Midi hardware integreren in Ableton Live

Na weer een dag klooien zonder resultaat geef ik het voorlopig (weer) op. Wellicht dat het in de toekomst gaat werken.

Toch bedankt voor de input!

...er is in de hele historie van DAW cracks nog nooit een versie geweest waardoor midi out niet werkte door een 'foute' crack.
:halleluja:halleluja:halleluja
Ha, dan zou je maar eens moeten nagaan hoeveel mensen allerlei problemen krijgen met o.a. midi en audio drivers, net omdat ze een crack geinstalleerd hebben.
Meestal zijn die cracks voorzien van een 'virus die net drivers' blokkeert of stuk maakt. Soms zelfs veel meer dan enkel de drivers. En zoiets vinden de makers, of wie het ook mag zijn die die virussen bij/in de cracks leveren, best leuk (ik ook... men moet anderen niet bestelen, want dat is het). Trouwens officiele kopers en gebruikers worden daar nog extra door afgestraft : de prijs van de meeste software wordt mee berekend inclusief een percentage illegale gebruikers. Is dit aantal te hoog wordt de software niet verder ontwikkeld.
:smeris:

Ik krijg het geluid er wel in, dat werkt prima. Alleen midi stuurt niets in een pianoroll

Midi in <-> Midi Out etc

Je krijgt geen midi in je pianorol, als je dat wilt doen zal je moeten opnemen.
Selecteer kanaal, arm, rec, speel, klaar.

Het is haast onmogelijk dat het probleem niet aan jouw instellingen ligt.
Om dan maar te kiezen om alles op te nemen en met de hand in te spelen is wel een vreemde oplossing.

:halleluja:halleluja:halleluja
Ha, dan zou je maar eens moeten nagaan hoeveel mensen allerlei problemen krijgen met o.a. midi en audio drivers, net omdat ze een crack geinstalleerd hebben.
Meestal zijn die cracks voorzien van een 'virus die net drivers' blokkeert of stuk maakt. Soms zelfs veel meer dan enkel de drivers. En zoiets vinden de makers, of wie het ook mag zijn die die virussen bij/in de cracks leveren, best leuk (ik ook... men moet anderen niet bestelen, want dat is het). Trouwens officiele kopers en gebruikers worden daar nog extra door afgestraft : de prijs van de meeste software wordt mee berekend inclusief een percentage illegale gebruikers. Is dit aantal te hoog wordt de software niet verder ontwikkeld.
:smeris:

pff wat een onzin. begrijp me niet verkeerd, ik koop mijn software ook netjes en wil piraterij niet goed praten, maar:

- films downloaden in HD zonder reclame en zonder vervelende brein meldingen is comfortabeler voor de gebruiker dan een dvd kopen.
- muziek illegaal downloaden zonder DRM is comfortabeler voor de gebruiker.
- games illegaal downloaden zonder always-online-DRM is comfortabeler voor de gebruiker.
- en er zijn ook genoeg voorbeelden te noemen van plugins waarbij de plugin stabieler werkt NA het verwijderen van omslachtige DRM maatregelen opgelegd door de maker.

Bij DAW's is dat niet anders. Neem de 'illegale' ableton bijvoorbeeld. Dat is geen crack, het gebruikt gewoon een originele ongemodificeerde installer. Alleen het authorisatie proces wordt offline ge-emuleerd. Knap staaltje programmeer werk. Dat verandert dus niets aan de functionaliteit en stabiliteit van de software.

En dat 'comfort' wat de consument verkiest boven het kopen van content is nou precies waar de media magnaten op moeten inspelen, inplaats van nu weer de zoveelste aftakking van SOPA/ACTA bij de consument door de strot te drukken.

De oplossing is een nieuwe infrastructuur aan leggen. Neem iTunes bijvoorbeeld, wie had 10 jaar geleden ooit gedacht dat iTunes nu al 3 miljard legal downloads zou hebben?

En dan klagen dat de cd verkoop en vinyl verkoop achteruit gaat? En dan zeggen dat dat door piraterij komt? KOM NOU!

Ik zat gisteren een oud interview van Oasis bij MTV TRL op te zoeken online uit 2000, uiteindelijk gevonden bij VH1.com, Kreeg ik daarna de melding dat ik dat niet mag kijken omdat ik niet in de USA woon.
Kom op zeg, dat soort dingen komen me echt de strot uit. Moet je dan een VPN gaan aanleggen om te kunnen zien wat je wilt?

