ARP 2600 Replica

Ben 963 euro kwijt aan onderdelen en pcb's + front.

Ga wel mijn Eigen kast maken, dat is nog niet gerekend

ik heb een serge resonant equaliser gebouwd met dit type ledfaders, ze voelen zeer stevig en solide aan.
ja joh.... voor sommige is t nooit goed genoeg tenzij van 24k goud of platina krijg ik de indruk... met wat water ff het zout eraf spoelen :P

Ben 963 euro kwijt aan onderdelen en pcb's + front.
Ga wel mijn Eigen kast maken, dat is nog niet gerekend
excl. of incl. voeding?

Ik heb de faders al in huis en ze voelen prima stevig aan. Net even de wobble getest. Er zit een woble van links naar rechts in. Dus niet in de schuif richting. Als ik het nameet kom ik op hooguit 1mm

Dat is prima toch :okdan:

Niet dat het wat zegt over de kwaliteit van de schuivers, dat zal de tijd wel uitwijzen.

Ik ben voorstander van wat wobble en flex by design!! , stijf breekt makkelijker af, laat maar wat flexen, als ze maar lang meegaan.

:biertje:

Kennelijk beginnen de pakketten te landen, iemand in de benelux de zijne al binnen?

Hier ook niet. Verzending schijnt op volgorde van bestellen te gaan. En er zijn blijkbaar al honderden 'first run' bestellingen gedaan.

Als dat door gaat heeft Korg straks nog eerder een kloon op de markt die je niet eens zelf in elkaar hoeft te zetten :P

:dubbel:

Ik denk dat het wel zal meevallen. Terugdenkend aan hoe lang het geduurd heeft voor die Volca's (en ook de Kronos) eindelijk in voldoende mate beschikbaar waren...? Maar je weet het natuurlijk nooit.

AMsynths in Engeland is ook bezig met een Odyssey kloon, en daar zal de Korg re-make waarschijnlijk een groter bedreiging voor worden. Het zal ook met kwaliteit te maken gaan hebben. AMsynths heeft nogal een goede naam wat kwaliteit betreft. Maar hun modules zijn vrijwel continue uitverkocht, al jaren trouwens. Het is ook geen commerciele onderneming maar een soort uit de hand gelopen HQ bezigheid naast een goed lopende baan, of naast een goedlopend bedrijf, zoals bij synthesizers.com

Als dat door gaat heeft Korg straks nog eerder een kloon op de markt die je niet eens zelf in elkaar hoeft te zetten :P

Ik heb hem binnen.... wel met een kleine beschadiging aan een hoekje van het frontpaneel. Ben alleen druk bezig met verhuizen dus zal wel zomer worden voordat ik er nu aan toe kom om hem af te maken.

Ik lees net op Muff's dat er al flink wat pakketten her en der zijn afgeleverd, en dat bij veel exemplaren een (kleine of grotere) beschadiging op steeds precies dezelfde plaats zit, in de rechterbovenhoek. En dat de dozen onbeschadigd zijn.

ik zou er behoorlijk pissig over zijn dan.

gewoon ff Zthee mailen en meteen ook je panel terugsturen,hij stuurt wel een andere dan

mogelijk ligt het bij fabricage maar is hij te lacks geweest om het te melden aan de fabricant en kopers

een ander exemplaar opeisen dus

Ik weet ook gewoon waarom ik nooit meteen op zo een grote of te mooi om waar te zijn projecten als eerste erop spring

gewoon ervaring en ondervinding is dat..

EDIT: Ik heb de foto's bekeken van de beschadiging,dit is overduidelijk en enkel te wijten aan slecht inpacken van het materiaal

bij zo een zware case moet er minstens 7cm bubbleblewrap rondom de case om de g-krachten op te vangen

3cm bvb bij een drop vliegt die case er zo door

Laatst gewijzigd:
Het lijkt er meer op dat alle beschadigingen zijn ontstaan voor of tijdens het inpakken. Aangezien alle dozen in goede staat zijn aangekomen maar er toch schade in de doos is. Een beetje lompe gast geweest waarschijnlijk.
Maar ik snap ook niet helemaal als je zoiets opzet dat je dat dan niet gewoon zelf de boel inpakt. Of er op zijn minst bij bent.

Maar ik snap ook niet helemaal als je zoiets opzet dat je dat dan niet gewoon zelf de boel inpakt. Of er op zijn minst bij bent.

Of op zen minst 1 controle uitvoerd en bijschroefd hoe je het gepakt wenst.

Goed lesje voor Zthee,te snel geld verdienen betaal je altijd terug.

Ik verwacht dan weer goedkoope 2dehandsprijzen van dit beschadigd ding,gezien de import taxen op hun eerste aankoop zullen velen de fout maken een compensatie te nemen ipv van een nieuwe panel/case opeisen.

het zal ook de prijs opdrijven van de mooie units later,mischien ff inspringen en er enkele bestellen van de 2de batch.

Ik heb nog geen tracking nummer gekregen.

het zou best kunnen dat Jon de shipping vertraagt / gestopt heeft. om de nodige actie te ondernemen. Ik heb in ieder geval aangegeven dat een delay me niet kan schelen als ik maar een goed verpakt onbeschadigd product krijg.

Ik laat jullie weten wat hoe en wanneer het hier aankomt in België

idd zeg wat een veel brakke platen op muffs....

dat lijkt me een gevalletje slecht georganiseerd, hij geeft aan een reis van 10u te moeten maken om het persoonlijk te gaan checken...lijkt me echt kløte als je zo lang wacht, importfees betaald en dan een verbogen plaat te vinden in een onbeschadigde doos...

Ik ga wel voor de Korg Oddy dan maar :P, heb je tenminste ook gewoon europese garantie/importeurs

Al is een 2600 wel en stuk leuker dan een oddy denk ik... jammer dit

Het gaat uiteindelijk gewoon om een plaat....zal vast wel goedkomen.

Back