Geluid Reproduceren.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
:frons:

:frons:

@Ursamajor. ooh natuurlijk jah, klopt jaah het is inderdeed vakantie. Had ik totaal niet aan gedacht!
Maar thanks ik zal dat van ursamajor is even proberen. Kijken of dat het resultaat in de richting geeft.
Uhm 2 oscs gesynct met wat?

@Yoozer. Hmm...

@Een andere vraag die me nu te binnen schiet:
Als je iets pitch MOET je dan de pitch zo zetten dat het IN KEY is?

Laat maar hangen, want er zal ook wel weer net zo een achterlijk antwoord uitkomen, net als die van brz.:frons:

Beste Pitch,
Nou moet je niet zo bijdehand gaan doen. Uit de vragen die je stelt komt langzaam naar voren dat je helemaal niets zelf hebt uitgezocht. Dan gaan mensen ook weleens apart antwoorden. Daar moet je gewoon niet op ingaan.

Over de sync functie is genoeg te vinden op internet. Zoek maar eens op sos (sound on sound magazine). En blijf vooral proberen.
Doe. Wij hier namelijk ook avonden achter elkaar.
Als jij eens wist hoe lang ik al met het reproduceren van de laser harp sound bezig ben (ook een sync sound toevallig) ...

Ik kom ook wel een heel eind, maar om die van rendez vous 3 precies zo te maken... Heb op youtube een tutorial gezet over het maken van zo'n geluid. Maarja, elke synth heeft zo zijn karakter.

Beste Pitch,
Nou moet je niet zo bijdehand gaan doen. Uit de vragen die je stelt komt langzaam naar voren dat je helemaal niets zelf hebt uitgezocht. Dan gaan mensen ook weleens apart antwoorden. Daar moet je gewoon niet op ingaan.

Over de sync functie is genoeg te vinden op internet. Zoek maar eens op sos (sound on sound magazine). En blijf vooral proberen.
Doe. Wij hier namelijk ook avonden achter elkaar.
Als jij eens wist hoe lang ik al met het reproduceren van de laser harp sound bezig ben (ook een sync sound toevallig) ...

Ik heb me grapjas aan en mijn lolbroek is ook weer terug van de stomerij ;)
Ik ga graag op mensen in omdat ik dat leuk vind. Ik doe wat ik wil en niemand is de baas over mij.:doei:

Jij weet helemaal niks van mij en wat ik doe man. Ik heb toch gezegd laat maar hangen.
Ik vraag nooit iets meer hier want duidelijk ben je absoluut niet en op SOS kom ik al helemaal geen steek verder als ik op sync zoek of sync function. Je kan niet eens vermelden in welke synthesizer of plugin deze sync functie zit. Sync kan wel tig dingen betekeken.
Maargoed..
Ik heb geprobeert om aardig te blijven maar helaas ben ik geen aardig persoon :okdan:
Dus laat maar, laat maar zitten.:doei:

Wel lachen dit draadje.. :D

Maar met sync wordt 2 osc's met elkaar syncen bedoeld.
Daar is meestal een knopje voor op een plugin. iets van Osc Sync of x-sync of x-mod

http://en.wikipedia.org/wiki/Oscillator_sync

Heb je echt wel gezocht?
Als je op google "sos osc sync" typt, heb je gelijk beet op de eerste hit.

Verder hebben we ook onze eigen wiki hier.

Zo'n beetje elke VA synth heeft deze functie en de gratis vst Synth1 ook.

Wellicht wil je eens naar de tekst in dit liedje luisteren. Wellicht geeft je dat wat inzicht.

Goedendag,

Ik ben een hele tijd bezig met sounddesign.
-En nou wil ik een geluid reproduceren. Ik heb het soort geluid ooit gemaakt per toeval vanuit een kick maar niet helemaal het zelfde en het was niet de bedoeling en ik wist toen niet dat ik het vandaag wou gaan reproduceren ..
-Maar het gaat hier om een metallic achtig bass geluid.
Ik ben nou al weer een paar weken mee bezig om het te reproduceren maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen met dit geluid, ik wordt er eerlijk gezegd een beetje gek en moe van...

-Dus kom ik hier om te vragen of er iemand ooit zo een geluid heeft gemaakt, misschien is het wel heel simpel of misschien ook weer niet, in ieder geval wil ik graag weten waar ik zou moeten beginnen om dit geluid te reproduceren.

-Alvast bedankt en hopelijk komt er goede info naar voren.

"Metaal achtig bass geluid", dan denk ik direct aan een FM synth (die klinken metaal achtig van nature). Dus heb ik vlug even FLStudio opgestart de DX10 Fm synth erbij - vlug even door de presets beluisterd en ik heb iets gevonden wat erop lijkt. Is nog niet hetzelfde maar dan heb je al een basis, dan is het kwestie van te tweaken tot je er het dichts bij komt.

Dan heb je al je geluid "zuiver" uit het syntje, kan je dan nog allerlei effecten op gooien.

Nu hier heb je m'n 2minuten probeerseltje met het preset klankje "Gill Frog" - beetje tweaken -hoor je meteen dat het niet meer ver is van het eindresultaat.
Ik heb er zelf niet naar blijven zoeken maar je hebt al een idee waar je kan beginnen.

Succes!:doei:

Attachments

• Gill Frog.mp3
    6,3 MB · Bekeken: 78
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back