Oxygene strings

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

phochos

Berliner School Artist
Hoi,

Ik heb een Yamaha HE8 multikeyboard met strijkers aan boord. Nu wil ik de strings van Oxygene graag in de muziek hebben. Met welk effect moet ik dat geluid kunnen krijgen? Heb een Behringer mengpaneel met effectprocessor aan boord, dus wellicht zit die er ook wel tussen.

Phochos

Behringer heeft daar een goedkope crappy clone van ook...de VP1 - Vintage Phaser" (en dan te bedenken dat die orginele EHX al heel erg crap cheap gebouwd is...hmmm misschien is die behringer versie zelfs steviger :D http://www.behringer.com/EN/Products/VP1.aspx

Kost 17 euro

4359441201_d34b321d7c_z.jpg

De Electro Harmonix Versie is er in verschillende maten en soorten, de orginele jaren 70 versie schijnt het romigste te zijn maar een kip die het hoort

En ja hoor , zelfs daar hebben ze een vergelijkings- video van op youtube :)
Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens zo'n behringer aanschaf ...
Ik vind hem namelijk ook wel leuk

ja die russische is als een tank maar de orginele jaren 70 en een paar andere latere zijn van een soort koekblik metaal als je daar op gaat staan met je volle gewicht (mits je een beetje gezet bent) dan plet je dat ding als een Hulk! ech wellll

Maar de uitgang van mijn Yamaha HE8 is stereo, kan die dan toch gekoppeld worden aan die Behringer VP1? Lijkt me dan wel een hele interessante bak voor die prijs.

Dan sluit je toch gewoon alleen het rechter of linker kanaal aan, als het een stereo output is hoef je dat natuurlijk ook niet perse stereo aan te sluiten, niemand die daar moeilijk over gaat doen

Of als je het stereo wilt behouden sluit je de Phaser op de AUX aan van je mixer, maar volgens mij pleurde Jean Michel Jarre die strings van hem ook gewoon met een mono uit door de Small Stone
of je sluit er 2 aan...

Als je goed luistert naar Jarre's Oxygene, dan hoor je dat links de strings gewoon spelen en rechts door een Small Stone phazen.
Dus dat is dan ook weer gefixt :eureka: . Ik weet niet hoe het is met de Behringer maar steek geen stereo jack in de Small Stone, dan hoor je geen effect.
Heb me daar ooit te pletter op gezocht.... zelfs opengevezen en vergeleken met m'n andere (2 koekblikken open)... niks te vinden ... totdat ik een mono jack in de input stak! :halleluja

Cheers,
Exo. :mega:

Het klopt dat je een EH smallstone phaser nodig hebt (niet de mini, die klinkt echt heel anders). In principe kom je dan met elke string wel een eind, maar wil je het echt goed doen, moet je natuurlijk de Eminent 310 strings erdoor gooien.

Dan sluit je toch gewoon alleen het rechter of linker kanaal aan, als het een stereo output is hoef je dat natuurlijk ook niet perse stereo aan te sluiten, niemand die daar moeilijk over gaat doen

Of als je het stereo wilt behouden sluit je de Phaser op de AUX aan van je mixer, maar volgens mij pleurde Jean Michel Jarre die strings van hem ook gewoon met een mono uit door de Small Stone
of je sluit er 2 aan...

Stereo Small Stone Phaser for Synthesizers - YouTube

Ik heb er twee besteld bij Baxshop, twee voor 34 euro, de Behringer VP1 dan.:D

dat wordt zwaaaaaar spacen in de W.A.H studio :D

Ik zie nu ook dat Behringer een andere klassieke phaser heeft gecloned de MXR phase 90
met de PH9 voor 18 euro daaaaaaaaaaaang das toch niet normaaaaal meer, die mxr is wel een stuk subtieler heel erg mooi op hihats, en als je hem heel subtiel toepast krijg je een soort tape wolligheids zompig effect

139885.jpg

Nu wil ik de strings van Oxygene graag in de muziek hebben.
Met welk effect moet ik dat geluid kunnen krijgen?
Momenteel staan er 2 Eminent 310 (theatre) op Marktplaats; haal je voor een prikkie het échte geluid in huis !

In onderstaand filmpje zie je vanaf 3:20 bovenop het 310-orgel dat er "iets" meer bij komt kijken dan alleen een phaser:

http://youtu.be/z_E8aGx777Q

Ik heb twee Behringer Phaser bakjes gekocht, zodat ik stereo mijn strings van de HE8 straks kan bespelen voor mijn nieuwe projecten.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat klinkt, het lijkt me dat beide phasers nooit de zelfde speed en depth kunnen hebben dus moet je verschillen gaan horen links en rechts.

Zelf zou ik denk ik een phaser op een mono signaal zetten en dan een stereo reverb en of delay er achter.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back