Het Koningslied..... Kun jij het beter? :S

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Volgens mij is het Koningslied al in 1970 geschreven
Lol, maar ik ga me wel een beetje oud voelen van dit filmpje....... :S

ik heb het nog niet eens gehoord, het teruggetrokken koningslied.

ik vrees dat ik dat graag zo wil houden...:okdan:

:mega:

Ik heb er al een paar keer naar geluisterd.
Niks mee aan de hand, iets wat het 'volk' meestal gewoon accepteert.... :-)

In het 8 uur journaal van Zondag lopen ze te zeuren dat het koningslied iedereen had moeten verbroederen. Net alsof dat niet gebeurd is: als iedereen ergens tegen is, is dat ook een vorm van verbroedering.

Eindelijk is heel Nederland het eens. Dat is sinds de jaren 80 niet meer gelukt. Chapeau John! :-)

Haha, die is leuk :okdan:

Koninglied teruggetrokken?
Bedoelen ze niet intrekken.
Een leger trek je terug, je voorhuid trek je terug, maar een liedje toch niet?

je voorhuid trek je terug, maar een liedje toch niet?

in dit geval dus kennelijk wel....

waar is het te beluisteren?, ik kan het nergens vinden...

:koffie:

Laatst gewijzigd:
Koninglied teruggetrokken?
Bedoelen ze niet intrekken.
Een leger trek je terug, je voorhuid trek je terug, maar een liedje toch niet?

Sowieso is het best lastig zo'n lied in/terug te trekken, wanneer het al een tijdje online staat.. :S

nou, ik hebbum geluisterd hoor...............

:dubbel::dubbel::dubbel::dubbel::dubbel::dubbel:,

snirf, zjnot, blerk.....

:dubbel:,

man dat gaat toch echt nergens over..
welk een draak isdat geworden..

John had zeker net even last van een stuke stront in z´n oren..
:koffie:

Ik vind het ook een waardeloos nummer, maar de manier waarop John alle stront over zich heen krijgt is toch niet netjes. Tot doodsbedreigingen aan toe. Bovendien is John niet verantwoordelijk voor de tekst. Alleen voor de (gejatte) melodie.
http://nos.nl/op3/artikel/484135-koningslied-plagiaat.html

John had alleen niet eerst zo hoog van de toren moeten blazen dat het een heel imposant en groots werk zou zijn (zie zelfde fragment). Wie kaatst kan de bal verwachten.
Overigens staan daar 50 man te zingen en ik snap dus niet dat van die 50 man er niemand over de kromme tekst gevallen is. Dus alles John aanrekenen is wel erg flauw lijkt me.
Het zegt net zo veel over het bedroevende niveau van de overige 50 man die daar kennelijk vooral ter meerder glorie van zichzelf staan te zingen.
Maar goed, het is een synthforum, dus hopelijk komt er iemand hier met een lekkere synth meezinger als alternatief.

Maar goed, het is een synthforum, dus hopelijk komt er iemand hier met een lekkere synth meezinger als alternatief.

Vond het iig een inspirierend refrein!

Heb in het oude Schotse/Ierse liedje (zie OP) alleen een paar nootjes hoeven te verschuiven...

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-43

Maar heb zo 't vermoeden dat m'n prutswerkje minder airplay zal krijgen, dan het 'orgineel' van Ewbank... :S

Wie is hier eigenlijk nationalistisch ingesteld?
Persoonlijk verafschuw ik onze hypocriete cultuur met kromme normen en waardes, voel ik geen verbondenheid met het koningshuis en vraag ik me nog steeds af wat die Maxima in Willempje ziet.

Trouwens hoe triest is een bevolking bezig als ze een liedje gaan zingen met zogenaamd goeie bedoelingen voor Maxima en Alexander maar het ze niet gunt dat pappie bij de trouwerij van zijn dochter en schoonzoon aanwezig mag zijn? :r

Wie is hier eigenlijk nationalistisch ingesteld?
Persoonlijk verafschuw ik onze hypocriete cultuur met kromme normen en waardes, voel ik geen verbondenheid met het koningshuis en vraag ik me nog steeds af wat die Maxima in Willempje ziet.

Trouwens hoe triest is een bevolking bezig als ze een liedje gaan zingen met zogenaamd goeie bedoelingen voor Maxima en Alexander maar het ze niet gunt dat pappie bij de trouwerij van zijn dochter en schoonzoon aanwezig mag zijn? :r

+1 :okdan:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back