clock gesyncte lfo

Hee tof, het is begonnen :D
@ Jan Willem, zat ik nou in de eerste batch of moet ik nog even wachten op die kit?

Top!
Ja ik zou idd langskomen maar ik wist niet meer zeker of ik nou in deze batch zat :D
Zit op mijn werk, maar neem nog even contact met je op.
SUPER veel zin in :halleluja

C

het schema hangt samen met de gebruikte chip en is te vinden online.
Ik was aan dit project begonnen nadat ik contact had gehad met de maker (Tom) van die chip. Eigenlijk wilde ik er gewoon een paar voor mezelf maken maar is een groot project geworden. Resultaat is dat ik vooral de PCB layout en de interface heb ontworpen.

Er is een goede kans dat ik na mn volgende module weer een module voor Tom ontwerp. Dit zal dan zijn vcdo worden.

ik wil wat verder experimenteren met de module,
en met een compleet schema gaat dat iets makkelijker.

Er zijn wat mogelijkheden voor extra cv inputs. een input voor waveform en voor de clock, hiermee kun je bijvoorbeeld een beetje swing toevoegen door een erg geattenueerde cv input te gebruiken. Verder zou je een paar extra attenuators kunnen plaatsen met cv offset om zo rond een bepaald punt t moduleren. maar ik zou dit als losse module maken omdat je zulke modules wel vaker kunt gebruiken

Misschien maak ik er wel een paar... zal eens kijken of ik dat ook voor een mooie kleine prijs kan doen

zoiets eigenlijk?

audiomixer.png

ja dat is een simpelere versie van wat ik in gedachte heb. zoals ik m voor me zie krijg je een per cv input 2 potmeters en een output. 1 als attenuator en een voor cv offset...
voorbeeldje stel er komt 0V/5V cv signaal binnen dan kun je die met de eerste potmeter attenueren naar 0V/2V en dan met de tweede potmeter verschuiven naar bijv. -0,5V/1,5V of 2,5V/4,5V.
je zou hiermee theoretisch cv input kunnen tunen voor gecircuitbend speelgoed. maar is natuurlijk erg fijn voor de ttlfo distort input. die wil je namelijk het liefst laten "slingeren" rond 2,5V

Mijne zit ook vast in elkaar, nu nog een 5v bron. Hoe heb je dat precies aangesloten op dat doepfer busboard JW?

hier ook berichtje ontvangen, zal wel nog tot augustus moeten wachten eer ik het kan ophalen...
als de 2e batch de deur uit is, dan is er vast veel tijd nu voor de volgende (slicer) module ;-)

Vandaag mijn kitje ontvangen, ziet er zeer netjes uit, erg mooi frontpaneeltje heb je geleverd !

Back