In hoeverre en/of hoe lang bewaar je je eigen gemaakte tracks?

computer_funny.jpg

Ah, ben jij dat? :biertje:

Ik heb een externe 1TB harddisk als backup. Kost nog jaren als die vol raakt.
Ik heb wel alle cassettebandjes weggedaan, met als gedachte dat ik de muziek wel opnieuw kan downloaden.
Maar er zaten ook cassettebandjes tussen met eigen composities op een oud Yamaha DSR-2000 keyboard. Die opnames zijn dus weg en moet ik uit mijn herinneringen halen, zover als dat mogelijk is

Ik heb alles nog. Tapes, MD's, CD's, op hd recorder. Back up op 2 HD's en op de macbook en pc. Heb iets wat ik opgenomen heb nooit weggegooid. Altijd leuk om weer eens te luisteren, inspiratie uit op te doen of zelfs samplen.

oh ja je eigen muziek samplen :)
hmm mijn muziek van 15 jaar terug vind ik echt niet boeiend genoeg daarvoor hoor

Ik heb nog wat oude meuk (iets anders was het namelijk echt niet) op cassette staan. Wel, de meuk vergaat, net als en samen met de tape, in de tijd... Ze sterven een langzame doch waardige dood. En hij zag dat het goed was.

Ik heb nog wat oude meuk (iets anders was het namelijk echt niet) op cassette staan. Wel, de meuk vergaat, net als en samen met de tape, in de tijd... Ze sterven een langzame doch waardige dood. En hij zag dat het goed was.
Dus, het is goed dat je ouwe meuk sterft, weliswaar waardig.
Was het dan niet zo zeer om aan te horen?

Cheers,
Exo. :mega:

Noemen jullie het scherm dat aan je computer hangt ook TV soms?
nee want de T in TV klopt nutuulk niet aangezien de bron heel dichtbij is... de V klopt min of meer wel...
de duutsers maken er helemaal een potje van tenzij je nutuulk 50 meter van je scherm af gaat zitten...

Alles bewaren... Laatst nog een track gemaakt met een melodie van een eigengemaakte mixtape uit begin 90tigr jaren. Toen alles van diskettes naar zip en dan door naar cdr en USB stick en externe Hd en cloud. Alle cubase projecten, fasttracker mods en dj's samples e.d. Backup naar meerdere HD's en Cloud. Dan zit je altijd goed:-). Leuk voor nostalgie en inspiratie!

Oude projecten zijn vaak heel handig als je even (of wat langer) geen inspiratie hebt. Soms zitten er nog best wel goede nummers tussen. Van die nummers die bijna af zijn, maar waar alleen nog even de finishing touches of een paar dingetjes erbij moeten. Waar ik alleen dan tegen aanloop is dat ik meestal te lui ben om dat nummer dan gelijk even af te maken.

Back