Schoppenheer - Slaven van het Systeem

Goeiemorgen! Heb je lekker geslapen?

Ben nooit zo'n fan geweest van maatschappij-kritische muziek, maar kreeg wel even kippenvel bij "Volg de meute, volg de hherder, volg de leider, volg de sterren, volg de hypes, volg de trends, kijk niet verder dan je neus lang is". Nail on the head! Zat meteen te denken dat je er dan eigenlijk nog een stukje over de media bij zou moeten schrijven, en ik werd op mijn wenken bediend. Top!

Je vocal klinkt overstuurd, dat vind ik een iets minder geslaagd effect. En in de outro ben je soms wat moeilijk verstaanbaar (althans door mij). Maar top track dit! :okdan:

Ik vind maatschappijkritische dan juist weer heel belangrijk. :)
Teksten die nergens over gaan zijn er genoeg. En deze samenleving kan wel wat kritiek gebruiken. En als kunstenaars en artiesten zich daar niet voor inzetten, wie dan wel.
Mooi gedaan, lekkere opbouw, passende beat, ik luister hem nu op een andere plek dus crappy pc speakertjes, maar klinkt nog steeds prima gemixt ook :)

Richting het eind niet goed te verstaan "slaven van het .... systeem", een aantal keer niet.
Je zou een vervolg raptrack kunnen maken, hoe de slaven zich proberen te bevrijden uit het systeem (dat vrijheidstrijd en verzet slaven tot hun organisatie leidt)

dank iedereen

Inderdaad de vocal is in het begin een beetje overstuurd op plekken (digitale clip) , maar ik was tevreden met de takes, maar eigenlijk mag dat natuurlijk niet van het productie-systeem :)

En die tekst aan het eind dan herhaal ik dingen als

slaven van het politieke/sociale/juridische/financiƫle/ideologische/biologische/economische/culturele systeem. Dat soort dingen. Misschien de delay wat minderen aan het eind voor de verstaanbaarheid.

Heerlijk, jij wordt steeds beter. Beat is lekker alleen blijf ik mij afvragen hoe je over funkbreaks zou klinken. :)

dankjewel

Ik ga er een clip bijmaken en de subsidie ga ik proberen te regelen via voordekunst.nl!

Groet

Damn, wat heb jij gerookt?
ff denken want het is al weer lang geleden... dat was voornamelijk camel, marlboro en van nelle... tegenwoordig rook ik alleen af en toe wat ik gegeten had...

enne zeer geinige track idd, maar het is over het algemeen wel altijd een beetje in hetzelfde soort stijltje qua raps...

Back