Ik zit wat te expirimenteren met reverb VST plugins om een lekker diep en ruimtelijke sound te krijgen, maar dat wil niet echt lukken.... in ambient muziek hoor je wel 's van die heerlijke lange reverbs, waarin het geluid bijna verzuipt, maar toch is 't niet storend en geeft 't lekker sfeer en ruimte .....met die software plugs kom ik hier niet eens bij in de buurt. Als ik daarmee veel reverb gebruik, klinkt het storend. Het karakter van die reverbs bevalt me gewoon niet. Het klinkt goedkoop en niet stereo genoeg ofzo. Het lijkt wel of die uit m'n XP-80 nog beter zijn.
Wanneer gebruiken jullie reverb, wat voor soort reverb, bij wat voor geluiden en in welke mate? Hoe zorg je dat een lange reverb niet gaat storen? En wat is een lekkere niet al te dure hardware FX bak en heeft 't zin om zoiets aan te schaffen gezien m'n huidige setup?
Wanneer gebruiken jullie reverb, wat voor soort reverb, bij wat voor geluiden en in welke mate? Hoe zorg je dat een lange reverb niet gaat storen? En wat is een lekkere niet al te dure hardware FX bak en heeft 't zin om zoiets aan te schaffen gezien m'n huidige setup?

wist niet dat die verbs zoveel cpu freten