korg mini ms20 ervaringen?

Op dezelfde spanning lopen en dezelfde voeding hebben zijn 2 heel verschillende zaken. Als ze maar goed werken, dan maakt dat verder niet uit.

De orginele Korg krijgt 220 V en er zal daarna wel een transformator het naar 9 Volt brengen..
dat is toch hetzelfde als een adapter die je in het 220 V steekt?

Zullen we nu dan proberen om een dikke funk bass uit een MS20 te halen?

Ik vind sommige patches die hij speelt wel enorm lekker klinken in combinatie met de slides vanuit de basgitaar.

Ik vind de bubbeltest briljant, en vind dat die voortaan ook onderdeel uit moet maken van iedere synth review. Misschien een idee om een keer een 'maak bubbels met je synth' thread te openen zodat we de verschillende synths kunnen vergelijken?

Rauwe square en saw, LFO speedtest, envelope speedtest

De originele MS-20 loopt op +/-15V.

in de handleiding staat:

the internal voltage specifications are identical to the origin design

dat is alles wat ik kan mededelen

Waar ik het over had is dat de voeding= de elektronische componenten die een spanning genereren, de spanning = de output van de voeding. Het is niet omdat de spanning gelijk is, dat de voeding gelijk is. BV een 12V adapter versus een 12V PC switch mode voeding. Zelfde spanning, andere voeding.

Maar dat is dus allemaal niet zo -komt ie- spannend, als de voeding maar de juiste spanningen met voldoende zuiverheid en stabiliteit geeft voor de schakelingen die je erachter hangt.

Ik vind de bubbeltest briljant, en vind dat die voortaan ook onderdeel uit moet maken van iedere synth review. Misschien een idee om een keer een 'maak bubbels met je synth' thread te openen zodat we de verschillende synths kunnen vergelijken?

"Oordeel: Klinkt als een natte krant. Conclusie: bubbeltest geslaagd!" :D

Waar ik het over had is dat de voeding= de elektronische componenten die een spanning genereren, de spanning = de output van de voeding. Het is niet omdat de spanning gelijk is, dat de voeding gelijk is. BV een 12V adapter versus een 12V PC switch mode voeding. Zelfde spanning, andere voeding.

Maar dat is dus allemaal niet zo -komt ie- spannend, als de voeding maar de juiste spanningen met voldoende zuiverheid en stabiliteit geeft voor de schakelingen die je erachter hangt.

in de handleiding staat:

dat is alles wat ik wou en kon mededelen

ik vind de meegeleverde adapter maar klein van stuk en weegt niks....... het zal wel een redelijk adapter zijn maar zo komt het niet over..........straks kost een nieuwe 50 euro en gaan ze binnen een jaar kapot..

Ik vind sommige patches die hij speelt wel enorm lekker klinken in combinatie met de slides vanuit de basgitaar.
Dit tracking lijkt mij wel erg goed. Was dit voor de originele ook zo? Leuke studio trouwens in die video.

Dit tracking lijkt mij wel erg goed. Was dit voor de originele ook zo? Leuke studio trouwens in die video.

je kan ook rechtstreeks een geluid als brongeluid door de filters, enveloppes, LFOs, etc halen......
dan heb je niet met pitch-tracking te maken.....

ik heb niet goed naar het filmpje gekeken. je zou bijvoorbeeld orignele geluid door filters en enveloopes cvia trigger-output kunnen besturen

aan de patch te zien inderdaad toch pitch tracking

ik krijg dat er tot nu toe niet zo mooi werkend uit de mini

Ik zie toch een patch met basgitaar in de signal in van de fx processor en vervolgens cv out naar de cv in van de vco's.

Edit: ik werk met vertraging vandaag.

Ik zie toch een patch met basgitaar in de signal in van de fx processor en vervolgens cv out naar de cv in van de vco's.

Edit: ik werk met vertraging vandaag.

die strakke tracking haalde ik ook niet uit mijn oude vintage MS-20

Bullshit.

Er zijn overeenkomsten maar heeeel ver van IDENTICAL

Bullshit.

Er zijn overeenkomsten maar heeeel ver van IDENTICAL

dit staat vermeld in de manual dus ik zou Korg hierover mailen!

jij piept ferm: bullhit

Korg zegt: identical

verder heeft Korg het orginele schema gebruikt, dan neem ik aan dat waardes ook gehandhaaft zijn....

Ehm. Hoeveel stuks hebben die winkels allemaal? Zal wel allemaal al gereserveerd wezen of niet?

Ik heb moeten zoeken, maar bij Hans van Bree in Venray zijn ze nu op voorraad! Helemaal te gek apparaat, alsof je weer in 1987 zit!

Slaat dat op de signaalspanningen (audio, CV, gate) of op de voedingsspanningen? De originele MS20 werkte op +15/-15V.

ben wel beniewd naar demo's marsmusica :)

Back