Roland VS1680 studio start niet !!

happy elf

Stamgast
hoi,

misschien kan iemand me helpen !! Ik werk nu al een tijdje met een Roland VS1680 16 sporen studio workstation en alles doet het. Ik wilde vanavond verder gaan met een track maar ik krijg het apparaat niet gestart. Verschillende netsnoeren geprobeerd maar hoe vaak ik ook op de aan en uit knop druk, hij gaat gewoon niet aan.
Is dit op te lossen , moet er een nieuwe harde schijf in of zo....

graag advies,

groet,
Jeroen

Vergeten te tanken?

maar eh, vast al gedaan.....zit er een zekering in ofzo die je kan controleren en/of vervangen.

Ik neem aan dat het spul toch wel aangaat ook al zit er geen Harddisk in, in ieder geval een paar ledjes moeten oplichten hier en daar.

geen ledjes lichten op. Er gebeurt helemaal niets. Misschien iets met de voeding ?

als er id helemaal niets gebeurt zlijkt het me een voedingsprobleem. Dan zou je het apparaat open moeten maken of er iemand naar laten kijken.

Misschien al aan gedacht, maar heb je ook al een ander stopcontact geprobeerd?
Het klinkt een beetje suf, maar ik heb zelf wel eens meegemaakt dat ik dacht dat een apparaat kapot was, maar bleek de stekkerdoos die ik gebruikte kapot te zijn gegaan.

stopcontacten zijn o.k. Het zal wel de voeding zijn. Ik laat er naar kijken ( ik ben muzikant en helaas weet ik niets van techniek) want ik heb het toch graag weer zo snel mogelijk werkend.
Bedankt voor de tips !

Zonder HD start hij op, dan geeft hij na verloop van tijd een foutmelding.

Iets vooraan in je voeding moet stuk zijn. Want uit de voeding komt oa 12V voor de achterste koelfan, dus zodra de voeding leeft, leeft die fan ook.

Het goede nieuws is dat voedingsproblemen zowat de meest reparabele defecten zijn in digitale bakken.

Veel succes ermee, en hopelijk kan je er snel weer van genieten! Ik vind ze super werken (ik heb de 2480 fully loaded).

Back