ARP 2600 Replica

Er zijn nog klachten geweest wat betreft de diepte van de case,maar het is maar een prototype.

Ik denk dat hij diep is omdat er geen steunvoetjes staan onder het hellende deel,daarom moest hij de basis achteraan dieper maken om hem stabiel te hebben.

De originele 2600 heeft voetjes onder het schuine deel ,maar dit maakt het deksel iets ingewikkelder om te maken.

ik vind de case helemaal niet lomp.
moet echter wel circa 5 cm dieper lijkt mij.
dan vind ik um in orde en zal het zeker overwegen.
of is er iemand onder ons die zoiets kan maken?
kan leuke bijverdienste zijn om voor een aantal leden zo'n kast te maken.
ben zelf niet handig helaas.

Zwart MDF met tolex is inderdaad niet heel subtiel, en is een beetje zwaar ook.

Beter een multiplex gebruiken die wat dunner en lichter is.

Ik denk dat de diepte niet veel meer is dan de frontplaat +1cm + de PCB. En dan nog een hoekje voor de de voeding en de galmveer. Dus een een cm of 10 moet meer dan genoeg zijn. Maar deze lijkt vooral gemaakt naar idee van het origineel.
Het laatste nieuws is trouwens dat er toch wat vertraging op treed. Er is een probleem met het gelijk aan schakelen van de versterker met de rest van de synth.

So let's say we're making a car instead. And there's a bit of a problem with the engine, the car won't go above 60mph because there's something wonky with the carburetor. This could be solved by adding an extra throttle, it's easy but not the most practical and it doesn't really solve what's actually wrong with the engine in the first place. So what should we do? We should fix the engine.

Adding an extra switch sure is easier, but it doesn't solve the real problem - It just cures the symptoms temporary. So what happens if someone flips the switches in the wrong order? Or something else. I mean it's just bound to go wrong. I haven't worked with this for more than half a year to start being sloppy with design and details in the end.

Thanks for understanding!

class!

Hij heeft de eindversterkers op de dc-dc converter zitten, wat naar mijn mening zonde is, en er voor zorgt dat er een grotere converter nodig is, die mogelijk ook meer ruist, en bij startup alsnog uitschakelt vanwege de pieklast. Zthee wil het gelukkig netjes oplossen, en niet met twee schakelaars, gelukkig.

http://thehumancomparator.net/

ttsh-box-assembled.jpg

Hij heeft ook een fotootje gepost als dat ding bij hem in huis op de vloer staat, krijg je wat beter een idee van de afmetingen..... F*cking huge printplaat!
Dat zullen heel wat avondjes solderen worden.

Back