korg mini ms20 ervaringen?

hallo nekpaard,

ik zou toch een beetje oppassen met dit soort uitspraken en rustiger posten hier op het forum.

er zitten personen van allerlei pluimage hier en die kan je niet allemaal over een kant scheren:

Hahahaha sorry het is wel een plaagstootje jegens de synthverzamelaar die er geen volwaardige muziek mee maakt. Ik vind dat toch altijd moeilijk te verteren, een studio volgepropt met die dingen en dan een 2 jaar oude soundcloud track horen met zo'n typisch Moog riedeltje ;)
Maar goed ieder z'n meug! Ik snap dat synths er ook zijn voor sounddesign, dus neem het met een korreltje zout :)

(trouwens, het is "over een kam scheren" :luv: )

ik heb het niet over work-arounds, ik heb het over relativatie van dat z.g. ruis-probleem.

alles en het hele leven is een work-around. wen er maar aan! :geslaagd:

ik ben zeer blij met de mini. ik heb in de loop van de afgelopen jaren veel spul gekocht...meerdere Fender stratocaters uit een goed jaar en een hoop andere zeer mooie goede spullen. genoeg om bijzondere muziekproducties te maken op redelijk niveau.

ik maak geen synth dance break hip pop muziek. de ms-20 is een multi-inzetbaar karaktervol beestje. precies wat bij mijn eigenwijze muziek past..!

niemand is verplicht die mini te waarderen en te kopen maar dat 'gezeur' over dat ze hem niet kopen is ook wel vervelend. het is best een waardevol instrument en als je talent en muzikaliteit enzovoort bezit kan je er heel veel mee.

Jeetje wat draaf je door..
Ik heb het helemaal niet over muziekstijlen en/of talent hebben voor het inzetten van de mini. Ik had het gewoon over ruis.

Hoeveel mensen met een Porsche benutten dagelijks de capaciteiten van hun bolide ten volle?

Het houdt wel de fabriek draaiende, al die tandartsen en chirurgen.

Hahahaha sorry het is wel een plaagstootje jegens de synthverzamelaar die er geen volwaardige muziek mee maakt. Ik vind dat toch altijd moeilijk te verteren, een studio volgepropt met die dingen en dan een 2 jaar oude soundcloud track horen met zo'n typisch Moog riedeltje ;)
Maar goed ieder z'n meug! Ik snap dat synths er ook zijn voor sounddesign, dus neem het met een korreltje zout :)

(trouwens, het is "over een kam scheren" :luv: )

er zijn inderdaad ook personen op het forum die misschien als hobby een studio volstouwen met mooie synths en dergelijke. daar is toch niks mis mee? sommige hebben juist weer meer verstand van de apparatuur en techniek daaromheen in plaats van muziek maken.

wat je hiermee bedoelt snap ik niet :

oei ja, kam scheren...ik twijfelde al..van dat er iets niet klopt. ben ook beetje dislextisch en vaag in mijn hoofd soms....

Jeetje wat draaf je door..
Ik heb het helemaal niet over muziekstijlen en/of talent hebben voor het inzetten van de mini. Ik had het gewoon over ruis.

ik heb niet het gevoel dat ik doordraaf maar misschien wordt ik het een beetje beu om steeds weer te horen dat iemand de mini BESLIST en nooit zou kopen. want hij ruist, want hij dit en dat. enzvoort...ok, dan koop je hem niet, maar ik heb hem wel gekocht en ben er zeer blij mee.

ik heb al 100x uitgelegd dat het allemaal qua ruis wel meevalt en zo ook een hoop anderen. ik heb veel meer apparaten in mijn studio waar ruis uitkomt. dat hoort er nu eenmaal bij soms.

je beweert dat ik 'ergens omheen zou moet werken' en dan wil ik toch even duidelijk maken dat ik daar helemaal niet mee bezig ben. die Korg mini ms-20 gaat bij mijn muziek zijn dienst wel bewijzen. dat kan misschien niet iedereen zeggen en dat is logisch..elke stijl heeft zn eigen klankjes..elk persoon ook..

ik heb niet het gevoel dat ik doordraaf maar misschien wordt ik het een beetje beu om steeds weer te horen dat iemand de mini BESLIST en nooit zou kopen. want hij ruist, want hij dit en dat. enzvoort...ok, dan koop je hem niet, maar ik heb hem wel gekocht en ben er zeer blij mee.

