met de damperpedaal 2 keyboards aansturen

ontsnap

Nieuwkomer
Hello,

Ik heb een fantom G & roland rd 700. Ik zou graag met mijn damperpedaal de sustain van beide keyboards willen aansturen. Iemand een idee hoe dit mogelijk is?

grtz,

Maarten

het werkt als een normale schakelaar (aan/uit, circuit wel/net onderbreken)
en in de elektronica-wereld zou je dan een schakelaar gebruiken die meerdere
onafhankelijke stroom-circuiten kan onderbreken. ik weet niet of er een pedaal bestaat met zo'n functie

ik weet niet wat er gebeurd als je via een splitter de keyboards op een pedaal zou aansluiten maar klinkt niet gezond.

het simpelste wat ik kan bedenken ik twee van die goedkope platte sustain-pedaaltjes met een plankje hout of metalen strip met elkaar verbinden. Dat moet werken! :-)

allright, hardware gewijs sleutelen is idd een oplossing ;-)...
Ben echter benieuwd of het via midi niet te regelen valt.

ja, via midi is dat zeker te regelen.
via bijvoorbeeld een software sequenser zou je de pedaal informatie kunnen doorzenden naar
twee midi-bussen van een hardware multi midi output.

maar mischien met je eerst je situatie omschrijven. met welke spullen moet het werken?
met computer erbij of zonder computer? enzvoort. wat heb je aan spullen? meerder midi ins en outs..enzvoort..

als je het pedaal in een van de keyboards stopt (jack input neem ik aan?)
en dan midi out van dat keyboard naar de midi in van het andere keyboard...dan zou dat ook al moeten werken denk ik....

Ik werk al jaren met een enkele sustain pedal, erg handig. Gewoon midi out van je master naar je 2e synth en een control change mee sturen. Werkt erg fijn (ook bij het gebruik van mijn volume pedaal die ik terugslaand in de mix heb zitten en weg getrapt er net iets boven)!

Back