Cubase 7 problemen bij voice recording

Beatbrother

Stamgast
Sinds kort heb ik problemen bij het opnemen van vocals.
Ik heb Cubase 7 op een PC en als soundcard heb ik een externe soundcard van Motu.

Het opnemen gaat allemaal goed, maar als ik dan verschillende tracks onder elkaar heb
staan, dan ineens speelt een bepaalde track niet meer af, dan weer een ander, dan hoor ik zo
digitale ruis. Afsluiten opnieuw opstarten, werkt weer iets anders.
Ik kan er dus absoluut geen staat op maken en heb geen flauw idee waar dit aan zou kunnen liggen.
Is er een ander programma dat ik ook zou kunnen gebruiken voor opnames en liefst op hetzelfde principe dat ik 1 muzikaal spoor heb en dat ik vervolgens meerdere takes kan opnemen en zo de beste stukken eruit knippen.
Enige raad iemand ?

Wat mij te binnen schiet:
- Nieuwste drivers van de motu?
- Nieuwste update cubase 7?
- ASIO instellingen goed -> juiste driver van motu geselecteerd

Wat bedoel je hiermee?:
''Afsluiten opnieuw opstarten, werkt weer iets anders.''

Wat mij te binnen schiet:

Wat bedoel je hiermee?:
''Afsluiten opnieuw opstarten, werkt weer iets anders.''

Als ik bv. 8 kanalen heb waarvan bv. het 4e kanaal het niet doet en de rest wel.
Dan sluit ik alles eens af, ik open het project opnieuw en dan doet het 4e kanaal
het wel, maar dan bv. het 6e niet meer.
Het is zelfs zo dat als ik 2 audio clips heb op 1 kanaal, dat 1 clip wel afspeelt en de
andere niet. Very strange !
Als ik die clip dan gewoon beluister via explorer is er geen probleem. :?

Laatste update wel. Reinstall niet en dat wil ik ook wat vermijden, want dan miet ik ook weer alle plugins opnieuw installeren terwijl ik met midi enz geen problemen heb.
Vandaar dat ik aan het zien was om alles via iets anders op te nemen.

Hoe zit het met de capaciteit van je systeem?
Dit soort dingen had ik wel eens bij mijn oude computer met Cubase 5. Die zat qua performance dan echt aan zijn max. Daar vielen ook spontaan kanalen uit.
Zit jouw systeem ook een beetje aan zijn max qua performance? Dus of heel veel sporen/VST(i)'s of een oud systeem?
Anders weet ik het niet....

Back