ik heb al 100x uitgelegd dat het allemaal qua ruis wel meevalt en zo ook een hoop anderen. ik heb veel meer apparaten in mijn studio waar ruis uitkomt. dat hoort er nu eenmaal bij soms.

je beweert dat ik 'ergens omheen zou moet werken' en dan wil ik toch even duidelijk maken dat ik daar helemaal niet mee bezig ben. die Korg mini ms-20 gaat bij mijn muziek zijn dienst wel bewijzen. dat kan misschien niet iedereen zeggen en dat is logisch..elke stijl heeft zn eigen klankjes..elk persoon ook..

dit is toch de ms 20 mini ervaringen draad?
Ik (en vast wel meer synthforumleden) horen graag alle ervaringen,ook de negatieve en ruis is denk ik wel een issue..voor de een blijkbaar wat meer dan de andere..
ik heb zelf een oude ms20 en die blijft lekker hier, is al de 4e of de 5e maar ben er al meer dan 30 jaar lekker mee aan het spelen...ik ben wel nieuwsgierig naar de mini, maar de charme van een oude zal nog wel 30 jaar op zich laten wachten denk ik..:)

dit is toch de ms 20 mini ervaringen draad?
Ik (en vast wel meer synthforumleden) horen graag alle ervaringen,ook de negatieve en ruis is denk ik wel een issue..voor de een blijkbaar wat meer dan de andere..
ik heb zelf een oude ms20 en die blijft lekker hier, is al de 4e of de 5e maar ben er al meer dan 30 jaar lekker mee aan het spelen...ik ben wel nieuwsgierig naar de mini, maar de charme van een oude zal nog wel 30 jaar op zich laten wachten denk ik..:)

ervaringen uitwisselen is inderdaad ok...maar de hele tijd zitten fitten op die mini heeft weinig te maken met opbouwende kritiek en dergelijke. eerder is het vervelend.

over de ruis is al zeer uitvoerig gesproken. hoe meer ik met de mini ms-20 werk des te meer valt die ruis in het niets. ik hoor het niet meer.
de ruis is er voornamelijk als je er op gaat letten (en bij wat zwak gekozen patches).
dat zelfde heb ik bij veel andere apparatuur gehad. raak je helemaal gestrest en depressief: help, ruis!!! ik wil 100 % stilte horen!
twee weken later maak je er muziek mee en stijgt je muziek boven de ruis uit. weg ruis!

ik had een oude ms-20 en heb hem bewust verkocht om eventueel een mini te kunnen kopen uiteindelijk...ben blij met de ruil. de mini is hetzelfde en toch anders en toch bijna hetzelfde (maar die ruis is vreselijk. echt vreselijk! je kan jezelf niet eens meer horen. laat staan je waanzinnige laatst geproduceerde hit!)

ervaringen uitwisselen is inderdaad ok...maar de hele tijd zitten fitten op die mini heeft weinig te maken met opbouwende kritiek en dergelijke. eerder is het vervelend.

over de ruis is al zeer uitvoerig gesproken. hoe meer ik met de mini ms-20 werk des te meer valt die ruis in het niets. ik hoor het niet meer.
de ruis is er voornamelijk als je er op gaat letten (en bij wat zwak gekozen patches).
dat zelfde heb ik bij veel andere apparatuur gehad. raak je helemaal gestrest en depressief: help, ruis!!! ik wil 100 % stilte horen!
twee weken later maak je er muziek mee en stijgt je muziek boven de ruis uit. weg ruis!

ik had een oude ms-20 en heb hem bewust verkocht om eventueel een mini te kunnen kopen uiteindelijk...ben blij met de ruil. de mini is hetzelfde en toch anders en toch bijna hetzelfde (maar die ruis is vreselijk. echt vreselijk! je kan jezelf niet eens meer horen. laat staan je waanzinnige laatst geproduceerde hit!)

Niemand bekritiseert jouw aanschaf natuurlijk. Maar babbelen over ruis of wat dan ook van de mini, daar zie ik echt de problemen niet van in.
Ik ben geen ultra low noise fetisjist, maar het moet wel binnen de perken blijven. Ik heb namelijk bv ook een Juno-60 en een RE-201 echo. Nou dan weet je wel wat ik bedoel.

