Midi hardware integreren in Ableton Live

Camera

Stamgast
Mensen,

Het lukt mij maar niet om m'n hardware dmv midi te integreren in Ableton. Ik heb een Focusrite Saffire Pro 24 en een Midiman 8x8. Met beide wil het niet lukken.. ik heb alle tutorials die er op dit gebied zijn uit geprobeerd maar er gebeurd nada. Extern geluid in Ableton krijgen werkt prima maar met midi gebeurd er niets. Ook niet met de external instrument plugin.

Aangezien ik alles geprobeerd heb en het nog steeds niet werkt, vraag ik me af of er nog meer mensen zijn die dit probleem kennen. Iemand een oplossing hiervoor?

Bvd.

Heb je in de voorkeuren van Ableton de midi in en outs geactiveerd? En dan vervolgens je tracks armen om daadwerkelijk midi door te sturen?

wat doe je nu dan?

Samplen..

Yep, ik heb alles goed staan. Maar helaas..
Heb ook andere producers over de vloer gehad en ook die kregen het niet voor elkaar, vaag!

Staat je midi doos bij preferences ertussen met je midi poorten?

Mwahh. Lijkt mij dat je met een kraak geen recht op garantie hebt. Als je een officiele versie hebt, lijkt het mij een vereiste dat het werkt maar blijkbaar sta jij daar anders in. Laat ik het zo zeggen, ik denk dat HvH hier niet ver uit de buurt is. Ik ben best bereid om daar een avondje voor op te offeren om te kijken of ik TS kan helpen. Ik zou het alleen wel erg zonde van mijn tijd vinden als ik op en neer tuf, een paar uurtjes help mee tobben om er vervolgens achter te komen dat het een foute kraak is die hij gebruikt.... Zodoende doet het er voor mij wel toe.

1. doe eens een screenshot van preferences > audio (input config) en midi/sync,
2. welke kabels heb je waar op aangesloten
3. werkt midi uberhaupt? kan je met je microkorg bv ableton operator bespelen?

Mwahh. Lijkt mij dat je met een kraak geen recht op garantie hebt. Als je een officiele versie hebt, lijkt het mij een vereiste dat het werkt maar blijkbaar sta jij daar anders in. Laat ik het zo zeggen, ik denk dat HvH hier niet ver uit de buurt is. Ik ben best bereid om daar een avondje voor op te offeren om te kijken of ik TS kan helpen. Ik zou het alleen wel erg zonde van mijn tijd vinden als ik op en neer tuf, een paar uurtjes help mee tobben om er vervolgens achter te komen dat het een foute kraak is die hij gebruikt.... Zodoende doet het er voor mij wel toe.

begrijp ik, maar ik bedoel het volgende:

er is in de hele historie van DAW cracks nog nooit een versie geweest waardoor midi out niet werkte door een 'foute' crack.

Back