Ik ben vaker op mijn bek gegaan te zeggen dat iets een 808 is, maar dan is het een 606. De hatseflats klinken wel meer 606 dan 808 i.i.g.
Kan ik me wel inbeelden, met wat effecten erachter kan een 606 best wel als een 808 klinken. En zeggen dan ik destijds nog een 606 heb gehad....
Naar wat ik her en der vernomen heb kan men zelf een 909 naar een 808 doen klinken en vice versa of de twee combineren, men zou er voor minder gaan twijfelen over wat men nu precies hoort.
Enfin, heb dan toch een acceptabel resultaat geboekt met die kick, maar het beste is dat ik er plezier aan heb om alle geluidjes te gaan bewerken. Zo kan ik een collectie aanleggen van "eigen sounds" ook al herkend men wel de basis natuurlijk, maar het heeft een zekere voldoening om een eigen versie te hebben.
Stel je voor, na 10 jaar ben ik eindelijk opnieuw begonnen met mijn "Natan Vance" project.
Ik was de weg kwijt als het ware en ook de goesting, maar ik heb me wel blijven bijschaven in muziek en productie technieken. Hopelijk zal het me sterken en kan ik eindelijk eens een paar stevige nummers afleggen.
....high hats........... Ssjongejonge
Bedoel je die 606 high hats? Is wel het sterkste punt van het beestje.
Of was het die Drexciya high hats? Is ook weer zo iets dat niet te evenaren is, maar goed ik bekijk het als een maatstaf waar ik men eigen nummers aan meet.