RM1x tips, the sequel

de meeste samplers hebben echter wel een input die je kunt doorrouten naar de outputs. Zo misschien?

EDIT: ja sorry daar kun je dan meestal maar 1 stereootje instoppen. Toch mixertje dus...

Laatst gewijzigd:
RM1X in de inputs van de sampler steken ?

maar maak het jezelf makkelijk en koop de RS7000...netjes alles in één bak, je savet een nummer en je hebt alles bij elkaar qua samples/sequences.

tof van de reacties

een klein mixertje zou eventueel zo'n 50 euro ding kunnen zijn?
heb ook nog een synth die er ook bij kan dan..

RM1X in de inputs van de sampler steken ?
dat is waar ook! nooit aan gedacht.
alleen (net hoeveel inputs de sampler dan heeft) zal daar dan mn pc al inzitten.
maar maak het jezelf makkelijk en koop de RS7000...netjes alles in één bak, je savet een nummer en je hebt alles bij elkaar qua samples/sequences.
heb de mpc weg gedaan om geld vrij te maken voor een release in eigen beheer + ik wil weer sequencen in grid mode.
een rm1x en sampler zou het eerste zijn wat ik dan op langere termijn weer kan betalen.

heb de mpc weg gedaan om geld vrij te maken voor een release in eigen beheer + ik wil weer sequencen in grid mode.
een rm1x en sampler zou het eerste zijn wat ik dan op langere termijn weer kan betalen.

Voor Grimode moet je de Rm1x zowiezo niet hebben, want die laat in gridmode alleen de track horen waar je op dat moment in programmeert. Echt een handicap. Daarbij is het echt handiger om sampler en sequencer in 1 apparaat te hebben als je persee hardware gebruiken wilt. Racksamplers worden niet voor niets massaal gedumpt. Als ik jou was zou ik even sparen voor een RS-7000.

Voor Grimode moet je de Rm1x zowiezo niet hebben, want die laat in gridmode alleen de track horen waar je op dat moment in programmeert.
dat is wel jammer, ik vind het namelijk wel een lekkere manier van werken.
bam bam bam bam, kick erin, door naar de hihats etc..
Daarbij is het echt handiger om sampler en sequencer in 1 apparaat te hebben als je persee hardware gebruiken wilt. Racksamplers worden niet voor niets massaal gedumpt.
ik heb de spullen eerder gehad, dus ik weet wat ik in +/- in huis haal.
hardware is voor mij een hobby binnen een hobby, ik produceer ook op de pc voornamelijk.

ik denk dat een RM1X + ietwat sampler je toch ook 300 euro gaan kosten (plus eventueel een mengpaneel =350).
Voor 500 koop je een basic RS7000 , maw geen mengpaneel nodig (en je hebt ook nog inputs om een extra synth in te steken).

ik weet niet hoé krap je bij kas zit, maar ik zou voor 150 a 200 euro méér niet twijfelen (desnoods zou ik twee weekendjes hiervoor extra werken)

de RS7000 eens meepakken voor een jam is easy, een RM1X en een sampler+mengpaneel+kabels vind ik al wat anders

(en idd als je graag in grid mode werkt, lijkt het me enerverend in de RM1xomdan enkel het kanaal te horen dat je aan het programmeren bent)

Ik stoot op een probleem.

Ik heb via een cardreader een smf file (.mid) op mijn SM kaartje geladen. Samples laden werkt, dus de cardreader doet het, kaartje is niet corrupt.

Ik kan de midi files importeren (2 maal op load drukken) maar kan ze enkel importeren naar style 1 sec A (kan niks anders kiezen) en wanneer ik dan 'import' doe, en terugga naar het pattern scherm zie ik de originele naam (niet de filename) van de midi-loop bovenaan staan (style-name) en user phrase 1 als eerste phrase met de correcte lengte, maar wanneer ik dan op play druk gebeurt er niks... ook wanneer ik andere phrases probeer te spelen lukt het niet om af te spelen en ook nieuwe phrases recorden lukt dan niet meer...

Hierover staat niks in de handleiding, enkel dat het kàn.

Ik heb dus net hetzelfde voor als de persoon op de volgende pagina ... waar loopt dit fout?

http://data.rs7000.org/forums/showthread.php?threadid=1191

The problem is as follows:
I exported an Ableton midi clip to midi-file and saved it on my card. I loaded the .mid file on style 01 section 01 in the RS using Import SMF. I assigned it to a GM bank, just to be sure I hear whatever notes are in the midi file. Sofar so good, but after I loaded the midi file, the RS won't play at all... Can anybody tell me what I'm doing wrong here?

just found out that when I save the pattern, turn off the RS, turn it on again and then load the pattern it will play... This seems rather illogical... There must be an easier way, no?

Dit opslaan en heropstarten heeft ook geen enkele zin, enfin het is geen oplossing...

want

Je bent bezig aan een track, wil een midi-loopje inladen. Dus inladen, maar dan speelt hij niet meer af, als je dan je 'all' file opslaat en nadien terug opent zit die 'corrupte' toestand dr weer in. Dus je zou elke keer vóórdat je een midi loop wil inladen eerst alles moeten opslaan, machine afzetten, midi loop inladen, opslaan, machine afzetten, 'all' file laden, midi loopje laden...

Da's geen manier van werken...

