Bubbeltest ; post hier bubbel-/waterige geluiden gemaakt met je synth

Yamaha AN1X :

Attachments

• an1xbubbles.mp3
    502,7 KB · Bekeken: 253
Korg EMX1 :

Attachments

• emx1bubbles.mp3
    533,3 KB · Bekeken: 230
Clavia Nordrack 1 :

Attachments

• nordrackbubbles.mp3
    628,8 KB · Bekeken: 230
Ik kon maar niet slapen dus heb ik maar de eerste de beste synth gepakt en even snel een paar druppels gemaakt:

Druppel1 met enkel een beetje reverb voor het badkamergevoel
Druppel2 met reverb en flanger voor het onderwatergevoel

Beiden gemaakt op een Roland GAIA: telkens 1 oscillator (triangle) waarbij ik speel met de ADSR van het filter (lowpass)

Nu kan ik gerust slapen ... tenzij ik straks een lekkende kraan hoor :D

Attachments

• Druppel1.mp3
    198,4 KB · Bekeken: 227
  • Druppel2.mp3
    422 KB · Bekeken: 230
Topdraadje!

Ik kan nog niks van uit de studio naar het internet brengen, maar ik zal straks eens wat experimenteren.

Ik heb even geƫxperimenteerd met de Formant. Ik heb momenteel maar 1 patchcord beschikbaar, en dat is al wat ik nodig had om hem kletsnat te laten klinken. En dat is dan nog zonder effecten!

Ik zal bij gelegenheid proberen om wat op te nemen. Heerlijke bubbels en borrels.

Dit doet me ook denken wat voor klanken dat ding gaat geven als hij volledig in bedrijf is, want dit is maar zo'n 20% van het beschikbare arsenaal...

die micromodular is wel oke

ik heb stromend water nog niet geprobeerd haha

Mijn Formant patch is nu noise+resonance stromend/regenend water, met daar doorheen druppeltjes die hun oorsprong hebben in een VCO op 1(!) Hz. Het lijkt alsof het binnenregent in mijn studio. :D

Heel boeiend allemaal in woorden, maar ik zal echt op z'n minst een scherm aan de studio PC moeten hangen vooraleer ik een poging kan doen om het boeltje online te krijgen. :)

De Arp klinkt het overtuigendst nog steeds. Druipsteengrot, zeker met die spring reverb.

Back