Sonnentanz

Deephouse is nu commercieel ff hip, natuurlijk bestaat het al veel langer....

Nou vind dit geen deephouse hoor. Eerder een poppy danceplaat.

vind t zelf helemaal niks..vooral het saxofoontje of wat is het.. erg irritant

middel is m.i. nooit belangerijker dan het doel.
Als je een knaller kan maken met een sample pack...doen.
Waarom niet ?

Je kan het ook nog makkelijker doen en gewoon 1 sample van 20 sec pakken.

dit lijkt weer de zoveelste 'succes kan je kopen' thread hier te worden :stupid
Jaaaaa dat zal allemaal wel weer....

maar een plaat klinkt leuk of niet.. is goed of niet... Boeit geen reet of hij met analoog spul of samples is gemaakt.. itb of otb... wat je op dat moment hoort.. daar gaat het om.

Die Sonnetanz is dan mss samegesteld uit loops of whatsoever.. maar het werkt. Mensen vinden dat leuk. Als het klote klonk dan werd het heus niet populair vanwege marketingbudget.. das echt zuurpruimpraat..

een plaat als 'The Anthem' is ook totaal geript qua melodie... maar goed, het is een vette plaat... boeie dat het gesampled is..
Agree.. 't Is en blijft wel een cool plaatje.. Het sprak mij vanaf het begin juist door die saxjes en die gitaar dingetjes zo aan. :) iets wat je doorgaans niet uit zo'n ding met witte en zwarte toetsen tovert..
Maar het is gewoon minder charmin' als achteraf blijkt dat juist de meest markante elementen van 1 sample CD afkomen.
'k heb zelf in mijn jeugd veel naar rap als PE, Dela Soul en Tribe Called Quest geluisterd.. Dat was qua audio allemaal bij elkaar gejat natuurlijk maar het bronmateriaal was heel divers qua stijlen en die combi maakte het juist tot de productie die het was.. daar was voor gezwoegd en in alle uithoeken naar materiaal gezocht en geëxperimenteerd tot er structuur qua groove en melodie ontstond :halleluja

Misschien speelt het ego probleem ook een rol.. dat je bij het maken "van" niet de vrijheid hebt gehad om zelf de melodieën te bepalen.. even los van het waardeoordel over gebruik van sample CD's. :)
Juist jammen met anderen is de chemie van het muziekmaken... en of je nou een file gebruikt van de world wide web.. het persoonlijk krijgt van iemand.. het van een sample CD haalt of samen in een oefenruimte tot inspiratie komt..
Als iets goed klinkt is het goed.. daar verandert het hele productie proces niets aan :)

Laatst gewijzigd:
'k heb zelf in mijn jeugd veel naar rap als PE, Dela Soul en Tribe Called Quest geluisterd.. Dat was qua audio allemaal bij elkaar gejat natuurlijk maar het bronmateriaal was heel divers qua stijlen en die combi maakte het juist tot de productie die het was.. daar was voor gezwoegd en in alle uithoeken naar materiaal gezocht en geëxperimenteerd tot er structuur qua groove en melodie ontstond :halleluja

Ook ik ben opgegroeid met hiphop (en ben nog steeds fan).... dat was upcomming en nieuw toen. Juice Crew Allstars, Public Enemy, Mantronix..
Juist dat creatief 'lenen' :-) sprak me aan.. straat attitide, gewoon pakken en niet over zeuren. Met low tech middelen muziek maken.. platen maken kwam binnen bereik van ghetto jeugd, die geen geld hadden voor muzieklessen etc. Creatief omgaan met weinig middelen.. Geen geld voor een drumcomputer? dan maar de human beatbox bijvoorbeeld...

Maar ook een neus hebben voor catchy samples.. dingen kunnen combineren... da's ook niet voor iedereen weggelegd... Daarnaast was het natuurlijk de opkomst vd sampler, een nieuwe techniek.. een erg leuke tijd!

Luister eens naar Paul's Boutique bijvoorbeeld.. een grote sample bak.. maar echt super creatief!

Ik krijg een beetje jeuk van dat geleuter als 'dit plaatje is mijn inziens te simpel en het het is zo succesvol omdat het naar binnen is gekocht'... Of ander elitair geneuzel als 'dat er geen echte 303 is gebruikt'..
Een plaat klinkt goed of niet.. Als ik een dikke plaat hoor maakt het me niet uit hoe die is gemaakt..

Als het simpel was om te maken, nou.. leuk voor de producers toch?

@Paul, het tegendeel is al meerdere malen bewezen......marketing werkt ook op prutmuziek.

@Paul, het tegendeel is al meerdere malen bewezen......marketing werkt ook op prutmuziek.

Maar dan kom je weer op "wat is prutmuziek"
Ik denk dat zodra muziek een langere populariteit heeft dat het dan in elk geval goed in elkaar moet zitten.

Ik maak bv prutmuziek (technisch gezien), en met alle marketing in de wereld wordt dat nooit een hit.

Paul

Maar dan kom je weer op "wat is prutmuziek"
Ik denk dat zodra muziek een langere populariteit heeft dat het dan in elk geval goed in elkaar moet zitten.

Ik maak bv prutmuziek (technisch gezien), en met alle marketing in de wereld wordt dat nooit een hit.

Paul

En daar maak je dus een denk fout, met marketing lukt dat wel...en logisch natuurlijk want marketing werkt.
[ame="http://nl.wikipedia.org/wiki/One_Day_Fly"]Lees dit maar

Jij kan het ook http://1stbay.net/index5.html
Heb je iets meer geld kan je zelfs je eigen programmering kopen op commerciele radiostations
80% van hun playlists is gewoon verkochte capaciteit.

Naast dat het geen manier is waarop ik graag bekend zou worden, vraag ik me af hoe dat nu zit met het kopen van likes, followers, etc. Het vertrouwen straalt nu niet echt van de site af en wellicht kan je beter investeren in het opbouwen van een netwerk in de platenindustrie als je er echt graag rijk mee wilt worden.
Daarbij, wat voor followers of likes krijg je dan? Van fake accounts die geautomatiseerd wat dingen liken? Als daardoor je profiel geboost wordt kijken de meeste mensen daar wel doorheen toch?
Of zijn het gehackte accounts die dus wel een 'echt' verleden hebben en er dus geloofwaardig uitzien, maar nu geautomatiseerd followen en liken?

Of is het een pool van mensen die betaald krijgen om elke dag een paar liedjes of pagina's te liken? Dat laatste lijkt me sterk, aangezien ik nergens de mogelijkheid zie om je op te geven en het om zulke aantallen gaat dat je toch wel een flinke pool van accounts nodig hebt wil je het een beetje geloofwaardig houden.

En daar maak je dus een denk fout, met marketing lukt dat wel...en logisch natuurlijk want marketing werkt.
Lees dit maar

Hier gaat het om een ander principe
Het cabaret dat hier achter zit is de kwaliteit

Om iets goed slecht te laten lijken is zo makkelijk nog niet

Paul

Back