Warme en spacy pads creeëren

De TG-33 is een toffe bak om pads mee te maken, maar toch vind ik het een vrij 'nauw' antwoord op de vraag TS.. (met alle respect). De K5000 , of DX7II, of D50, of JV1080 kan je dan ook noemen, of weet ik het wat.

Hij geeft aan te worstelen met het "from scratch" maken van pads, dus een apparaat -welk apparaat dan ook- helpt hem niet bij het (leren) maken van pads. Sure, dan krijg je supervette gelikte geile spacey pads uit een bak.. maar het zelf verzinnen en maken van pads is iets anders.

Geluid uit een TG-33 is gort en gortdroog. Zou er dan bij zeggen, dat het puur als basis dient, als geluidsbron voor véél verdere nabewerking en layering, effecten etc
Maar als je eenmaal het layeren door hebt, het 'scripten' en het nabewerken en je effecten.. tsja, dan hoeft het geen TG-33 meer te zijn :) alles kan dan als input dienen is m'n punt (zelfs een ministukje sample van witte ruis kan je dan wat mee)

Laatst gewijzigd:
De TG-33 is een toffe bak om pads mee te maken, maar toch vind ik het een vrij 'nauw' antwoord op de vraag TS.. (met alle respect). De K5000 , of DX7II, of D50, of JV1080 kan je dan ook noemen, of weet ik het wat.

Hij geeft aan te worstelen met het "from scratch" maken van pads, dus een apparaat -welk apparaat dan ook- helpt hem niet bij het (leren) maken van pads. Sure, dan krijg je supervette gelikte geile spacey pads uit een bak.. maar het zelf verzinnen en maken van pads is iets anders.

Geluid uit een TG-33 is gort en gortdroog. Zou er dan bij zeggen, dat het puur als basis dient, als geluidsbron voor véél verdere nabewerking en layering, effecten etc
Maar als je eenmaal het layeren door hebt, het 'scripten' en het nabewerken en je effecten.. tsja, dan hoeft het geen TG-33 meer te zijn :) alles kan dan als input dienen is m'n punt (zelfs een ministukje sample van witte ruis kan je dan wat mee)

mijn suggestie van een TG33 was niet zomaar een kant en klaar antwoord op de TS-vraag. moet je wel even het hele topic doorspitten om contexten en eerdere uitspraken niet te missen. zo blijven we aan de gang.....

De TG55 heeft een leuk vector-pookje waarmee je heel gemakkelijk door 4 geluiden kan morphen. daarmee kan je dus heel gemakkelijk zeer fraaie space-pad-effecten mee maken.
je kan presets gebruiken maar ook zelfprogrammeren. en een galmpje en eventueel phaser er bij en klaar..
een space pad machine bij uitstek...dus zeker wel het noemen waard.

FL Studio's Guru geeft je soms ook de pap in de mond. :P

In deze video wordt getoond hoe je een 'blur-pad' maakt met de bijgeleverde samples.

Ben je nog niet helemaal tevreden kan je nog experimenteren en licht
ontstemde string-geluiden toe te voegen, al dan niet 'gekruid' met een flanger, chorus of LFO die de pitch of het volume (zacht) moduleert. :okdan:

En nog ene video, voorbeeld van warme pads maken met onder andere 3xOSC in FL Studio en

probeer zeker ook te experimenteren met dit als voorbeeld.
Dezelfde geluiden kan je op veel verschillende manieren bereiken, dus veel oefenen is de boodschap. :okdan:

Oei, een tijdje niet op dit forum gekeken. Nu maar wel weer even omdat de open dag eraan komt. Bedankt voor alle supergoeie tips! Hier kan ik echt wel even mee vooruit. Ik wil het graag vanuit een absolute basis kunnen om op die manier zo goed mogelijk te kunnen doorgronden wat er nou precies gebeurt.

Back