clock gesyncte lfo

Ik kom er niet helemaal uit met deze kit..

De 22pF caps zitten niet in mijn kitje, ik heb wel een blauwe cap over met value 4N7, maar op het voorbeeld moet daar een keramische cap, die wel bij het kitje zat, dus waar die blauwe cap moet is mij een raadsel.

Heb ik ook nog een 12nF capacitor over.

22pF's ben ik niet tegengekomen, zijn die optioneel?

Verder kan ik ook niet aan de manual zien hoe de jack-sockets geplaatst moeten worden,
ze kunnen er op 2 manieren in, wat is de goede?

eh ik zit momenteel in berlijn maar die blauwe moet vlak bij de pootjes van de onderste potmeter ergens in het midden. de 22pF's zijn die kleine gele met lange pootjes, staat niet heel duidelijk op de cap zelf wat t is. eh 12nF? volgens mij heb ik die niet. sturr me even een mailtje via info@ginkosynthese.com dan kan ik je makkelijker helpen met een stap voor stap uitleg met afbeeldingen

De module doet het.. !

Waar ik bij de bouw tegen aanliep was dat de manual in Firefox niet juist werd weergegeven, ik zag alleen afbeeldingen en geen tekst.. Op mijn iPad kwam ik daar pas achter. Heb alle onderdelen een plekje kunnen geven.

Die clock out is trouwens geniaal aan deze module, ik kan nu bijvoorbeeld mijn Klee slaven aan de clock out terwijl een filter mooi in sync mee met de lfo meeloopt op de getriggerde noten.

Misschien wil ik nog zo'n lfo! :okdan:

Volgens mij zijn er geen lfo kitjes beschikbaar op het moment, is er hier iemand die zijn ongesoldeerde (en complete) kitje aan mij verkopen wil ?

Hallo, ik ben m eindelijk aan het bouwen, en vraag me af.
moet er bij de 2e versie ook een 47k op de achterzijde?
en bij de minijacks, moet daar nog een aardedraad heen?
ik kon het zo snel in de thread niet vinden

cheers,

Jan

Hartelijk bedankt,

had de manual wel gezien maar op een of andere manier de 2e en 3e pagina niet kunnen zien.... heel vreemd.
Ben bijna klaar met de module!
nu nog een +/- 12v voeding....

Thanx!

JAn

Ik kon de manual ook niet goed lezen in mijn browser, ik gebruik Foxit als PDF reader in mijn browser en die gaf geen tekst weer.

Als je de manual opslaat en dan buiten je browser opent doet hij het waarschijnlijk wel goed.

Ik ben trouwens nog steeds geinteresseerd in een 2e TTLFO mocht iemand hem niet gaan bouwen. :)

De module zit helemaal in elkaar!
Ook met alleen de eerste bladzijde, heb ik nog geen domme dingen gedaan totdat ik de rest ook kon doorkijken.

Bijgevoegd een plaatje van de module.
Cheers
JAn

Attachments

• DSC_0067.jpg
    DSC_0067.jpg
    54,5 KB · Bekeken: 70
hhhm een paar dingen:
Je hebt alle sockets geaard, 1 was voldoende geweest omdat het frontje de sockets koppeld (was makkelijker geweest). en je condensators bij de voeding zitten een beetje vreemd. hoop dat je zo geen last krijgt met naast zittende modules.
Je hebt eerst het frontje geplaatst en daarna de pots en de sockets?

en Damian, wacht nog even, we zijn bezig met een nieuwe batch met een verbeterde pcb en boxed headers voor de voeding en een kleine aanpassing op de cv inputs. die lusten zometeen wel +/- signaal en de distort gaat dan "wiebelen" om de middelste waarde.

Ik heb eerst de pots gesoldeerd(DOM!)
maar had de mazzel dat het precies snug past. wel de sockets met behulp van de frontplate.
over die aarding, gemiste kans, maar nu in ieder geval geen aardfouten......

De elco's komen door het niet gezien hebben van de andere bladzijdes.
komt zo wel goed, met de andere zelfbouw kan ik er desnoods rekening mee houden. denk niet dat het problemen geeft, ze komen niet onder de frontplate uit.

Nu nog heel goed kijken en doordenken hoe ik de eventuele voeding aan ga sluiten, wil niet mn chip frituren.

Bedankt voor de zeer snelle reacties!

Cheers
JAn

Kon niet meer editen, maar met een geimproviseerde voeding werkt het geheel prima..
heb hem op mn MS20 clone en VCA1 getest, heerlijk.

Hartelijk dank JW!!

(edit: FOTO!)

Attachments

• IMG-20131125-WA0003.jpg
    IMG-20131125-WA0003.jpg
    39,3 KB · Bekeken: 68
  • DSC_0068.jpg
    DSC_0068.jpg
    56,4 KB · Bekeken: 75
Laatst gewijzigd:
@jwhagenbeek

Ik heb gisteren al mijn modules overgezet van mijn Analogue Systems RS15 rack naar mijn DIY Rack. Alles werkt prima behalve de TTLFO. Hij doet helemaal niks. Als ik hem terugplaats in mijn oude rack doet ie het prima. Enig idee hoe dit kan?

Ik heb geen 5V aangesloten....is dat wel nodig?!

Back