Betaalbare (eenvoudige) DAW controller

Dacide

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een DAW Controller.

Een tijdje geleden was ik helemaal wild van de Icon Qcon.. Tot ik hem vorig jaar in het echt zag op de Dancefair.. Toen was ik er klaar mee, gelet op het feit dat deze 3 hectare groot is.

Ik zoek iets veel compacters. Ook hoef ik niet veel functies. Het volstaat als er faders op zitten en transport buttons. Meer hoef ik niet (perse).

Ik heb zelf al een Novation Remote SL mk2 met faders. Echter zijn deze niet motorized, en dat is toch een MUST voor mij (of een visuele aanduiding met ledjes kan ook evt)

Heeft iemand een goede optie voor mij? Ik ben wel bekend met de Behringer BCF2000, maar deze schijnt keiveel lawaai te maken. Dat lijkt me ook niet echt fijn.

Een andere optie (waar ik nu het meest naar neig) is de Presonus Faderport. Dit lijkt me echt een prachtapparaatje. Echter heeft deze maar 1 fader (wat an sich geen ramp hoeft te zijn). Vraag me wel af hoe prettig het is om de banks via een +/- knopje te selecteren. De prijs vd faderport is wel super. Rond de 135 euro nieuw, en tweedehands vanaf +/- 60/80 euro.

Een faderport met b.v 8 faders zou helemaal geweldig zijn.

Ik werk overigens met Presonus Studio One.

8 faderports is een Mackie control = 1000 euro, maar dat snap je zelf ook wel denik ik?

Ja nou, de Faderport heeft relatief weinig opties en een fader.
Ik zou graag (als het uberhaubt al bestaat) iets met 8 faders willen hebben, maar dan nog steeds relatief compact en eenvoudig.

De mackie control is een top apparaat (reeds in levende lijve gezien).. Maar heeft veel te veel onnodige opties voor mij. (waardoor de prijs echt veel te hoog is voor mij).

Maar misschien wil ik iets, wat simpelweg niet bestaat (of niet realistisch is). Dan ga ik toch maar eens op zoek naar een Presonus Faderport.

Ik denk het 2e... Faders kosten gewoon geld, Gewoon lekker faderport kopen

Tascam FW-1884 of FW-1082 (is wel met audiointerface) of een M-Audio Projectmix.

Beiden hebben 8 motorized faders.

De M-audio koop je tweedehands rond de 250-300 en de Tascam soms ook.

http://www.soundonsound.com/sos/jan06/articles/maudiopmio.htm

http://tascam.com/product/fw-1082/

http://tascam.com/product/fw-1884/

Bedankt voor je suggesties. Hier kan ik wel iets mee. Zit qua budget in mijn straatje.
Ik ga de featured, manuals en reviews van deze beestjes etc. eens doorspitten. :okdan:

En kijken of er nog actuele drivers zijn, apparaten zijn inmiddels al weer uit 2005/2006

Ik heb laatst een FW-1884 in huis gehad voor een paar weken, die werkte prima op mijn Windows 7 x64. (wel op een TI FireWire Chipset).

Zowel de audio-interface als de motorized faders werkten probleemloos.

En kijken of er nog actuele drivers zijn, apparaten zijn inmiddels al weer uit 2005/2006

Jeps, daar kwam ik zojuist ook al achter. An sich hoeft het geen probleem te vormen hoor.

Enige waar ik nog niet over uit is, is het formaat van deze jongens. Ik zit met een bureau waarop 2 beeldschermen staan, met daarvoor een SL 49 MK2, en daarvoor nog een toetsenbord en een Traktor S2.

Ik ga eens kijken of ik deze control surfaces in real life kan spotten. (of ik trek de afmetingen over op een stuk karton. Leg ik die op mijn bureau)

Past het niet goed, dan ga ik gewoon voor die presonus faderport.

