Chinetti
Fortune favors the bold
Alleen zit je dan vast aan het aantal zwarte sectietoetsen... of zie ik dat mis?
Je hebt 10 zwarte toetsen (section a t/m j) maar 16 sections. De overige 6 sections (section k t/m p) kun je oproepen door te draaien aan de F2 draaiknop (onder het woord 'section' in het display). Als je wil werken met sections en phrases, zul je het beste een werkwijze (of beter gezegd 'opbouw') moeten vinden die jouw goed uitkomt. Je hebt in een style de keuze uit het wisselen van 256 phrases, 16 sections en 5 scenes en 5 mute events, dus je moet een heel eind kunnen komen.
Om verwarring te voorkomen is het wel handig om je tracks per liedje een beetje hetzelfde in te delen, en je phrases duidelijk herkenbare namen te geven. Gebruik bijvoorbeeld track 1/tm 8 voor je percussie, track 9 t/m 12 voor je baslijnen en 12 t/m 16 voor je melodien. Als je meerdere outs hebt, is het ook handig om die zo aan te wijzen dat je op de mixer een beetje dezelfde indeling aanhoud.
Laatst gewijzigd:
Waar zou ik dat moeten vinden?
Ik heb het even geprobeerd en je hebt gelijk, dan blijven alle instellingen (effect, voice, filters, etc) voor alle styles gelijk. Nadeel is dan wel dat er ook echt helemaal niets veranderd zonder dat jij het zegt; de voices ook niet. Dus stel je hebt in style 1 op track 1 een 909 kit, dan krijg je in style 2 ook een 909, ook al had je daar een 808 geplanned... Maar misschien dat dat met een program change is op te lossen, heb ik nog niet geprobeerd.