30hz, 60hz voor 808 kick drum?

natanvance

Ouwe rot
Ik krijg maar niet het geluid dat ik wens uit mijn 808 kick. Er wordt aangeraden van die te combineren met een sine wave, maar nu is de vraag of ik beter een 30hz of 60hz gebruik?

Met andere woorden, heeft iemand ervaring mee om een deftige 808 kick te maken?

Hier is het type dat ik wil benaderen:

https://www.youtube.com/watch?v=WzcMLk5a-9U

Dank bij voorbaat!:okdan:

606 kopen...

......maar je hebt een 808? .....of probeer je die kick te maken met Ableton?

In Ableton... Wat noise toevoegen in het sublaag misschien? Kweenie.. of die kick samplen :)

606 kopen...

Is dit het bakje van het fragmentje?

......maar je hebt een 808? .....of probeer je die kick te maken met Ableton?

In Ableton... Wat noise toevoegen in het sublaag misschien? Kweenie.. of die kick samplen :)

Sorry, geen 808 (I wish) het zijn wel samples uit een echte 808 - zo'n 20 tal kicks maar geen één die er echt op trekt. Ik weet niet wat die heren van drexciya deden (weet wel dat er tape aan te pas kwam), het lijkt wel of die kicks gelayered zijn maar wat ik ook probeer het resultaat is mijlen ver van wat ik hoor. Heb nu wel iets dat in de buurt komt, en alhoewel ik het ook door tape hebt gejaagd klinkt het toch niet zo "vuil" of hoe moet ik het uitleggen?

En nee het is ook niet op ableton, wel FLstudio - ik ben een collectie samples aan het maken om dan in m'n Boss sp505 te benutten en hopelijk wat weer goeie oude electro te maken.;)

wat is er zo uniek aan die 808 kick van hem. lijkt wel een 808 kick.

iedere 808 klinkt weer anders bv mijne

het unieke aan een 808 basskick is dat na een minuut all het oorsmeer wat nog in je oor zat dan is los getrild.

Attachments

• basssounds.wav
    1,2 MB · Bekeken: 66
wat is er zo uniek aan die 808 kick van hem. lijkt wel een 808 kick.

iedere 808 klinkt weer anders bv mijne

Mooie geluidsfragment DRe.:okdan:
Tja, misschien is het ook omdat ik de kick niet geïsoleerd hoort, in samenspel kan het ook mijn perceptie vertroebelen.

Het ligt hem ook in de tuning, die kick is net ets anders dan een run of the mill 808 kick. Vermoedelijk met de tape wat aangepast. Nu, het is legendarisch bekend dat Gerald Donald een perfectionist is en dat hij zeer strikt alles geheim houd qua productie technieken.

Ik ben vaker op mijn bek gegaan te zeggen dat iets een 808 is, maar dan is het een 606. De hatseflats klinken wel meer 606 dan 808 i.i.g.

....high hats........... Ssjongejonge

Ik ben vaker op mijn bek gegaan te zeggen dat iets een 808 is, maar dan is het een 606. De hatseflats klinken wel meer 606 dan 808 i.i.g.

Kan ik me wel inbeelden, met wat effecten erachter kan een 606 best wel als een 808 klinken. En zeggen dan ik destijds nog een 606 heb gehad....
Naar wat ik her en der vernomen heb kan men zelf een 909 naar een 808 doen klinken en vice versa of de twee combineren, men zou er voor minder gaan twijfelen over wat men nu precies hoort.

Enfin, heb dan toch een acceptabel resultaat geboekt met die kick, maar het beste is dat ik er plezier aan heb om alle geluidjes te gaan bewerken. Zo kan ik een collectie aanleggen van "eigen sounds" ook al herkend men wel de basis natuurlijk, maar het heeft een zekere voldoening om een eigen versie te hebben.

Stel je voor, na 10 jaar ben ik eindelijk opnieuw begonnen met mijn "Natan Vance" project.
Ik was de weg kwijt als het ware en ook de goesting, maar ik heb me wel blijven bijschaven in muziek en productie technieken. Hopelijk zal het me sterken en kan ik eindelijk eens een paar stevige nummers afleggen.:)

....high hats........... Ssjongejonge
Bedoel je die 606 high hats? Is wel het sterkste punt van het beestje.
Of was het die Drexciya high hats? Is ook weer zo iets dat niet te evenaren is, maar goed ik bekijk het als een maatstaf waar ik men eigen nummers aan meet.:D

Ik krijg maar niet het geluid dat ik wens uit mijn 808 kick. Er wordt aangeraden van die te combineren met een sine wave, maar nu is de vraag of ik beter een 30hz of 60hz gebruik?

Met andere woorden, heeft iemand ervaring mee om een deftige 808 kick te maken?

Hier is het type dat ik wil benaderen:

https://www.youtube.com/watch?v=WzcMLk5a-9U

Dank bij voorbaat!:okdan:

Altijd onthouden dat 50 Hz de basis is van de 808 kick, ik zou eerder voor 25 Hz kiezen dan 30. Of 80 hz dan 60 Hz.

Is dit wat? Net ff in mekaar geflanst. Het is een sine op A0 met pitch envelope en een heel klein beetje vintage warmer.

Bekijk bijlage 89990

Mooi gedaan SB-SIX, vind het zeker niet slecht maar mist die "punch". Maar met een compressor erop moet het zeker wel lukken.

Misschien is dit belachelijk, maar heeft er iemand een basket bal? Ik zou het echt geweldig vinden om daar een sample van te hebben, je weet wel die klop als de bal de grond raakt.

En als dat een beetje bruikbaar klinkt, dan is het kwestie van verschillende ondergronden te gebruiken en zelf eventueel in plaatsen waar er een natuurlijke galm is.

:peukie:

Misschien is dit belachelijk, maar heeft er iemand een basket bal? Ik zou het echt geweldig vinden om daar een sample van te hebben, je weet wel die klop als de bal de grond raakt.

En als dat een beetje bruikbaar klinkt, dan is het kwestie van verschillende ondergronden te gebruiken en zelf eventueel in plaatsen waar er een natuurlijke galm is.
:peukie:

als je dat wilt moet je een tr-707 kopen of samplen en dan rigoureus eqen. die dingen gaan tegenwoordig voor veel geld. misschien daarom??? ze willen een basketbalsound!

Laatst gewijzigd:
als je dat wilt moet je een tr-707 kopen of samplen en dan rigoureus eqen. die dingen gaan tegenwoordig voor veel geld. misschien daarom??? ze willen een basketbalsound!

Roland SH-101 + TR-707 Jam - YouTube

Leuke clip!:)

Tja, ik heb ondertussen op het net gezocht naar basketbal geluiden en het klinkt idd niet zoals ik verwacht had. Die tr707 is waarschijnlijk een betere optie.:dubbel:

Ondertussen ben ik gewoon kicks gaan maken met een synth en ik ben best tevreden. Ik kan er zelf een grotere oempf in steken dan de eigenlijke machines. En het is allemaal lekker kraftwerk achtig, nu ga ik een paar deftige snare sounds proberen te synthetiseren.

En een 707 kopen? Nee, tegenwoordig vind ik ze te prijzig voor wat ze te bieden hebben. Begrijp me niet verkeerd, t'zijn prima bakken maar ik wacht wel even op de Korg Volca beats (en ook de Volca Keys) - goedkoop, analoog en ...splinternieuw.;)

Back