Zelfde geldt voor televisie series (ben een fan ;)), laten ze toch alsteblieft iets van een Netflix uitrollen in europa.

Ik wil best 20 euro in de maand betalen als ik daarna gewoon in HD kan kijken wat en wanneer ik wil zonder reclame.

Zolang dat er niet is? Download ik in ieder geval elke maandag de nieuwe Game of thrones aflevering in 720p.
Sterker nog, S03E01 was de meest en snelst gedownloade serie aflevering ooit, meer dan 1 miljoen illegale downloads binnen 24 uur.

De makers van de serie vonden dat helemaal niet erg, moet je eens kijken hoeveel meer bluray seizoenen met alle extra's ze verkopen nu, ten opzichte van als die 1 miljoen mensen dat niet hadden kunnen downloaden.

De vraag is er, de techniek is er, de infrastructuur is er. Maar het wordt structureel tegengehouden. BLEEGH.

Just my two cents.

1. External instrument aanmaken (Deze functionaliteit is exact voor de oplossing die je zoekt aanwezig in Ableton)
2. Audio input kiezen waar je hardware aan hangt
3. Midi output kiezen waar je hardware aan hangt
4. Opslaan met een geschikte naam

Meer is het niet. De volgende keer dat je je externe synth wilt gebruiken kun je gewoon je in stap 4 gemaakte preset weer in je arrangement slepen.

Wel zorgen dat de bewuste audio input en midi output geactiveerd zijn in Ableton.

1. External instrument aanmaken (Deze functionaliteit is exact voor de oplossing die je zoekt aanwezig in Ableton)
2. Audio input kiezen waar je hardware aan hangt
3. Midi output kiezen waar je hardware aan hangt
4. Opslaan met een geschikte naam

Meer is het niet. De volgende keer dat je je externe synth wilt gebruiken kun je gewoon je in stap 4 gemaakte preset weer in je arrangement slepen.

Wel zorgen dat de bewuste audio input en midi output geactiveerd zijn in Ableton.

Thanks.
Maar lees mijn vorige posts, ik weet hoe het moet. Het werkt alleen hier door 1 of andere vage reden gewoon niet.

Om dan maar te kiezen om alles op te nemen en met de hand in te spelen is wel een vreemde oplossing.

Tja maar wat moet ik anders? :) mn synths leeg samplen en dan maar in een simpler/sampler/drumrack

Ook vandaag heb ik er weer een aantal uur aan besteed, maar ik heb serieus geen idee wat ik fout doe.. :r

Je krijgt geen midi in je pianorol, als je dat wilt doen zal je moeten opnemen.
Selecteer kanaal, arm, rec, speel, klaar.

even aanvullen als je een midi keyboard of massage indrukt of een seq afspeelt dat zie je helemaal recht boven een heel klein vlakje geel worden. dit is de de activiteit die je speelt. zie je dit niet dan heb je een probleem met midi en niet ableton. probeer eens je tr-505 die zou ook midi uit moeten zenden en /of zien of er wat gebeurt helemaal rechts boven in de hoek

Vreemd...... ik zie maar 2 mogelijk scenario's.

1. Je doet toch echt iets verkeerd (onwaarschijnlijk aangezien anderen het ook niet voor elkaar krijgen),

2. Er is iets met je computer/ installatie. Probeer eens een andere DAW en kijk of midi daar wel werkt. Er zijn we gratis programma's te vinden waarmee je kunt testen.

Ik denk dat niemand hier je kan helpen met dit zeer specifieke probleem. Ableton support wellicht.

Laatst gewijzigd:
Hey Camera, ik heb je afgelopen woensdag een privebericht gestuurd. Misschien heb je daar wat aan.

Hey Camera, ik heb je afgelopen woensdag een privebericht gestuurd. Misschien heb je daar wat aan.

Die heb ik niet ontvangen?

Is er iemand in omg Rdam die een keer bij mij wil langs komen om eens te kijken? Ik weet dat dat wellicht iets teveel gevraagd is.. maar toch :)

Ik heb je nog een bericht gestuurd, als je die wederom niet ontvangt, stuur mij dan een bericht, als je wilt.

Back