Ms 20 mini (defect of normaal?)

.

Het grote verschil tussen mijn IC35 en OTA MS is dat de OTA toch een toon laat horen met beide filters op 0 e de IC35 het hele geluid weg heeft gefilterd met beide filters op 0.

nee dat heb ik nooit bemerkt. dicht is dicht. misschien ergens een condensator kapot of afstelling anders?

Is die ruis bij de mini dan alleen op de headphones uitgang? Dat zou natuurlijk ook gewoon alleen aan de versterking van het signaal op de headphones out kunnen zijn en dus niets te maken met het signaalpad van de synth zelf...

@ Sunny, dat leek mij ook. Zal idd wel verholpen kunnen worden met wat onderhoud, maar verder doen ze het allebei prima, dus ik zie geen noodzaak om ze weg te brengen!

ruis is wel een stuk minder op de output (in vergelijking met de koptel. output) maar
blijft een behoorlijke dot ruis waar je mee te dealen hebt. in de meest gevallen is de SN-ratio ok maar
soms komt de ruis gewoon keihard bovenop je patch te liggen als ongewild extra element.

ik maak ook een mp3..wag effe........

heb nog altijd geen ruis gehoord van een mini MS20 in deze thread :?

hier MS-20 mini noise:

VCO's en Filters geheel dicht. VCA's alle functies dicht en ik draai langzaam de sustain open tot maximum.
verder staat de output ook op max.

dit gaat dus nog niet over signaal noise verhouding maar die is kielekiele vind ik...en bij de OSC 1 triangle-wave zeer klein. zal wel met de golfvorm te maken hebben ook. weinig boventonen.

en als tweede hoor je een kort stukje ruis uit de koptelefoon. duidelijk harder (8 dB)

Attachments

• ms20miniNoise.mp3
    433,6 KB · Bekeken: 69
ja als je alles normalized hoor je hele harde ruis ja

normalized wel/niet heeft daar niks mee te maken. ik heb de output op max gezet. dat was als afgesproken met die opname met een oude ms-20

maar we kunnen de test en vergelijking met oude versie wel beter doen..ben alleen nu er niet bij met mijn hoofd. drukk met andere dingen..

ik zei wel al: SN-ratio is kiele kiele en bij driehoek wave heeeel klein

ja om dat te kunnen horen moet je wel signaal laten horen in je mp3..

dus opnemen MET osc signaal erbij anders hoor je bij elk apparaat ruis...

zet er eens 1 osc saw of blokgolf op 10 bij en draai die dan dicht ( of de filter ). dan wordt de verhouding duidelijker. nu is onduidelijk hoe hard de volumeknop staat en zo.
hoef maar een paar seconde te zijn , en dan wav/ aiff graag, dan zie je in een waveeditor meteen hoe de verhoudingen zijn.

dat snap ik ook wel...zit alleen hier niet alleen voor SF in mijn huis....mijn gedachten zijn ergenss anders even.

ik denk alleen dat we de test nog eerst better moetten omschrijven voor een vergelijking met de oude versie. nu geen tijd

Intradesting. Nu heb je me alleen maar nieuwsgieriger gemaakt. Ik wil wel weten wat de verhouding is idd tussen een saw en de ruis :P

ok, nog een poging. mijn computer en geluidskaart hebben ontzettende ruzie.vandaar dat ik er niet bij ben met mijn gedachten. maar hier is het :

eerst hoor je:
driehoek OSC 1 HPF 0 LPF 10 reso peaks 0
driehoek wordt weggedraaid en er blijft de ruis
dan:
zelfde maar met een zaagtand.

een ding wat heel belangrijk is:
zodra je de filters en evenlopes gaat gebruiken kan je de SN-ratio veranderen en dan pas komen de problemen.
bij deze test lijkt het allemaal nog te behappen maar in de praktijk hoor ik toch te vaak ongewenste ruis.
bij driehoek golfvorm altijd eigenlijk..kan me niet herinneren dat dit nu zo'n probleem was op mijn oude echt ms-20

Attachments

• ms20mini.mp3
    347,1 KB · Bekeken: 65
hmm een ruisdrempel bij -40 db is wel redelijk hoog ja :erm:

Back