Octatrack tutorial: Octa als drum machine

SB-SIX

Ouwe rot
Hi,

Ik heb een video gemaakt waarin ik probeer uit te leggen hoe de OT gebruikt kan worden als drumcomputer. Ik heb eerst een MD gehad en deze vervangen door de OT. Ik hoorde dat de OT zo ingewikkeld was, maar bijna alles wat ik probeerde te doen op de MD gaat me makkelijker af op de OT. Erg tevreden over het ding.

Ik kon op internet niet echt een video vinden welke liet zien of dit een vervanger kon worden van de MD, en ik hoop dat dit filmpje mensen in de zelfde situatie kan helpen bij hun keuze.

Cheers!

Laatst gewijzigd:
Interessant; zal het filmpje binnenkort eens op mijn gemak gaan bekijken. Heb geen OT maar wie weet dat ik in de nabije toekomst nog eens overstag ga :)

Dat automatisch slicen van samples (of dat afspelen van slices binnen je sample), hoe zit dat met de nauwkeurigheid qua timing? Is het niet zo dat je zelf nog moet fijn-afstellen af en toe?

Het slicen is iets minder automatisch als bij bijvoorbeeld ableton. Hij sliced op een van tevoren opgegeven aantal stukken op gelijke afstand. Dus als je 16 samples op gelijke afstand hebt van elkaar, slice je m in 16 slices. Hij kan wel automatich bijstellen op zero crossings.
Maar het werkt feilloos als je in een DAW je samples op een grid zet en dan in de octa stopt.

Back