Dance is dying?

i wan't you to make a good dance track so that i can dance and i will show you dance is alive

ps als het mijn genre is maar daar ga ik nu ni verder op in.

:dj:

Vind het toch leuk om jullie reacties te lezen en zeker dat sommige het opnemen voor de live muziek. Viel me zojuist op (ik kom net van de wednesdaynight skate) dat er nu ook een bandje staat te spelen op de binnenrotte als onderdeel van het evenement, en dat vind ik leuk, lekker om een stevige dj te horen tijdens het skaten, en dan een lekker bandje, beetje variatie, voor ieder wat wils, prima toch?

Ik heb gewoon respect voor alle soorten muziek, en vind dat iedereen zijn ding moet hebben. - Behalve waar mensen agressief van worden, Deathmetal en keiharde hardcore met al die skelletten en doodskoppen en al die shit, daar kan ik echt niet tegen.

daar kan jij niet tegen misschien maar ik wordt echt niet agressief van een potje keiharde hardcore eerder rustig ;)
das dus weer de smaak van een persoon en dat valt soms niet van elkaar te begrijpen zolang je er maar respect voor hebt ;)

los hiervan ik deel de mening van SHIVAH voor een deel en dat is dus dat er zeker een overkill is nu en dat bepaalde scenes daardoor kleiner zullen worden (zelfde wat met gabber is gebeurd eind jaren '90) nu valt de trance en techno varinaten in en komt hardcore weer heel sterk op! eindeloos cirkeltje denk ik

maar ik vind los daarvan bandmuziek wel cool als dat eens leuk mee geexperimenteerd word binnen de house / dj scene!!!

De hele muziekscene is commercieler geworden. En dan komt nog eens de mp3 cultuur er bovenop. Voor de mensen in het algemeen is muziek geen kunst meer maar eerder een consumptie artikel geworden. En vreemd genoeg maakt de kwaliteit dan niet meer zoveel uit, dat wordt toch verdoezeld in allerlei marketing campagnes.
Het ligt er maar net aan wanneer welke stijl elke vorm van 'kleur' heeft verloren en dan is deze verdoemd ineen te schrompelen en een andere de plaats inneemt.

Mijn theorie is dat kwaliteit altijd naar boven komt drijven en als er bijv in de dance scene de trance ten onder gaat zal dit gewoon betekenen dat het kwalitatief niet goed genoeg is en de mensen iets beters in een andere stijl gevonden hebben (of is opgedrongen).

ik krijg er de kriebels van als ik dit soort dingen lees... ;{

dance will never die... het zal alleen continu veranderen, zoals de rest van de wereld.

en dit typ ik met wat nostalgie eigenlijk en serious beats 9 spelend op de achtergrond...

*zucht*

het is wel een feit, volgens mij, dat dance steeds zijn ups en downs kent en sommige jaren
briljante dingen ontstaan en andere jaren dikke bulshit gemaakt wordt. maar we kunnen toch moeilijk
ieder bullshitjaar gaan zeggen dat het zal sterven?

just wait and see...

Laatst gewijzigd:
juist het zal altijd in beweging zijn en zijn betere en mindere jaren kennen!

2 & 3 jaar geleden was het het jaar van de trance
vorig jaar was een topjaar vond ik voor hardstyle
nu is techno en hardcore weer flink bezig

zal altijd in beweging blijven dit ook en zal wellicht een bepaalde scene inknrimpen, maar nooit zijn vaste groep die hards verliezen en dat geld voor iedere scene!

is iedereen hier dan alleen maar bezig met techno, trance of hardcore? er zijn nog *zoveeel* andere dance-stromingen waar hele interessante dingen in gebeuren, niet alleen qua releases maar ook qua feesten...

is iedereen hier dan alleen maar bezig met techno, trance of hardcore? er zijn nog *zoveeel* andere dance-stromingen waar hele interessante dingen in gebeuren, niet alleen qua releases maar ook qua feesten...

Yo Olaf, je hebt gelijk maar ik denk dat hier op het forum ook een aardige dwars doorsnede aanwezig is van dansliefhebbers en omdat we in nederland zitten zijn dit imho wel de 3 grootste exponenten van de ned dance scene.
Als je keiharde verkoopcijfers ziet dan kom je tot de conclusie dat bijv r&b en Hiphop veel minder verkopen maar wel beter gehyped worden door de tmf-jes e.d.:)

Origineel geplaatst door olafmol

das waar. lounge lijkt het beter en beter te doen,
zelfs onder de vorm van latin lounge en vanalles.
electro keert terug (als je dat kan zeggen)
deephouse kruipt uit de diepten...

er is wel wat te doen op "andere" vlakken inderdaad

hmm, moeilijk te ontkennen...

iedereen blijft wel op de een of andere manier hangen in de kraftwerk lucht lijkt me...

Dance, house is halverwege jaren 90 op zijn hoogtepunt geweest.
(En de begin jaren waren trouwens het allerleukst)
Daarna is het naar mijn mening alleen minder geworden.
Zoals met alle trends zal dit weer naar normale proporties gaan zo ging he ook met de disco.
Verdwijnen zal het niet.
Maar ik constateer inderdaad ook een absolute opgang van bands met mensen die een echt instrument kunnen spelen.
En dat maakt het wel een stuk leuker en gevarieerder.

Namen als lounge, dance zijn gewoon nieuwe namen voor muziek in een wat morderner jasje die allang bestond maar da's een andere discussie.

Back