RM1x tips, the sequel

bedankt voor de tips :okdan:
kom al een heel stuk verder.
Nu eerst even lekker klooien en uit proberen.om een kleine mix temaken met intro,mix,einde

hoi

Klinkt als een te korte gate time.. de sample word te kort getriggerd uit de sampler. Dus, op de rm1x de gate time langer maken...
Of, je moet in je sampler instellen dat hij de hele sample speelt als hij kort wordt getriggerd.. dus release van de sample langer maken

dit heb ik ook mijn stukjes wordt niet helemaal afgespeeld als ik bijvoorbeeld de heikopter uit de soundbank kies dan hoor ik maar een klein stukje komt dat ook door de gate time zo ja waar kan ik dat instellen
in doe ik dan in rec step

gr

Je kan de gate per track (alle noten x aantal procent) veranderen via de job functie : job -> note -> gate time (dacht ik)

Ook kan je als je naar de edit functie gaat je noten veranderen (time, transpose, gate en velocity) dit is dan per noot.

Als je je de tyfus draait dan moet je de shift erbij gebruiken (gaat het met stapjes van 10)

wilde jullie dit niet weten dan heb ik dit niet opgetiept :koffie:

De gate-time kun je ook realtime bewerken, met de gate-knop (rechtsboven, tweede knop vanaf rechts). Deze veranderingen kun je vervolgens ook weer opnemen, met overdub record.

oke nu het volgende ik wil in pattern patch de ba2 op de 4/4 laten lopen en de hi hat op de 1/16en dan b.v een piano op de 4/8 nu heb ik het perongeluk 1 keer voor elkaar gekregen maar weet niet hoe8o) ben de hele middag al aan het stoeien geweest gaat de tijd wel snel.

hoi
ik weet dat ik dit al eerder heb gevraag maar
kan iemand mij een vb geven van hoe ik de bas op 4/4 kan laten lopen en de hi hat op 1/16 hoef niet perce in pattern mag ook anders

hoi
ik weet dat ik dit al eerder heb gevraag maar
kan iemand mij een vb geven van hoe ik de bas op 4/4 kan laten lopen en de hi hat op 1/16 hoef niet perce in pattern mag ook anders

Als je de rode record knop indrukt nadat je de maatsoort hebt ingesteld, wat gebeurt er dan?

Welke record mode gebruik je? Grid record is het makkelijkste, dan kun je het gewoon invoeren als op een x0x stepsequencer.

wat ik ook erg tof vind, is om een loopje in m'n electribe te programmeren,
en dan op het zelfde midikanaal een ander loopje in de rm1x te zetten
(rm1x stuurt electribe aan) Als ik ze dan laat lopen, gebruik ik de gatetime knop van de rm1x om de 2 loopjes te mixen, geeft een heel maf effect:okdan:
werkt vast ook prima in combinatie met andere bakkies met een eigen sequencertje. is echt de moeite van het proberen waard !

rm1x +synth

rm1x +synth

hoi

als ik mijn yamaha cs1x aan mijn rm1x via midi neemt hij de geluid over van de synthesizer. kan het dat mijn rm1x voor de drum zorgt. en ik dan met de synt geluiden er door speel.

Op de RS7000 kun je onder de knop 'Setup' in het menu 'Out Channel' de TG (ToneGenerator) per kanaal aan of uit zetten, en het midi kanaal instellen. Hoewel de RS toch wel verschilt qua opzet helpt het je misschien wat verder.
Ter bevestiging, op de Rm1x gebeurt dat op precies dezelfde manier.

Back