main L/R out.

Yeps.. 100% zeker dat je alle kanalen uit de computer via firewireverbinding door de analoge EQ kan sturen en naar de aux bussen sturen via de pots. :)

Die Midas heeft buiten dat ie subgroupen heeft nog meer dingen die wel waarde hebben.

- 100mm faders
- 4 segments meters per kanaal.. erg handig :)
- 2 auxen extra

en natuurlijk nog een sweep op de Lo en Hi shelving.

Wel jammer dat die insert niet voor de firewire zit.. de subgroupen ook niet voor zover ik nu heb gelezen..
maar las net wel een verhaaltje van iemand die als ik het goed begrijp de inserts van de subgroup gebruikt.. je route deze subgroup naar de master en dan komt de insert alsnog via de master out je computer binnen. :)
http://www.gearslutz.com/board/7373060-post330.html

Dit is de hele pagina van Gearlutz met
onderin ergens dus het berichtje..

Maar eh.. zoals er al eerder opgemerkt werd. 2 stereo returns zijn ook aanwezig op deze tafel.. gewoon een erg uitgebreide tafel maar er blijft altijd wel wat te wensen natuurlijk :)

ja, dikke sound vooral de preamps zijn echt goed. 909 mono er doorheen beetje oversturen uberdik.
alle mogelijkheden en de matrix nog niet helemaal door maar ik gebruik hem in elk geval wel in de zin van wat ik wou

Devon-Miles,

klopt het dat je de inserts op je masterbus NIET kan opnemen indien je via firewire terug opneemt in je PC?

dus, maw, als je bv een compressor zet op je masterinsert, je dat NIET kan opnemen via firewire naar je computer (omdat de firewire terug naar pc staat op PRE-insert?)

maw kan je je compressor en of eq op masterbus enkel opnemen als je outputs van je master bv nog rout naar een andere converter, maar niet via de firewire terug naar PC?

De workaround lijkt me dan al je kanalen naar een van de groupchannels te routen en daar dan je mastercompressor op te zetten, maar dan ben je wel je groups kwijt....

Indien ik het goed begrijp kan je dus als je wilt opnemen via de firewire out niet én een compressor op een groep gebruiken én dan nog eens een compressor op de masterbus?

Je kunt helaas geen enkele insert los of op de conventionele manier opnemen en dat is een heel groot gemis, die zul je door moeten lussen naar een ander audio kanaal om als audio op te nemen dus fx gebruiken kun je beter direct via je gear doen en dan audio in via je firewire kanaal. via de groups en aux is nog wel het een en ander te doen maar is ook anders dan ik me had voorgesteld, het is meer een live tafel waarmee je elk kanaal audio gewoon direct kunt opnemen en multitracken.
ik volg het draadje op gearsluts waar een aantal mensen workarounds hebben om te doen wat ze willen.

waar ik eigenlijk van baal is dat ik een 8 compressor rack heb van klarkteknik die ik nu dus niet op mijn inserts kan gebruiken zoals ik wil. mijn andere outboard is ook nog een raadsel. de eq's zijn wel steengoed, superdikke sound maar het design van de tafel...ik zou die kerel die dat bedacht heeft meteen ontslaan. ik mis mijn oude manier van werken en zou liever gewoon een RME fireface 400 hebben met een mixer ala mackie 24.8 maar dan betere eq. aan de andere kant moet je bepaalde dingen ook een kans geven en investeren in lezen hoe je maximaal met zo'n venice-f kunt werken

Zijn de eq's en auxen wel gewoon via firewire te tracken? Of via de subgroepen? En zijn daar(opneembare) inserts op?

de inserts zijn in geen geval opneembaar. je kunt wel via groep 3/4 opnemen door een compressor of in mijn geval de spl kultube. de auxen werken wat apart ook en daar heb je stereo naar mono kabels voor nodig. ik weet nog steeds niet of ik de mijne weg ga doen omdat ik mijn dp4 bijvoorbeeld niet kan gebruiken en mijn 8x klarktechnik compressor ook niet, die zul je allemaal op je gear direct moeten aansluiten. De eq is daarintegen wel godverdomd heerlijk...

Maar de auxen en eq's komen wel terug over firewire per kanaal? Gebruik eigenlijk nooit inserts, behalve de master-inserts...

Je kan dus wel inserts van de subs opnemen, of enkel specifiek van 3/4

Raar ding man :D

het is ook meer een live mixer voor op het podium en ja er zitten behoorlijk wat eigenaardigheden aan.
welke mongool bedenkt het dat je geen inserts per kanaal kan opnemen terwijl ze er wel zitten?
auxen opnemen gaat je volgens mij een kanaal kosten ook.

master inserts kun je alleen groep 3/4 opnemen..zo werk ik nu een beetje maar ik mis eigenlijk het meeste spul van wat ik heb wat nu niet gebruikt wordt.

wellicht koop ik een goede geluidskaart ala fireface 400 en ga ik een mackie 24/8 aanschaffen en op die manier weer verder. mijn sound is toch vrij oldskool dus daar heb ik geen topnotch console voor nodig

Back