Nord WAVE vs Nord LEAD

G

Guest

Guest
ben het hele digitale gedoe al een tijd uit het oog verloren en heb me nooit verdiept in de meningen over de nord wave.

de nord lead was (en is) erg leuk naar mijn idee.

is de nord wave een nord lead met wat extra's en oa de mogelijkheid om samples te laden?

of kom ik bedrogen uit als ik een nord wave koop en het geluid van de nord lead hoop te vinden ?

(want dan koop ik liever een nord lead)

ik heb het trouwens over de nord lead 1 en 2

bedankt voor enig advies....

Ik vind ze totaal anders klinken. Nord Wave klinkt wat natuurlijker, minder rauw. Zit ook boordevol geluiden als violen / orgels / piano's etc. en die klinken echt heel goed. Het geluid van de nord lead 1 heb ik er niet uit kunnen halen destijds.

Ik heb geen ervaring met de Wave. Ik heb wel gelezen dat Clavia aangekondigd (tijdens de NAMM) heeft tijdens de Messe in April om met een nieuwe synth te komen.

Ik vind ze totaal anders klinken. Nord Wave klinkt wat natuurlijker, minder rauw. Zit ook boordevol geluiden als violen / orgels / piano's etc. en die klinken echt heel goed. Het geluid van de nord lead 1 heb ik er niet uit kunnen halen destijds.

dan weet ik wel genoeg, dan toch maar liever een nord lead. bedankt.

Het zijn echt twee verschillende synths. Als je een veelzijdige supersynth zoekt, dan is de Wave dat. Wil je een rauwe VA, dan moet je echt de Lead hebben. Ik haal uit mijn Lead 2 totaal andere sounds dan uit mijn Wave. En andersom. Een ideaal duo dus...

tja, rauw zou ik hem niet noemen, maar ik vond de 3 inderdaad wel te gelikt, vergeleken met de 1 en 2...
zal ook wel tussen de oren zitten misschien

Ik wilde een tijd terug ook mn nordlead 2 vervangen voor de wave. Heb er 1 optreden mee gedaan en heb deze toen weer verkocht. De nordlead 2 snijd heerlijk door de mix heen. De wave blijft naar mijn mening minder goed overeind.

maar is de wave in principe hetzelfde als een nordlead maar dan met extra goflvormen?

oh?
maar ik lees er maar weinig over en zeker hier op het synthforum, is ie niet populair dan?
zie ze ook bijna niet te koop staan

Dat klopt.
Als je hem hebt, doe je hem eigenlijk niet weg.
De Wave is niet vergelijkbaar met de Lead, ik gebruik ze naast elkaar, de Wave is veelzijdiger in klank, de Lead is meer eigenwijzer in klank.

Ondertussen bestaat de Wave al een tijdje, geruchten zijn dat er volgende week een nieuwe synth wordt gelanceerd, maar pas als ik echt weet wat deze nieuwe Wave kan wil ik overwegen om de oude weg te doen.

Dat klopt.
Als je hem hebt, doe je hem eigenlijk niet weg.
De Wave is niet vergelijkbaar met de Lead, ik gebruik ze naast elkaar, de Wave is veelzijdiger in klank, de Lead is meer eigenwijzer in klank.

dus hij klinkt ook echt anders dan mijn nord rack 1?

Hey...ik breek even in...ik ben al een tijdje op zoek naar een synth met o.a. goede strijkers, blazers, orgels sounds om demo's te kunnen arrangeren.

Ik kwam zelf uit op een Nord Wave...zit ik daarmee een beetje in de goede richting? Of hebben bijvoorbeeld de Nord lead 2 of 3 ook dat soort geluiden?

Goede groet,

Ron

Om eventueel een indruk van mijn muziek te krijgen:

http://momentopname.bandcamp.com/album/nancy-brick

Naar je muziek te oordelen denk ik dat je meer baat hebt bij een Nord Electro, bijvoorbeeld de 4. Dan heb je ook veel pianogeluiden, tot clavecimbel toe.

Naar je muziek te oordelen denk ik dat je meer baat hebt bij een Nord Electro, bijvoorbeeld de 4. Dan heb je ook veel pianogeluiden, tot clavecimbel toe.

Ik heb ook even geluisterd, en ik denk ook aan een Electro of een Nord Stage.

dus hij klinkt ook echt anders dan mijn nord rack 1?

ZO!! Ik probeer een vervanger te zoeken voor de Lead1, zodat ik deze thuis kan laten. De Mopho X4 net gekocht, en deze komt goed in de buurt.. maar is niet zo'n super cirkelzaag als de lead1.
Wave is echt anders.

Hou er rekening mee dat:
-de Electro niet multitimbraal is, je kan dus niet layeren. De Stage wel.
-de Electro 1 en 2 geen samplebanks kunnen laden, dus dan moet je het doen met wat er in zit

Back