Oxygene strings

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Naar wat ik ooit eens gelezen heb, heeft jarre zijn phaser laten modden nadat hij ondervonden had dat de sweep veel trager ging eens de batterij bijna leeg was.
Maar naar wat ik vernomen heb is dat ook gewoon na te bootsen door een universeel stroom adapter op aan te sluiten en een lagere voltage te kiezen dan de standaard 9v (4.5v geloof ik).

Naar wat ik ooit eens gelezen heb, heeft jarre zijn phaser laten modden nadat hij ondervonden had dat de sweep veel trager ging eens de batterij bijna leeg was.
Maar naar wat ik vernomen heb is dat ook gewoon na te bootsen door een universeel stroom adapter op aan te sluiten en een lagere voltage te kiezen dan de standaard 9v (4.5v geloof ik).

Ik denk dat dit maar een "verhaaltje" is. Ik zelf heb ook een E310 en een ehx smallstone. En je kan perfect de "snelheid" van de smallstone synchroon zetten met de albums Oxygene en Equinoxe. Klinkt en is gewoon net hetzelfde.

Ik denk dat dit maar een "verhaaltje" is. Ik zelf heb ook een E310 en een ehx smallstone. En je kan perfect de "snelheid" van de smallstone synchroon zetten met de albums Oxygene en Equinoxe. Klinkt en is gewoon net hetzelfde.
Hangt ook af op welke snelheid je de album afspeelt natuurlijk......:D

Tja, die verhaaltjes.... we worden overal van alles voorgelogen - heeft niets met deze topic te maken maar ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat de Mac computer in een garage is ontstaan - volgens mij was dat slimme marketing van die verkoop jongens..... maar "back on topic" denk ik wel dat die truk met de adapter werkt.;)

Hangt ook af op welke snelheid je de album afspeelt natuurlijk......:D

Tja, die verhaaltjes.... we worden overal van alles voorgelogen - heeft niets met deze topic te maken maar ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat de Mac computer in een garage is ontstaan - volgens mij was dat slimme marketing van die verkoop jongens..... maar "back on topic" denk ik wel dat die truk met de adapter werkt.;)

Nou, er zijn foto's van Wozniack en Jobs in zijn garage en de Apple 1 werd ook vanop dat adres verzonden dus het verhaaltje van de Apple 1 zal wel kloppen. Er waren in die tijd trouwens veel computerbedrijfjes die in de garage des huizes zaten, net zoals er voorheen veel autobouwers in de schuur van de boerderij motortjes zaten te frezen.

@Phochos: voor Jarre strings de phaser diep laten moduleren (voor zover modulatiediepte instelbaar is op jouw phaser) en op traaaaage rate zetten. Veel plezier!

Ik heb ze beide binnen, zal ze van de week aankoppelen aan de Yamaha HE8 en ze gaan uitproberen.

Ik ben benieuwd! IK heb nog geen voorbeelden gehoord van stereo phaserstrings op deze manier.

zelf jaag ik een Crumar Performer monofoon doorheen een russische smallstone, en daarna met wat reverb maak ik er een stereoklank van.

Nog geen tijd gehad, druk geweest met uploaden van albums naar bandcamp. Moet nog batterijen (speciale) kopen voor beide phaserbakkies of twee universeeladapters. Maar beloof zodra ik wat muziek ermee gemaakt heb, dat ik het op synthforum zet.

Hoewel ik niet zo van de batterijen ben, zit er wel iets grappigs aan. Als ze wat leger raken, kunnen ze die 9V niet meer leveren en bij iets minder spanning klinkt de smallstone beter. Daar kwam Jarre overigens ook achter en ik meen ergens gehoord te hebben dat hij hem dan ook met iets minder spanning voedt.

Kalopt, ga ik morgenochtend even halen bij me in de buurt.
Ik zou voor een adapter (1 is waarschijnlijk genoeg) gaan, is uiteindelijk goedkoper (9v batterijen zijn een stuk duurder dan AAtjes) en het is veel minder gepruts (midden in een opname batterijen die achter een klepje verscholen zitten wisselen...).

Hoi,

Ik heb een Yamaha HE8 multikeyboard met strijkers aan boord. Nu wil ik de strings van Oxygene graag in de muziek hebben. Met welk effect moet ik dat geluid kunnen krijgen? Heb een Behringer mengpaneel met effectprocessor aan boord, dus wellicht zit die er ook wel tussen.

Phochos

dep 3 / evt dep 5 chorus reverb ..olskool roland/ boss

ze zeggen de small stone phaser

denk dat meerdere phasers wel de tricck doen

zorg voor een goede [evt vst ] string basis ..zijn zat FREE clonez te missbruiken .. ...

Heb even zitten spelen met de Behringers VP1 en het is prachtig. Niet zo heel diep als bij Oxygene maar je benaderd het aardig, zeker als de stand op tussen 0 en 1 zit.

Zal binnenkort wat opnemen in de stijl van Oxygene, kunnen jullie denkelijk wel genieten.:mega:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back