HELP!! advies is dringend nodig voordat ik een grote fout bega

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

A87

Gedeactiveerd account
Ik ga op het punt om bij KVZ distributie te gaan om via daar tracks te releasen zonder bijkomst van in een label zitten. Mastering doe ik zelf, dus geen extra kostenpost!
Je moet wat ondertekenen en ik ken de voorwaarden, je bent niet verplicht om een bep. aantal tracks per maand af te leveren.
http://www.kvzmusic.com/

Marketing doen zij doen en ik krijg 60% van de cut.
Gaat om pakweg 18 tracks........ komt dan allemaal op beatport en veel meer. Ik ben ook diegene die bepaald wat er dan op beatport komt.
Dingen waar ik op moet letten???? aangezien ik nog echt een newbie/n00b ben op het gebied van marketing etc.
Het moet natuurlijk wel goed in de spotlights komen.

Want ik schiet niets op als mijn tracks slecht worden gepresenteerd en het levert niets op of bekendheid. Dan spoel ik 18 tracks door de plee!!
Of mijn tracks goed zijn?? Nou.. iig gaan mensen goed los laten we het daar bij houden.

Dus graag als iemand deze n00b kan helpen :).
Want als het allemaal geen zin heeft kan ik nog beter wachten met releasen, alleen dan zit ik wel met te veel tracks op den duur.

Laatst gewijzigd:
60% is niet veel. Probeer AWAL.com eens. Verwacht niet te veel trouwens, je tracks kunnen dan wel op beatport etc staan maar als niemand weet wie je bent zal niemand het kopen. Mijn band's album is bijv te vinden op Amazon, iTunes, Google Play etc maar de meeste sales zijn gewoon CDs via onze website.

Heb wat over AWAL gelezen maar staan dingen op de site die mij minder bevallen.
Het gaat trouwens om electronische muziek, geen band.

bedankt voor de post, heb meer van dat soort posts nodig :).

Laatst gewijzigd:
Verwacht geen mega marketing.
Ik heb in vele jaren tijd een netwerk opgebouwd en de persoonlijke gmails en hotmails van een honderden internationale top dj's, magazines, etc. Die krijgen bij elke release netjes een promo toegezonden.
Als je zelf niet over zo'n lijst beschikt dan kan je de promos laten versturen maar als je een beetje een kwalitatieve promoservice wil hebben die een goede naam heeft en over een goede lijst beschikken, dan staat er wel een prijskaartje tegenover. Ik doe het zelf ook af en toe voor andere labels en artiesten die me benaderen, maar alleen als ik de muziek goed genoeg vind. Niet kosteloos maar wel goedkoper.

Anyway, daar houdt het niet bij op, je zal natuurlijk na de releasedatum zelf nog veel reclame moeten gaan maken. Online, social media en diverse andere websites en liefst ook offline. En netwerken natuurlijk..
Verder maakt het volgens mij niet uit of je wel of geen label start, geldt in feite hetzelfde voor.

Laatst gewijzigd:
Ik zou het lekker zelf uitgeven via Bandcamp (±80% in de knip met aftrek van kosten Bandcamp/PayPal). Je bent dan wel zelf verantwoordelijk voor het creëren van je naamsbekendheid, maar je behoud wel de rechten over je werken. Ook als je ooit naar een ander overstapt. Track/album uploaden, cover en informatie erbij, prijs en licentie selecteren, klaar. Nou ja, wat betreft het hosting gedeelte dan.

thnx, ik ga toch maar demo's rondsturen naar bekendere top 100 labels. Was er al mee begonnen. marketing dat is niet aan mij besteedt.
Probeer nu 5 demo's per week te versturen. De eerste mails zijn de deur uit :).

In een andere thread las ik dat je 20 tracks in twee maanden tijd kan maken.
Dat schept mogelijkheden, want dan zou je de eerste de beste deal als pringplank kunnen dien.
En dan maak je daarna gewoon weer 20 nieuwe tracks.

In een andere thread las ik dat je 20 tracks in twee maanden tijd kan maken.
Dat schept mogelijkheden, want dan zou je de eerste de beste deal als pringplank kunnen dien.
En dan maak je daarna gewoon weer 20 nieuwe tracks.

Ik hoop dat ik er wat mee kan idd :).
Ik zat trouwens al een keer bij een label. ben daar weggegaan ivm met release waar ik nooit meer wat van heb gehoord.. Dat was bij eene Meneer DJ STAN .. als ik die ooit tegen het lijf loop....
een 2e release was het plan maar ik negeerde hem sindsdien. Wat een walgelijk figuur is dat :(! En dit was de release... :
http://www.beatport.com/track/the-ibiza-bass-sunshine-and-hot-wind-feat-a-l-original-mix/3193404

Wil nu ergens waar ze normaal doen en zich aan voorwaarden houden dus probeer ik het meteen bij hogere labels, heb daar meer vertrouwen in dan een onbekend label. Sinds die aanfluiting van een ''Purple gate Records''

Ja, ik weet dat de kans super klein is maar proberen kan nooit kwaad.
Ik had al postieve comments van ''kleinere'' labels.... ''Tree recordings en van WLA recordings '' over een paar tracks. maarja, zijn weer kleine labels waar ik gewoon geen vertrouwen in heb, na purple gate en algemene verhalen over kleine labels die geen marketing hebben.

