Virtuele audio outputs creëren (Ableton als mixer)

aanilles

Stamgast
Is het mogelijk om software matig virtuele audio outputs bij te maken?

Wanneer je Ableton als mixer gebruikt met daarbij een interface met 2 outputs.
Ben je eigenlijk een main output nodig en een output voor je hooftelefoon….om compleet te zijn zeg maar…..Wanneer je bijvoorbeeld virtuele outputs er bij kunt creëren.

Bijvoorbeeld: in een situatie dat je verschillende DAW programma’s binnenkomen in Ableton, Ableton als mixer. Per DAW geef je aan welke outputs er voor hem zijn.

Onder windows kom je een heel eind als je daws rewire slave kunnen zijn van je ableton als rewire master.
Onder linux heb je jack. Geen idee wat je opties zijn als je met een mac speelt.

Dus ja, het is mogelijk, maar niet altijd.. en niet elke richting op.

http://www.virtualaudiostream.com/

Das wel heel toevallig ik zat er net naar te kijken....
Ik heb geen ervaring met de bijgevoegde link.
Maar ik zoek ook zoiets... ben overgestapt van FLstudio naar studio one een jaar geleden en zou erg graag tracks van fl naar SO1 kunnen "beamen"
Ik heb dat JACK geprobeerd maar snap er geen snars van. Handleiding is helemaal een onduidelijk iets.:o:

Ik wil juist niet gebruik maken van rewire. Jack gebruik ik ook werkt prima.

Zoek maar eens op youtube code17 ..jack for windows..install.. zo iets..

Alleen hiermee creeer je geen extra outputs. Je kan hiermee alleem maar routing doen van de beschikbare outputs..

Volgens mij is bovenstaande link ook weer routing van je bestaande in en outs...

Ik bedoel Virtuele audio cables dat er Virtuel outs erbij worden gecreeerd..extra.
Wanneer je interface 2 outputs heeft dat er Virtuel extra outputs bij komen..

Ik vind de vraagstelling overigens erg vaag...

Is een bus geen vorm van virtuele output, naar een fysieke output gestuurd of gewoon naar de main mix?