Roland R8 -> Hoe de losse soundcards aan te spreken in DAW

19vierentachtig

Ouwe rot
Ola,

Ik probeer in een Roland R8 Drum cpu de soundcards aan te spreken.
Maar ik blijf in Cubase (5) alleen maar de initial sounds horen.

Maw.

Ik heb keurig een hele drumkit in mn piano roll (kicks, snares, HH...etc)
Maar het lukt me maar niet om de geladen ROM kaart op de piano roll te horen.
Op de pads van de R8 hoor ik wel de geladen sounds van de ROM kaart, maar in Cubase hoor ik (denk ik) de sounds die standaard in die unit zitten.

Heb de manual ook gedl. maar daar staat (of ik lees er kompleet overheen) niet hoe ik die kan aanspreken met een external midi device.

Kan iemand me hier mee helpen ?

Bvd,

Wat ik me kan herinneren is dat je in je R8 de kaart aan moet zetten.
Dan de geluiden in je drumkit toewijzen.
Klaar voor midi.

Thanks voor het antwoord BRZ!

Het lukt me idd ook prima om de kaart te laden...en dan heb ik ze (de sounds vd kaart) ook idd op de drumpads vd R8 staan...

Echter als ik in Cubase speel met mn midi keyboard op het midi kanaal vd R8 krijg ik de sounds te horen die (Denk ik) standaard in die bak zitten....en niet de sounds die ik geladen heb vd kaart.

heel vaag.....Heb er nu een hele middag inzitten, maar kom er niet uit.... lol...mja...

Je moet in de R8 ook de geluiden van de kaart aan een midi note nummer hangen. Via "MODE"-->midi-->[3]note#. Heb zelf de interne geluiden niet toegewezen en alleen m'n 909 kaart toegewezen.

Ik weet niet of dit helpt maar op de MK2 moest je ook de pattern kiezen waar die drumsounds inzitten via MIDI

dat doe je met program change want iedere pattern heeft zijn eigen drumkit en misschien staat die altijd automatisch op nummer 1 bij jou wat de standaard drum kit is ofzo?

Eh nou weet ik het ook niet meer zeker heb dat ding ook al niet meer gebruikt in jaren maar op de DR660 en 770 gaat het zo nog wel :eureka:

Je moet in de R8 ook de geluiden van de kaart aan een midi note nummer hangen. Via "MODE"-->midi-->[3]note#. Heb zelf de interne geluiden niet toegewezen en alleen m'n 909 kaart toegewezen.

dit .....

Die R8 werkt echt heel spartaans

'k heb een R8M gehad, en daar kon ik de 808 kick (van de card) klaarzetten op een midi note via sysex,,
Ik denk dat ik dat weer had geript van sounddiver,
Een R8 heb ik ook gehad, maar die liep in sync mee, en daar zette ik de 808 en 909 sounds manueel op de betreffende pad,

Overigens is de timing van die R8 over MIDI zo echt verschrikkelijk (stond die bekend om) je kan beter gewoon de patterns syncen

Tnx voor alle reacties! ...geweldig :)

Ik heb idd via MODE > MIDI > 3 bijv de 808 kick vd kaart gestuurd naar de 000(C)
Maar hoor dan nog steeds (via het midi keyboard) gewoon de factory bass drum, en niet de 808.

Ik ga nog ff verder pielen dus....

Je moet ook ff kijken of je individuele output wel goed staat. en anders ook de factory midi note# wel halen bij de factory bass drum.

Back