Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Geen vergelijk in feite maar een NM G2 kan dat ... alleen, wat moet je daarmee : 14 saws tegelijkertijd ???Hij onderscheidt zich van andere VST-synths vanwege de super-wave die er in zit, je kan dus 14 saws tegelijkertijd laten horen. Ik was nu benieuwt met welke hardware synthesizer hij te vergelijken was
(hij is trouwens gratis)

De JP8000/8080 had er maar 7 in de originele supersaw-oscillator zitten; om dat te verdubbelen moet je of multitracken of 2 parts stapelen.Nord Modular G2? Ja maar die kan zo'n beetje alles![]()
Als ik iets fout doe hoor ik het graag maar ik kan dus net zo goed een normale synth door een chorus halen?
Hoe klinkt het dan juist ?...
Terug naar de JP8000: bij de supersaw wordt er een oscillator-model gemaakt dat 7 losse oscillators ten opzichte van elkaar onstemt.
...
Belangrijkste punt: meer klinkt niet perse beter.

Hoe klinkt het dan juist ?
Heb je een wav van een onbewerkte supersaw (met gesyncroniseerde oscillators liefst) ?
Ik heb al een aantal supersaw's gehoord maar één met 7 of 14 oscillators, hmm.![]()
Ik heb die VST niet maar hoogstwaarschijnlijk is dat on/off van de keyboard-tracking : 'het meelopen met de toonhoogte v.h. klavier'.tussendoor, weet iemand wat de lock button betekent?
in het plaatje uit de 1e post zie je hem bij filter 2.
Hoe klinkt het dan juist ?
Je kunt natuurlijk proberen 537 zaagtanden op elkaar te stapelen en die ontstemmen, maar ik zei dat dat dus niet perse beter hoeft te klinken. Op een gegeven moment is het niet meer mooi en krijg je gewoon dichtgesmeerde rommel. Ik vind 7 goed genoeg.
Gelijke fase wil je ook niet hebben - dat geeft zo'n "punt"-geluid bij het aanslaan van de noot.
wel is het inderdaad belangrijk dat je zorgt dat ze uit fase zijn en dat je de frequentie-afwijkingen laat afhangen van de toonhoogte.
wat een vreselijk design die superwave, boel onzinnigheden om een geluid vanaf kras te maken... die 7 individuele de-tune knoppen bijv zijn prut door een rietje en had gewoon met 1 knop gekunt nutuulk...
tussendoor, weet iemand wat de lock button betekent?
in het plaatje uit de 1e post zie je hem bij filter 2.