2 DAW programma’s en midi mapping

aanilles

Stamgast
Is het mogelijk wanneer je gebruik maakt van 2 DAW programma’s…

Dat je deze aanstuurt met 1 midi controller via midi mapping?

Dus bv met de Behringer BCF2000, de ene helft van de faders bedient het ene DAW programma en de andere helft bedient het andere DAW programma…

tja, dat zal wel gaan, maar daar ga je je werk van moeten maken,,
met cubase en de midex8 doe ik ook wel staffe midi routings,..

Anders, tja, gewoon een 2de BCF kopen toch,??? Moet je niks voor kunnen, of doen..

tja, hoe moet ik dat uitleggen, Al de knoppen voor de 2de DAW assingen naar een ext. midi port...

Met cubase 5 en een midex8, de virtuele Midi ports Loopbe, rout ik de Amiga met MED-SS en Atari,
MED-SS is master, Atari met cubase is slave,,.. enz...

Soit, je kan mss proberen de knoppen voor de 2de DAW naar buiten brengen via een midi port,
In cubase doe ik dat met de transformer midi plugin... om te zeggen welke controller door te laten...

Mm ik maak al gebruik van loopbe1 om dit aan te sturen via de midi clock. Traktor als master, en reason als slave. En dan ableton puur als "audio" mixer! Dan wil ik graag reason en ableton bedienen met 1 midi controller. 1 midi controller splitten voor ableton en reason. Reason loopt dus sync met traktor en ableton niet..

tja, is het dan niet gewoon midi learn doen met ableton en Reason ???
en zien dat beide de midi out van de BCF ontvangen???

Nee dat wil niet. Wanneer je in de ene daw de controller hebt toegewezen is deze niet beschikbaar in de andere daw. Misschien is het mogelijk om de controller in een bepaalde modus te zetten....
Echter denk ik dat dit ook niet gaat werken..

Kan met de SSL Nucleus. Deze kan 3 DAW's simultaan bedienen met 16 faders.

Maar je kunt de Nucleus ook zo instellen dat de 8 faders links een DAW bedienen en de 8 faders rechts een ander programma. Geen probleem.

Is niet goedkoop.. maar wel kwaliteit.

Hans

Dan zou ik even bij het "marktplaats deel" op synthforum kijken....:P

Hans

Ik weet niet op wat voor platform je zit, maar ik vermoed Windows. In dat geval kan het mogelijk met midi-ox en twee virtuele midi-poorten (bijv. Yoke). De BCF hang je aan midi-ox (en niet aan de DAW's) en midi-ox laat je die data doorzetten (via de virtuele poorten) naar beide DAW's. En dan zet je in het routing scherm op beide verbindingen een data map, waarbij je in de ene de helft van de controllers "discard" en in de andere datamap de andere helft.

Back