Patches voor supernova2

gertb

Stamgast
Hallo , Ik heb een supernova 2 , maar mij ontbreekt het verstand van programmeren , ben natuurlijk wel een beetje aan het klooien, heb er veel techno spul in ;{
ik zou heel graag een beetje sounds in de trend van jean michel jarre en een beetje nova/peru willen hebben
heeft iemand iets in deze richting ?
ik weet dat je natuurlijk met zo'n synth het zelf kunt maken , maar ben hier al veel mee bezig geweest en ,krijg er niet veel fatsoenlijke geluiden uit , zou heel graag van die mooie wobbeleffecten enzo willen hebben , en van die soort van vuurpijlen
hoop dat iemand me helpen wil /of kan

Groetjes Gert

Ik heb deze ook gehad (keys) en er kunnen i.d.d. hele mooie Jarre / Kraftwerk sounds uitkomen.
Gewoon het net een beetje afstruinen op zoek naar sysexfiles, zitten altijd wel een paar bruikbare sounds bij.
Suc6 :okdan:

Haha , nou heb inmidels mijn soundbanks in mijn supernova verkloot , dacht dat ik mijn set had opgeslagen ,
heb maar weer de patches van de rom ingeladen ,jammer had er dus mooiere sounds inzitten dan wat er in de rom zit ,heb nu vanalles dubbel a bank is zelfde als de f bank enzo
iemand nog een mooie soundbank met niet allemaal dezelfde patches ?
groetjes gert

Gertje,

Stuur me een PM met je mailadres, dan stuur ik je behoorlijk wat patches evenals de defaults voor SNII
Hoe je die in je toestel krijgt, dat zal je zelf moeten uitzoeken. En staat ook in de manual uitgelegd.

sKeLeTvM , zou je die sets eventueel naar mij ook kunnen sturen?

Ik zal eens kijken thuis, maar ik heb normaal gezien ook nog 1 of 2 volledige banken liggen die ooit eens commercieel released zijn en die ik indertijd netjes gekocht had..

Wat het overschrijven van banken betreft heb ik bij deze synth helaas ook eens hetzelfde probleem gehad, mijn mooie setjes om zeep :-( je moet heel goed opletten wat je doet bij het laden en dumpen van banken bij deze bak..

Ik gebruik die synth vnl voor 1 performance, de klank Hyperspace. Mocht iemand die eens in deftige WAV/sample formaat heeft heb ik wel wat voor over. Zelf sampelen zie ik niet zitten. Het is de enige reden dat ik de synth nog hou..

Thx,

Grz,

het is een "performance", zat toch in de standaard set dacht ik, C019 of zo, maar mogelijk heb ik die in de loop der jaren al naar andere posities verplaatst.

Nu zit ik met krakende outputs op 1&2. Heb een DAC chip gekocht, maar tjonge wist niet dat dat zo'n kleine chip was met van die minivoetjes, zal een sinecure worden de oude eruit te halen en de nieuwe te solderen!

Voorlopig alles maar naar 3&4 geroute die er geen last van heeft. Blijkbaar gekend probleem bij sommige reeksen..

Probeers eens wat presets op te zoeken die in de buurt komen van wat je wil hebben (er zullen er vast wel een paar zijn) en kijk hoe die opgebouwd zijn. Meestal moet je het geluid (vooral je envelope ADSR) toch aanpassen aan de melodie die je speelt.

Thx voor de tips, maar beetje misverstanden denk ik. Heb geen problemen met mijn performances of patchen. Originele thread was voor uitwisseling van wat klanken waarbij ik wat reaktie gekregen heb en zodoende zaken kunnen uitwisselen heb. Die klank "Hyperspace" heb ik dus nog netjes hoor, alleen ja zat reeds lang te denken dat ik de synth bijna enkel nog voor die klank gebruikt; het misschien niet beter was deze eens te sampelen of een benaderbare klank te vinden op een andere synth. Maar tot nu toe nog niet gelukt. Performance bestaat dan ook uit een 5-tal patchen en sampelen zal naar mijn gevoel nooit de nuances uit het origineel halen.

Maar goed, via de klankuitwisselingen heb ik de synth ook weer wat nieuw leven in geblazen en ga hem dan toch nog houden. Alleen spijtig dus van die krakende outputs. Weliswaar te omzeilen of te herstellen, maar weer eens de tijd voor moeten vinden :-)

hey,
ik heb de mijne in december laten herstellen ; hetzelfde probleem + 2 nieuwe rotary encoders (data) gezet
kostte me een goeie 100e
<service@etslogistics.nl>
groetjes,
j

Bedankt voor de tip Tiger. Die herstelprijs valt nog goed mee, zal ik zeker overwegen mocht ik merken dat het een te sinecuur werkje is om zelf te proberen. De vervangchip had ik onlangs eens besteld, maar het is zo'n klein chipje, om zoiets manueel te solderen zal ik wel een heel vaste hand moeten hebben :-)

Voorlopig kan ik wel even verder door alles naar uitgangen 3&4 te routen, maar zie hem op korte termijn toch liever degelijk hersteld + hij durft ook meer en meer "hangen" tijdens de boot. Heeft blijkbaar ook te maken met die chip. je leert wel leven met dergelijke bugs, maar anderzijds toch wel jammer dat synthmakers hun synths (in die tijd toch een dure synth!) soms iets te snel op de markt brengen..

Ik heb het krakende outputs probleem laten herstellen door de importeur, Total Sonics in Hoofddorp, kostte iets van 70 euro, incl. verzenden (rack versie)

Back