talkbox sounds

rumaat

Nieuwkomer
Hallo kan iemand mij helpen aan een settinglist voor de yamaha dx 7 tbv de rocktron banshee 2 talkbox
gr. rumaat

wat bedoel je met settinglist? gewoon de instellingen van een patch die het beste werkt ofzo?

ja precies ik krijg wel het effect met talkbox maar ik zou graag de stemachtige sound willen benaderen zoals bij daft punk/ roger troutman - california . etc. etc. mijn huidige patches geven niet het gewenste effect. vandaar de vraag of er bepaalde settingen zijn voor voice-achtige sounds.

Met mijn zelfbouw talkbox werkt een sawtooth het beste. Verder is het een kwestie van goede techniek bij het "praten"

Op een DX7 kun je een zaagtand maken met algoritme 32. Zet alleen operator 6 aan, en zet de feedback rond de 40. Voor de rest, monofoon, portamento aan, vibrato toevoegen.

Het is toch de talkbox en je mond die het werk moeten doen om het stem-achtig te laten klinken. De synthesizer draagt daar zelf bijna niks aan bij; een zaagtand is effectief omdat er genoeg harmonischen zijn om te filteren (en je mond functioneert dan als filter).

Zie ook:

Gewoon zaagtand dus :)

Back