Klein zijn ze niet... :)

Daarom heb ik de FW1884 weer weggedaan, maar daar zat toen ook nog een FE-8 8-fader uitbreiding bij. Gelijk heel m'n studiodesk ramvol. Vond ik niet zo handig.

Op marktplaats staan een paar FW1082's, FW1884's en Projectmix te koop zag ik.

Ok hier een tip van mij
Ga voor een "single" fader oplossing, je hebt dan altijd de juiste fader te pakken, ik heb vroeger ook de mackie met extenders gehad, ik kon niet wennen aan de "groepen van 8" en waar ik op welk moment weer zat in mijn daw. Daarna met de steinberg remote gewerkt en dat ging veel beter, tot dat ik gewoon voor mijzelf moest erkennen dat point & click toch veel intuitiever en vooral SNELLER werkt.
Hoeft voor jou niet zo te zijn natuurlijk maar toch
Hoe veel gebruik je de faders op je novation?

Klein zijn ze niet... :)

Daarom heb ik de FW1884 weer weggedaan, maar daar zat toen ook nog een FE-8 8-fader uitbreiding bij. Gelijk heel m'n studiodesk ramvol. Vond ik niet zo handig.

Op marktplaats staan een paar FW1082's, FW1884's en Projectmix te koop zag ik.

Ik heb de afmetingen ondertussen al opgezocht, en mijn onderbuikgevoel zegt me dat ik gewoon voor een single fader oplossing moet kijken (zolang deze maar motorized is, en relatief stil)

Ok hier een tip van mij
Ga voor een "single" fader oplossing, je hebt dan altijd de juiste fader te pakken, ik heb vroeger ook de mackie met extenders gehad, ik kon niet wennen aan de "groepen van 8" en waar ik op welk moment weer zat in mijn daw. Daarna met de steinberg remote gewerkt en dat ging veel beter, tot dat ik gewoon voor mijzelf moest erkennen dat point & click toch veel intuitiever en vooral SNELLER werkt.
Hoeft voor jou niet zo te zijn natuurlijk maar toch
Hoe veel gebruik je de faders op je novation?

Ik zei het zojuist ook al, ik denk dat ik idd toch maar voor mijn eerste keuze ga, de Presonus Faderport. Degelijk, stil, doet wat ie moet doen en duurzaam. (en ik werk met Studio One dat van de zelfde maker is als de Faderport (Presonus)... dus dat zal dan goed op elkaar afgestemd zijn lijkt me.

Ik gebruik de faders niet op mijn SL. Maar dat komt door de opstelling op mijn bureau en het gebrek aan motortjes.
(en los hiervan.. ik hou van Novation producten. Ik ben gek op mijn SL 49 mk2.. maar laten we elkaar geen mietje noemen. Deze heeft de slechtste faders die ik ooit in mijjn handen heb gehad. (erg wobbly en plastic)

Faderport, here i come :)

Ik heb zelf de Alphatrack en dat bevalt heel goed: ook 1 gemotorizeerde fader. Hij wordt alleen niet meer officieel ondersteund dus je moet ff checken op welke DAWs hij nu nog werkt. Je ziet ze 2e-hands verschijnen voor rond de 80-100 euro. Nieuw zijn ze niet meer te koop.

De nektar is overkill aangezien ik al een midi keyboard heb met full controls.

Die alphatrack ziet er ook goed uit. Echter heeft deze geen toegevoegde waarde boven de Faderport van Presonus.

De Icon Qcon Lite heb ik over het hoofd gezien. Deze biedt ook alles dat ik wil. Ook is de prijsklasse hetzelfde. Thanks!

Dan wordt het Faderport vs QconLite

Nice, ik kan weer vooruit met reviews checken.

Ik zou eerst eens met je Novation faders spelen, wetende dat een passieve fader niet sexy is.
Kan je eerst eens kijken of het uberhaupt bevalt
Heel veel mensen grijpen namelijk eerder naar de muis als een fader.........

Back