Beetje uitproberen dus en vingers gekruisd...

Laatst gewijzigd:
60% is niet veel. Probeer AWAL.com eens. Verwacht niet te veel trouwens, je tracks kunnen dan wel op beatport etc staan maar als niemand weet wie je bent zal niemand het kopen. Mijn band's album is bijv te vinden op Amazon, iTunes, Google Play etc maar de meeste sales zijn gewoon CDs via onze website.
Precies dat, dacht ik al.
Goeie :okdan:

Ga daarom mijn distributiedeal trug trekken lekker via de website en beperkt social media (youtube) doen. Heb je zelf een webshop gebouwd? Ben namelijk opzoek naar een free of opensource webshop om te implementeren in de site en op youtube.

OT: 60% is weinig....normaliter tussen de 15 en 20%. Heb je een website A87 ?

Ik heb in vele jaren tijd een netwerk opgebouwd en de persoonlijke gmails en hotmails van een honderden internationale top dj's, magazines, etc. Die krijgen bij elke release netjes een promo toegezonden.
Als je zelf niet over zo'n lijst beschikt dan kan je de promos laten versturen maar als je een beetje een kwalitatieve promoservice wil hebben die een goede naam heeft en over een goede lijst beschikken, dan staat er wel een prijskaartje tegenover. Ik doe het zelf ook af en toe voor andere labels en artiesten die me benaderen, maar alleen als ik de muziek goed genoeg vind. Niet kosteloos maar wel goedkoper.
bedoel je de info@....... mail lijst ? of heb je direct contact(en) ? .....;)

OT: zag laatst iets interessants 150 dollar en je target Azië. Je krijgt een (mobiele) website, vermeldingen op prime time websites daar, een dikke promo pakket radio ed. en je wordt in Tokyo tentoongespreid. Schijnt dat ze daar openstaan voor nieuwe initiatieven, non discriminerend.

Alle goeie shizzle komt daar vandaan google maar eens, van Sony tot Nintendo.....Mijn ervaring is dat men daar super vriendelijk is, openminded en handelsbereid zijn.

ik ga toch maar demo's rondsturen naar bekendere top 100 labels.
kansloos

Laatst gewijzigd:
Ik zou het lekker zelf uitgeven via Bandcamp (±80% in de knip met aftrek van kosten Bandcamp/PayPal). Je bent dan wel zelf verantwoordelijk voor het creëren van je naamsbekendheid, maar je behoud wel de rechten over je werken. Ook als je ooit naar een ander overstapt. Track/album uploaden, cover en informatie erbij, prijs en licentie selecteren, klaar. Nou ja, wat betreft het hosting gedeelte dan.

Off topic, die site van Bandcamp heeft wel lekkere muziek zeg. Dank voor de tip!:okdan:

on topic, er zijn op dit moment gratis alternatieven op bestaande webstores/ digitale distributeurs aan het opkomen. Je komt dus niet op beetport, itunes ed. zie verder storms comment.

Je muziek uploaden, hoes, info. erbij en hou 100% van elke verkochte actie.

on topic, er zijn op dit moment gratis alternatieven op bestaande webstores/ digitale distributeurs aan het opkomen. Je komt dus niet op beetport, itunes ed. zie verder storms comment.

Je muziek uploaden, hoes, info. erbij en hou 100% van elke verkochte actie.

Bandcamp is volgens mij de enige serieuze distributeur die voldoet aan deze eisen en levert de hoogste percentages voor zover ik weet. Je krijgt 85% tot 90% van de opbrengsten via Bandcamp. PayPal snoept er nog een paar procent vanaf i.v.m. het binnenkrijgen van het geld op een PayPal rekening, of het overhevelen van het geld vanaf een PayPal rekening naar een reguliere bankrekening.

hoogste percentages wat ?

Percentage per verkochte track/album uiteraard. Dus, van Bandcamp krijg je van €1,00 inkomsten uiteindelijk €0,85 tot €0,90 cent. Leek me toch wel duidelijk uit mijn antwoord.

Volgens mij is er geen enkel label op aarde wat je 85% tot 90% van de inkomsten levert. Tenzij je voor jezelf begint. Bandcamp is overigens ook een fijn platform om je werken gratis te verspreiden (alternatief voor SoundCloud).

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back