Nord WAVE vs Nord LEAD

G

Guest

Guest
ben het hele digitale gedoe al een tijd uit het oog verloren en heb me nooit verdiept in de meningen over de nord wave.

de nord lead was (en is) erg leuk naar mijn idee.

is de nord wave een nord lead met wat extra's en oa de mogelijkheid om samples te laden?

of kom ik bedrogen uit als ik een nord wave koop en het geluid van de nord lead hoop te vinden ?

(want dan koop ik liever een nord lead)

ik heb het trouwens over de nord lead 1 en 2

bedankt voor enig advies....

Ik vind ze totaal anders klinken. Nord Wave klinkt wat natuurlijker, minder rauw. Zit ook boordevol geluiden als violen / orgels / piano's etc. en die klinken echt heel goed. Het geluid van de nord lead 1 heb ik er niet uit kunnen halen destijds.

Ik heb geen ervaring met de Wave. Ik heb wel gelezen dat Clavia aangekondigd (tijdens de NAMM) heeft tijdens de Messe in April om met een nieuwe synth te komen.

Ik vind ze totaal anders klinken. Nord Wave klinkt wat natuurlijker, minder rauw. Zit ook boordevol geluiden als violen / orgels / piano's etc. en die klinken echt heel goed. Het geluid van de nord lead 1 heb ik er niet uit kunnen halen destijds.

dan weet ik wel genoeg, dan toch maar liever een nord lead. bedankt.

Het zijn echt twee verschillende synths. Als je een veelzijdige supersynth zoekt, dan is de Wave dat. Wil je een rauwe VA, dan moet je echt de Lead hebben. Ik haal uit mijn Lead 2 totaal andere sounds dan uit mijn Wave. En andersom. Een ideaal duo dus...

tja, rauw zou ik hem niet noemen, maar ik vond de 3 inderdaad wel te gelikt, vergeleken met de 1 en 2...
zal ook wel tussen de oren zitten misschien

Ik wilde een tijd terug ook mn nordlead 2 vervangen voor de wave. Heb er 1 optreden mee gedaan en heb deze toen weer verkocht. De nordlead 2 snijd heerlijk door de mix heen. De wave blijft naar mijn mening minder goed overeind.

maar is de wave in principe hetzelfde als een nordlead maar dan met extra goflvormen?

oh?