Geluid Reproduceren.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Pitch Black

Sound design is fun.
Goedendag,

Ik ben een hele tijd bezig met sounddesign.
-En nou wil ik een geluid reproduceren. Ik heb het soort geluid ooit gemaakt per toeval vanuit een kick maar niet helemaal het zelfde en het was niet de bedoeling en ik wist toen niet dat ik het vandaag wou gaan reproduceren ..
-Maar het gaat hier om een metallic achtig bass geluid.
Ik ben nou al weer een paar weken mee bezig om het te reproduceren maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen met dit geluid, ik wordt er eerlijk gezegd een beetje gek en moe van...

-Dus kom ik hier om te vragen of er iemand ooit zo een geluid heeft gemaakt, misschien is het wel heel simpel of misschien ook weer niet, in ieder geval wil ik graag weten waar ik zou moeten beginnen om dit geluid te reproduceren.

-Alvast bedankt en hopelijk komt er goede info naar voren.

Attachments

• Drum_Loop_01_Stripped04_2.wav
    300 KB · Bekeken: 81
Het is ook wel een heel kort geluidje... Misschien kun je er een paar achter elkaar in een wav posten. Dat luistert makkelijker.

Oke ik zal even de volledige loop posten :-p

Klopt

Klopt

Klopt het is inderdaad een kort geluidje maar daarom intrigeert het mij ook zo:)
Ik heb het geluidje al langere tijd bestudeert maar aangezien ik geen pro sound designer ben heb ik er moeite mee om het te plaatsen, mijn brein kan er niet achter komen omdat mijn brein het nog nooit eerder heeft gehoord ofzo :P Niet dat mijn brein opzichzelf kan horen natuurlijk ;) Daar hebben we oren voor ;)

Maargoed uit deze drum and bass loopjes komt het geluidje. Het is dat metallic bass geluidje.
Misschien dat iemand met meer kennis ofzo iets kan revealen?

Attachments

• Drum_Loop_01_Full.wav
    1,4 MB · Bekeken: 98
  • Drum_Loop_01_Stripped04.wav
    1,4 MB · Bekeken: 107
JE hebt hem door een glitch ding gegooid en nu hoor je een bitrate reducer achter het loop geluidje....

Nope ik heb deze niet gemaakt.. loopje komt van het internet.. Daarom juist... Als je de stripped loop beluisterd hoor je het geluidje wat beter maar er zit wel een kick in het midden van het geluidje... maar ik snap niet hoe je begint om zo een metallic bass geluidje te maken in een synth, ik bedoel ik heb youtube en google gezocht maar niets gevonden tot noch op de termen die ik er kan voor bedenken..
Misschien iemand een idee of tutorial of aanwijzingen ervoor?

Jawel hoor, maar het is ook vakantie.

Het lijkt erop dat er 2 oscs gesynct zijn met een pitch envelope op de 2e osc.
Klein beetje reverb en misschien een vleugje chorus.

Ben je zo een beetje op weg?

Basisgeluid -> distortion -> plate reverb -> renderen -> stukje eruit knippen > stukje filteren (wah, dus envelope met een beetje een sweep).

De basis zelf maakt niet zoveel uit, dat kan makkelijk een gitaar zijn. Pitch 't eens omhoog, wellicht dat 't dan duidelijker wordt.

@Ursamajor. ooh natuurlijk jah, klopt jaah het is inderdeed vakantie. Had ik totaal niet aan gedacht!
Maar thanks ik zal dat van ursamajor is even proberen. Kijken of dat het resultaat in de richting geeft.
Uhm 2 oscs gesynct met wat?

@Yoozer. Hmm...

@Een andere vraag die me nu te binnen schiet:
Als je iets pitch MOET je dan de pitch zo zetten dat het IN KEY is?

JE hebt hem door een glitch ding gegooid en nu hoor je een bitrate reducer achter het loop geluidje....

Iemand anders heeft het door een glitch ding gegooid......zelfde verhaal.Beetje raar om te vragen naar:
Heeft er niemand verstand van?

Ik beantwoord je vraag, doe er je voordeel mee.

Iemand anders heeft het door een glitch ding gegooid......zelfde verhaal.Beetje raar om te vragen naar:
Heeft er niemand verstand van?

Ik beantwoord je vraag, doe er je voordeel mee.

Iemand anders heeft WAT door un glitch ding gegooid is dan de vraag.. Dus technisch gezien heb je dan de vraag half beantwoord dus vind je het dan gek dat ik vragen ga stellen?

De basis loop......veel glitch VST's hebben alle benodigde fx's aan boord om tot zo een eindloop te komen.

Dus VST kopen en lekker zelf gaan knutselen.....dat kan een beetje sounddesigner wel:)

Dus VST kopen en lekker zelf gaan knutselen.....dat kan een beetje sounddesigner wel:)

Ik heb zat vst ook glitch enzo. Maaruh laat maar is horen mijn heer dat je het zelfde kan maken dan!?
Dan worden je woorden ook waarheid en heb je mijn en andermans respect ;)

Je leest niet goed genoeg.

Je leest niet goed genoeg.

Iemand anders heeft het door een glitch ding gegooid......
Het is maar 1 geluidje wat ik zoek by the way en niet de hele loop daarom had ik in eerste instantie ook het stukje wat ik zocht geplaatst waarop iemand anders weer reageerd dat ie het niet goed in zijn hoofd kan opnemen omdat het te kort is om op te nemen in zijn hoofd en het te analyseren en te syncen met zijn kennis... :)

Dus dat brengt mij er toe dat ik de volledige loops plaats zodat de andere persoon het kan analyseren vanwege zijn kennis van de stof (hopelijk) waarop ik er weer van leer en hopelijk ooit mijn kennis kan overbrengen naar de volgende generatie. Ik beheers de stof niet van dit geluid en aangezien er niets te vinden is over dit specifiek kort geluidje: Namelijk het metaal achtige geluidje, kom ik hier terecht.. :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back