x0xb0x nieuwe cpu en n0nx0x overlays (groupbuy?)

oh deze maand moet het nog wel lukken, 't is zomer, alles gaat wat trager ;)

UPDATE Sokkan (programmeur van SokkOS) heeft nu ook zo'n cpu en is begonnen met SokkOS2
Binnenkort kan je dus kiezen tussen
- standaard x0xb0x firmware
- n0nx0x2 (de 303 clone sequencer), vereist andere frontplate
- SokkOS2 (uitgebreide x0xb0x firmware)

mijn kit zonder front en cpu is ondertussen toegekomen
kan alvast beginnen te solderen in afwachting van de 2 laatste onderdelen :-)

Vermits je mijn adres en geld niet hebt, veronderstel ik dat we nog iets moeten afspreken wat en hoe - betaling enz...

Vermits je mijn adres en geld niet hebt, veronderstel ik dat we nog iets moeten afspreken wat en hoe - betaling enz...

Geduld, je krijgt wel PB als het zover is :)

Ik wacht nog op nieuwe doosjes en cpu's voor ik de volledige lijst kan aflopen

weeral typisch dat men als particulier een heel productie proces van begin tot eind kan doorlopen zonder enige tegenhang, om dan in de eindfase door bijna elk bedrijf dat doosjes verkoopt afgewezen te worden wegens "wij leveren niet aan particulieren"

:stupid :stupid :stupid

enorm frustrerend, moest er even uit :frons:

Ja ik moest ooit een stukje draadstang hebben op de A-12 dat enkele euro kost. Kerel heeft het vast, wil het me niet verkopen omdat ik particulier ben. Ik had moeten zeggen "Je bent het verloren"
En "Kijk, je hebt 10 euro gevonden"

Heb je niemand in je vriendenkring die ruimdenkend zelfstandig is en dat even kan fixen? Gewoon de factuur niet inbrengen door hem en jij betalen, lijkt me prima te doen zonder gesjoemmel?

Voor de mensen die vandaag al hun pakje hebben ontvangen, sorry maar er staan nog niet echt duidelijke instructies online over het te plaatsen (het wijst wel een beetje zichzelf uit, maar toch..)
Ik kan in elk geval aanraden om de cpu zo diep mogelijk in de socket te duwen.. Dit kan door (met de frontplaat eraf) tegendruk uit te oefenen vanaf de voorzijde van de pcb.

En uiteraard de usual preek, opletten met statische electriciteit enzo ;)

Hoop dat iedereen die een pakje verwacht deze ondertussen ontvangen hebben.
Na plaatsen van de cpu doe je best een "clear" van alle default settings. Dit door FUNCTION+CLEAR in te houden (zie manual).

Je oude patterns eerst backuppen via c0nb0x als je er belang aan hecht, want n0nx0x gebruikt een ander formaat intern.

Voor de anderen: Ik krijg een nieuwe batch cpu's ergens volgende week binnen.

Ja dank je, ziet er prima uit. Goed geregeld.
Jammer dat M'n xox het nu opeens niet meer doet !
En dat is voor de upgrade .....damn... ik hoop iets simpels met de voeding...

barn: cpu + alu front
subselector: cpu + sticker
turbo2tone: cpu + alu front
arnoid: cpu + sticker/alu front
R. Koppes: cpu
Synclavier: cpu + alu front
Bram Sluiter: cpu + alu front
BIAM: 2*cpu (o.v.)
klinkske: cpu + alu front
Matrixxx: CPU + alu front
Roonan: CPU + alu front
StiebZ : CPU + alu front
Kadanski : CPU + alu front
Draakje: cpu + alu front

Zijn er al mensen die er mee gespeeld hebben? Werkt het lekker?

Wel, 1 ervan is op reis, de andere had (voordien) al een kapotte x0x
blijven er nog 2 over, ik ben ook benieuwd naar hun ervaringen.

Hoe staat het met de 2e batch :-)

2 chips verzonden naar de UK bleken "defect" bij aankomst. Vermoed wordt slecht afgestelde XRAY machine in de douane. Enfin, deze zijn nu teruggestuurd voor onderzoek, en er is besloten om verdere levering van de 2e batch tijdelijk stop te zetten tot de oorzaak bekend is;

dan zal ik nog maar wat geduld hebben, mijn x0x kit is zo goed als klaar, enkel wachten op de frontplate & cpu om hem af te maken en te testen ! De led's soldeer ik precies toch liever met de frontplaat op zijn plaats :-)

Hopelijk geraakt het transport probleem snel opgelost...

Om alvast in de stemming te komen (xoxbox jam):
https://soundcloud.com/reovolt/multitrack-live-experiment-1

Nog even een vraagje: kan je met het nieuwe OS ook een deel van de pattern loopen? Met het OS wat er nu in zit (laatste sockos) kan ik dmv de DONE knop de eerste en laatste step selecteren en daar gaat hij dan op loopen. In de jam hierboven heb ik dat ook gebruikt. Kan je heel eenvoudig polyrithmes maken.

Back