FF lkkr Gaan

jefz

Triple
Vanmiddag even kort lekker aan het jammen geweest, was eigenlijk best wel tevreden en zie hier wel een track uitkomen.

Wat is het eerste commentaar? :dj:

https://soundcloud.com/tripplejef/kickv1

Dit is toch geen track?

Er gebeurt niets
Een paar geluiden op vreemde momenten.
Geen opbouw, geen bas, geen akkoorden,

Je wilt toch niet dat we dit serieus beoordelen.

Het is met recht even jammen, maar dit is zeker nog geen track....

Einde is ook abrupt. nee hier MAG je niet tevreden mee zijn.

Paul

:D:D

Ik snap de uitleg van Paul wel, maar veel is ook afhankelijk van de manier waarop er naar luistert. Nee, het is geen track ddie af is, maar ik zie iets dergelijks zomaar gedraaid worden in een of andere set tussen een paar dikke knallers in.

Of als je het als intro beluistert, is het ook best prima.

Vandaag verder bezig geweest, nog lang niet daar maar het begin is er.....

https://soundcloud.com/tripplejef/versie-2-work-in-progress

Waarom stop je er helemaal geen bassen, leads, stabs of wat dan ook in. Nu blijft het allemaal zo kaal en saai. Om een track met alleen percussie spannend te houden is niet makkelijk.

Ik begrijp dat bij een intro niet teveel mag gebeuren om de dj kans te geven te mixen, maar dit is wel het andere uiterste. Luister eens naar andere tracks om inspiratie op te doen. Om dingen ook wat spannender te krijgen kun je werken met effecten zoals sweeps of tonal achtige dingen. Een fill in hier en daar maakt het ook wat interessanter. Bv door even de kick 1 of 2 tellen weg te laten vallen is al een variatie.

Paul

Paul, helemaal gelijk. Luister veel naar zeer minimale techno als inspiratie waarin met minimale subtiele verschillen er toch een hoop gebeurt. Zal binnenkort weer een update neerzetten met hopelijk een beter vervolg :D

Paul, helemaal gelijk. Luister veel naar zeer minimale techno als inspiratie waarin met minimale subtiele verschillen er toch een hoop gebeurt. Zal binnenkort weer een update neerzetten met hopelijk een beter vervolg :D

Ik ben zelf ook een liefhebber van minimale muziek ("gewone minimal") , maar de kracht ligt er juist in dat het toch spannend blijft met die minimale veranderingen. Dat ervaar ik bij deze track niet. Nu hoor ik in het begin bijvoorbeeld 1 minuut lang hetzelfde. Jij gebruikt geen melodieuze elementen en dan maak je het jezelf wel heel lastig denk ik.

Paul

ok, maar we gaan door!

ga voor de lekkere pasta, pizza is zo en zo al niet mijn ding :D

waarom kan je hem niet downloaden?

staat nog niet aan, zal even kijken of ik dat nog kan aanzetten.

(edit:zou nu moeten werken)

Back