Akai S5000 USB vraag

USB kan je toch doorlussen? Met hubs enzo. Dan moet hij zelf wel uitvogelen wat er allemaal via dat touw gebeurt. ;)

USB hub ertussen prikken en een schietgebedje. ;)

Origineel geplaatst door bambamstudio
Ik wil er dus een USB hd aanhangen, en ik weet niet of de usb poort die er nu in zit dat wel aankan....

Vergeet het maar. Om dat te kunnen doen zou de S5000 USB host moeten zijn, en dat is ie niet. De Z4 en Z8 zijn dat wel, daar kun je vrijwel alles aanhangen, ik denk dat die zelfs 'n USB camera als HD herkennen.

Als je een USB HD aan je S5000 hangt, wordt ie waarschijnlijk wel gewoon door je computer herkend. Je zou dan via je compu samples van de USB HD naar je S5000 kunnen slepen, maar het is een omweg.

Ik werk zelf met een hub en dat gaat als een speer:)

2e usb als het al kan lijkt me wat link.

De usb mogelijkheden van de s5000 zijn erg goed en snel.
Ik heb de s5000 via een hub aangesloten op mijn pc. En dat geeft iig geen problemen.

heb recentelijk het usb boardje in geinstalleerd in mijn s5000, mijn vraag is echter of er van akai sys een mac osX update bestaat?
iemand?

Waarom zou je een 2e usb-kaart in je akai willen? de software is daar niet op ingeregeld lijkt me...
(misschien is er ervaring mee op een 'akai-forum' elders op het net)

blast: op de site van akai moet dat toch wel staan?

Origineel geplaatst door Blast
mmm heb al gesproken met akai met enkele weken moet ie er zijn....

Heb zaterdag mijn S-5000 met usb board en EB-20+72 intern opgehaald.
Met orginele doos en manual in nieuwstaat voor €750,- leek me een goede deal.

Dit is een fijne sampler zeg!
Werk met een powerbook G-4 en OSX.
Moet zeggen dat hij in classic onder OSX niet werkt:(
Als ik bij system profile kijk ziet OSX mijn 5000 wel, en onder classic
ziet hij hem niet, dus vreemd.

Hij hangt nu aan mijn G-3 onder 9.2 en dat gaat als een speer.
Maar het zou fijn zijn als ik hem onder OSX aan de praat krijg.
Wanneer is over een paar weken?
vraag ik een beetje off:D

Michael.

Ik heb ook een IB-S56USB besteld voor m'n S5000. Ben nog altijd errug blij met die sampler (okay, pas na een jaar nadat er een fatsoenlijk OS was, maar toch!)

Moet ik verder nog iets configureren nadat dat board erin zit? Ik wil gewoon m'n cdrom speler en harddisk uit m'n pc kunnen benaderen.

En kan je ook via een USB HUB meerdere pc's benaderen? Ik bedoel... stel dat je een USB HUB hebt en daar de S5000 en twee pc's op aansluit, kun je dan vanaf de S5000 beide pc's zien?

Origineel geplaatst door Musiquence
Ik heb ook een IB-S56USB besteld voor m'n S5000. Ben nog altijd errug blij met die sampler (okay, pas na een jaar nadat er een fatsoenlijk OS was, maar toch!)

Moet ik verder nog iets configureren nadat dat board erin zit? Ik wil gewoon m'n cdrom speler en harddisk uit m'n pc kunnen benaderen.

En kan je ook via een USB HUB meerdere pc's benaderen? Ik bedoel... stel dat je een USB HUB hebt en daar de S5000 en twee pc's op aansluit, kun je dan vanaf de S5000 beide pc's zien?

Akaisys cdrom zit erbij, dus dat configureren gaat in een moeite door,
enja alles is dan ook te benaderen in jou pc.

2e vraag moet ik je schuldig blijven, (nog) geen ervaring mee....

Michael.

mike>ja precies! heb precies hetzelfde, even wachten op de update dan maar .....

Origineel geplaatst door mikemix
Akaisys cdrom zit erbij, dus dat configureren gaat in een moeite door,
enja alles is dan ook te benaderen in jou pc.

2e vraag moet ik je schuldig blijven, (nog) geen ervaring mee....

Michael.

Thanks! :doei:

Als die S5000 een printer of scanner zou zijn, dan moet je met die hub het apparaat vanaf beide systemen kunnen zien toch? Maar vanaf de s5000 beide pc's zien die begrijp ik niet.. hoe zie je je pc vanaf de s5000?

Back