USB controller

Kikker

Stamgast
er bestaan USB controllers om softsynths mee aan te sturen, zoalds de oxygen, ozone, radium e.d. maar nou vroeg ik me af, bestaan er ook USB controllers in niet keyboard vorm, dus alleen maar draaiknopjes of triggerknoppies??
ik heb geen zin in al dat geklooi met midi, heb toch alleen maar software, dus dan is USB een stuk makkelijker

groeten

Re: USB controller

Origineel geplaatst door Kikker
er bestaan USB controllers om softsynths mee aan te sturen, zoalds de oxygen, ozone, radium e.d. maar nou vroeg ik me af, bestaan er ook USB controllers in niet keyboard vorm, dus alleen maar draaiknopjes of triggerknoppies??
ik heb geen zin in al dat geklooi met midi, heb toch alleen maar software, dus dan is USB een stuk makkelijker

groeten

Vage namen... :duivels:

In de laatste IF staat een artikel waarin ze haast lyrisch zijn over de Kenton Spin Doctor.
Ik zoek ook een dergelijk bakje, en de specs van die Kenton klinken errug interessant !!!
Nu ben ik niet thuis in controllers, dus ook ik zou het erg fijn vinden als er SF'ers zijn die hun ervaringen met ons willen delen.

die kenton spindoctor lijkt me idd een leuk dingetje.
usb, zeer betaalbaar, en ingebouwde presets voor veel gebruikte programma's zoals rebirth en anderen...
ik overweeg hem zelf nog aan te schaffen :)

greetz

cloudy

Hier dezelfde overwegingen.......
Veel presets voor zowel soft- als echte synths :duivels: , en van metaal !!! dus hufter- (en gemmetje) proof !

Uh... ben ik nou kippig? Of wordt hier hulp gevraagd bij het gebruik van illegale software? :confused:

Ik kan het mis hebben maar alle drie de namen die genoemd worden zijn crackers-groups en geen synths.

Uh... ben ik nou kippig?

TOKTOK KUKELEKUKU 8)

Ik geloof dat die drie namen ook midi-klaviers zijn(dus geen synths). Maar het zijn inderdaad ook namen van hackers(groepen).
Zie hier

Origineel geplaatst door cloudman
die kenton spindoctor lijkt me idd een leuk dingetje.

Enne... volgens mij stuurt ie ook sysex uit. Dan kun je bijvoorbeeld ook je juno 2 aansturen met het ding zonder dat je een PG300 moet hebben :D.

.....Als het schip met geld komt.....

-C-

SpinDoctor stuurt idd sysex uit. Allerlei profiles zijn te vinden op internet etc.
Enneuh, dat schip met geld mag gerust een roeibootje zijn hoor, zo duur is dat ding niet. (iets van € 140,- geloof ik)
Ik hoop dat ik met dat ding eindelijk m'n tx7 es kan laten roken zonder dat ik tot wanhoop gedreven wordt........

Origineel geplaatst door Mike-E
Uh... ben ik nou kippig? Of wordt hier hulp gevraagd bij het gebruik van illegale software? :confused:

Ik kan het mis hebben maar alle drie de namen die genoemd worden zijn crackers-groups en geen synths.

Uhm... dan zit ik hier op een illegaal stuk software te rammen :)

Het zijn masterkeyboardjes van Midiman/M-audio.

Spin docter manual
Want ik lees net, dat het ding ook nog merged!
Hij stuurt de midi data van de in naar de out, en merged zijn eigen controller data hiermee :D

Hebbennn!

-C-

Back