Ik heb behoorlijk veel analoge synths gehad maar op een Teisco 110 na, nog nooit een synth gehad waarbij je de vca zo open hoort gaan. Filter is heerlijk trouwens en de envelopes gaan lekker snel....

In een mix verdwijnt de ruis natuurlijk maar veel van mijn tracks zijn minimaal/instrumentaal en leunen soms op een enkele lead/sound. Dan wordt het echt wel lastig om hier mee te leren werken. :D

Misschien post ik vanavond een voorbeeldje.

als de ruis echt zo erg was geweest dan had ik dat zeker hier vermeld en ook de mini onmiddellijk naar de winkel teruggebracht! :-)

ik heb de Korg niet gekocht om er lekker mee op de bank mee te spelen/pielen....
en muziek is niet alleen mijn hobby. ik heb twee muziekstudies gedaan en veel met muziek gedaan en ervaren. ik bouw nu een nieuwe studio op geheel naar mijn eigen behoeftes en ideen om mijn nooit uitgevoerde composities uit te gaan voeren. de mini aanschaffen was hierin een bewuste keuze!

ik zou ook wel de hele Korg Volca serie willen aanschaffen, vooral de Keys...maar dat zou vooral komen omdat het er zo aantrekkelijk uit ziet. leuk om mee te spelen en naar te kijken...ik doe het waarschijnlijk niet (eerst testen in winkel) omdat ik toch een speeltoy-kwaliteit verwacht..

I
In een mix verdwijnt de ruis natuurlijk maar veel van mijn tracks zijn minimaal/instrumentaal en leunen soms op een enkele lead/sound. Dan wordt het echt wel lastig om hier mee te leren werken..

ja, dan zou het inderdaad een probleem kunnen worden!

ik vind het toch wel een beetje misdadige misleiding: Korg schept op dat de mini juist minder ruist als de vintage versie..

ik ben wel blij met de user ervaringen hier. Vooraf wilde ik die ms20 mini dolgraag hebben, maar ruis uit een synth is bij mij een no go area, dus deze sla ik nu over, dan is zo'n forum echt wel handig :)

wat je hiermee bedoelt snap ik niet :
Dat niet iedereen synths leuk vindt voor muziek, maar er ook mensen zijn met andere interesses, zoals sounddesign.

Snap toch al niet dat ze naar 30 jaar met een Mini versie komen. Beter een een MS 100 oid.

Doe mij maar zn oude,.

Dat niet iedereen synths leuk vindt voor muziek, maar er ook mensen zijn met andere interesses, zoals sounddesign.

en toch uiteindelijk is het een en dezelfde wereld, want muziek kan niet zonder sounddesign en sounddesign niet zonder muziek.

:eureka:

Snap toch al niet dat ze naar 30 jaar met een Mini versie komen. Beter een een MS 100 oid.

Doe mij maar zn oude,.

mischien omdat ze na een marktonderzoek er achter kwamen dat veel mensen op deze aardkloot toch wel een ms-20 zouden willen hebben maar het te duur vinden...dus breng je een goedkopere versie op de markt. kleiner (is goedkoper). SMD prints zal wel goedkoper zijn. enzovoort..... je gebruikt het oude ontwerp en veranderd er niets aan.scheelt voorproductie kosten..je voegt midi toe zodat het toch in een keer beter compatibele is met huidige systemen.
enzovoort..al het andere is ingewikkelder en levert minder winst op ik ben verder een nitwit op dit gebied maar zoiets misschien...?

toch nog iets:

ik heb nu niet het idee dat ik een of andere top synth heb gekocht. meer een zeer multi inzet baar geluiden-'zwitsers-zakmes'

ik hoef geen vette basjes of andere standaard dingen uit te halen. vooral SFX en voor lead/melodieen.
ik heb net nog zitten testen en ruis is bij alles wat ik er uit haal helemaal niet te horen!! het valt echt wel mee.
alleen in bepaalde gevallen kan ruis naar voren komen...

maar wel dus zeer strak werkende midi met noot nummer 0 tot 127 !!!
dat kan niet met een oudje

Heb je soms aandelen Korg, MarsMusica? Je dappere verdediging van dit apparaat is lovenswaardig, maar begint een beetje Gunga Din-achtige vormen aan te nemen.

Back