Virtuele audio outputs creëren (Ableton als mixer)

Als je werkt met een legale versie van traktor, reason, ableton, pak hem beet 600-800 euro bij elkaar, dan kunnen een paar tientjes toch geen probleem zijn? Een paar procent van je totale uitgave aan software.

En als je met cracks werkt, waar ik verder geen uitspraak over doen, dan zou je kunnen denken, ik heb al zoveel spul gratis, paar tientjes voor virtual audio cables kunnen er in dit geval wel van af.... toch?

Overigens ben bang dat als je dan eindelijk alles aan elkaar hebt geknoopt, 3 DAW's tegelijkertijd voor geen meter draaien op 1 PC.

Mijn advies is om dit onzalige plan te laten voor wat het is, probeer wat je zoekt binnen 1 DAW op te lossen, op een andere manier. Of bouw een setup met 2 of 3 pc's of laptops en een mixer.

Ik was in de veronderstelling dat ik een andere interface met meerdere outputs moest gaan aanschaffen..om dit te gaan realiseren..
Een paar tientjes is zeker het probleem niet. Maar eerst goed kijken wat nodig is om aan te schaffen vind ik wel erg belangrijk...onnodige dingen aanschaffen heeft geen zin toch?

Ben blij dat hier op dit forum veel kennis aanwezig is!

Ik heb alles verder wel aan elkaar geknoopt behalve het geluid nog niet helemaal 100 punten. En dit loopt prima!

Ik zal het het virtuele verhaal binnenkort eens proberen.

Ik zal jullie hier op de hoogte houden!

Bdankt..tot zo ver eerst!

ondanks dat ik misschien heb bijgedragen tot de oplossing, heb ik er echt nog geen enkel idee van , van wat je eigenlijk wil bereiken !?

Wil je nu eigenlijk traktor én reason én ableton tegelijk draaien en hun audio door ableton sturen ?
En dan met één midicontroller traktor én reason én ableton aansturen ?

ondanks dat ik misschien heb bijgedragen tot de oplossing, heb ik er echt nog geen enkel idee van , van wat je eigenlijk wil bereiken !?

Wil je nu eigenlijk traktor én reason én ableton tegelijk draaien en hun audio door ableton sturen ?
En dan met één midicontroller traktor én reason én ableton aansturen ?

Voorheen draaide ik live sets met 2 computers op elk Reason. Deze aangestuurd met de drumcomputer.(midi clock)
Ik wil nu eigenlijk af van 2 computers. Ik wil graag alles op 1 computer. (Windows!)

Nu is de bedoelding om met Traktor 2 mp3-tjes te mixen en om hiertussen eigen geproduceerde tracks te mixen (met Reason 5)
Met Reason maak ik gebruik van een controller om live dingen te kunnen toevoegen/beïnvloeden. Dus niet met Rewire dan werkt de controller niet meer.

Tracktor met de midi clock als master en Reason als slave(en).
Ableton zal hier als mixer dienen puur audio.

Ik krijg het niet voor elkaar…Ik denk probeer eerst eens simpel..

Traktor te routen met Asio4all en Virtual Audio Cable (Demo) naar Ableton

Traktor output Deck A en Deck B naar Ableton channel 1 en 2

Ik loop helemaal vast..

Ik heb onderstaand even overgenomen….misschien dat iemand dit wel lukt…

Preferences Traktor (V2.6.0):
>AUDIO SETUP<
Audio Setup: ?
Audio Device: ASIO4ALL v2
Built-in Soundcard: Win Built-In: ?
>OUTPUT ROUTING<
Mixing Mode: >INTERNAL<
Output Master:
L: ?
R: ?
Mixing Mode:>EXTERNAL<
Output Deck A:
Output Deck B:
>INPUT ROUTING<
Input Deck A:
Input Deck B:

Preferences Ableton Live (8.2.2)
>AUDIO<
Audio Device:
Driver Type: ?
Audio Device: ASIO4ALL v2
Channel Configuration:
Input Config:
Channels….?
Output Config:
Channels….?

ASIO4ALL v2 Ableton Live (8.2.2)
Virtual Audio Cable:
Virtual Cable 1
Virtual Cable 2
Virtual Cable 3
Virtual Cable 4…….
ASIO4ALL v2 Traktor (V2.6.0)
Virtual Audio Cable:
Virtual Cable 1
Virtual Cable 2
Virtual Cable 3
Virtual Cable 4…….

ik snap het niet
je gebruikt ableton enkel als mixer
waarom route je Reason dan niet naar 1 vd 4 decks in Traktor, dan heb je alvast ableton er al niet meer tussenzitten

Back