Niemand met dit probleem?

probleem is volgens mij dat ableton de midifile in een verkeerd formaat wegschrijft...je hebt midi standaard 0 en 1
er bestaan gratis converters om je midifile om te zetten...(google)

probleem is volgens mij dat ableton de midifile in een verkeerd formaat wegschrijft...je hebt midi standaard 0 en 1
er bestaan gratis converters om je midifile om te zetten...(google)

Denk niet dat dit het probleem is. Als ik de midifile na inladen gewoon opsla op de SMcard, de RS afzet en terug aanzet, de opgeslagefile inlaad vanop het kaartje, dan werkt het gewoon wel... is dit geen indicatie dat de RS ergens iets fout doet? Lijkt me sterk dat ableton de midi fout schrijft... ik weet het niet, zou mss kunnen. Chinetti had ooit hetzelfde probleem, vraag me af wat hij voor oplossing vond.

is niet 'fout'...maar zoals ik zeg zijn er twee formaten
als je met je RS700 wegschrijft, schrijft hij natuurlijk in het 'juiste' RS7000 formaat

Thx, ik zoek het morgen uit. Zou wel klote zijn dat dàt niet ging.

Edit: Nope, net geprobeerd... helpt niks. Dammit!

Laatst gewijzigd:
Thx, ik zoek het morgen uit. Zou wel klote zijn dat dàt niet ging.

Edit: Nope, net geprobeerd... helpt niks. Dammit!

Ik weet niet meer hoe ik dat probleem heb opgelost... Eigenlijk weet ik niet eens meer of ik het sowieso wel heb opgelost... Mijn studio sequencer (Renoise) kan geen midi exporteren (alleen met een omweg), dus ik heb uiteindelijk gewoon de midi kanaal voor kanaal gewoon opgenomen in de RS. Dat werkt voor mij het snelst. In het begin is dat vervelend omdat je ineens een heleboel songs moet omzetten, maar als dat gedaan is hoef je het later nog maar per nieuwe song te doen.

Ik weet 't, da's niet het antwoord dat je wil... Ik zal ik er later nog 'ns een keertje naar kijken, misschien dat ik er nog wat zinnigs over kan zeggen.

Wel ja en neen. Eigenlijk ben ik er wel verder mee.

Ik heb uitgevonden dat Ableton inderdaad gewoon iets vreemds doet met de midi, iets dat de RS7000 niet aankan (de MPC kon het wel)...

Als ik de midi stukjes achteraf gewoon in Anvil Studio importeer en opnieuw opsla heeft de RS er geen problemen meer mee.

Het kan ook zijn dat ik inderdaad alles gewoon ga 'opnemen'.

Wat is de makkelijkste manier hiervoor? RS slaven aan bv Ableton en dan zo alles spoor per spoor opnemen, of omgekeerd... wat werkte best voor jou, als je het nog herinnerd?

Ik deed indertijd inderdaad de RS slaven aan Ableton en dan track voor track opnemen. Wel deed ik alle control changes uitzetten, zodat er geen 'vuil' bij komt. Liever later weer control changes er in zetten dan er uit halen...

Tegenwoordig speel ik het gewoon even opnieuw in in Step Record mode, dat is in mijn studiootje 't makkelijkst en 't overzichtelijkst. Het is weinig werk op die manier, ook omdat ik live toch alleen met een simpele basis werk en niet met een 'kopie' van een studio song. Dat doe ik ook alleen voor melodieën en baslijnen, drums programmeer ik sowieso 99% live.

Wat mij ook goed is bevallen, is 'andersom' werken: ideeën opdoen in de RS7000 en vervolgens uitwerken in Renoise. Dan heb ik voor live al een simpele basis in de RS en kan ik voor releases het nummer in Renoise arrangeren. Ik geef toe dat ik dat weinig doe, maar iedere keer dat ik 't doe bevalt 't me stiekem erg goed.

Desondanks wil ik toch nog wel een keer kijken naar dat SMF gebeuren, het is toch wel handig als daar een goede workflow voor is te bedenken...

Ik heb nu iets heel erg vervelend met de RS7000...

Telkens ik een song laad (als pattern, all of all+system) dan gaat hij bij bepaalde tracks de verkeerde geluiden afspelen. Bijvoorbeeld de drums zitten bij mij op track 9,10,11 en 12 en daar speelt hij gewoon lage bastonen af (ik vermoed grandpiano op de desbetreffende pitch van het drumgeluid)... als ik kijk bij de mixerinstellingen staan de geluiden nogthans goed ingesteld (dus daar staat NIET grandpiano ofzoiets maar bij elk drumgeluid de juiste drummap: analogdrms1, of brush kit, enz)... wanneer ik dan bij élk geluid even de drummap verander en terugzet (dus één klik draaien en dan klik terug) dan hoor ik terug de juiste klanken...

Dat is dus niet te doen om elke keer dit voor alle tracks te gaan doen, het is de bedoeling de liveset in de RS te steken, maar ik kan me echt niet bezighouden voor elke style telkens de klanken juist te gaan zetten...

Het is trouwens niet in elke style die ik laad en ook niet enkel bij drumgeluiden, bij samples doet hij het ook. Het is ook niet altijd consistent welke tracks hij meteen goed afspeelt en welke wel...

Waar kan dit aan liggen (kheb al voice setup to TG aan en af gezet, haalt geen bal uit)...

Ook de mixerinstellingen (volume) onthoud hij niet...

Dit is onaanvaardbaar.

Geen paniek...

Stay calm..

:-)

Update het O.s. naar de laatste versie..
Jouw probleem had ik ook toen ik hem net had..

inderdaad 'onaanvaardbaar' maar zal toch ergens aan jou liggen (of tenminste : instellingen in RS7000) want ik heb dat -op ongeveer 7 jaar gebruik- nog nooit gehad

maar heb je het laatste OS draaien ?

Back