Wat ik me al sinds deze release afvraag, komt het koor die je in deze track hoort uit een mellotron of niet? Mij lijkt het van wel, maar ga het toch even vragen.
PS. De plaat dateert uit 1993, dus kan ik me moeilijk voorstellen dat het uit een plug in of zo komt.
Noten worden volgens mij langer dan 8 seconden aangehouden, dus het is dan zeker geen echte Mellotron.
Een sampler met Mellotron samples kan best in 1993.
Het zou ook nog een Orchestron kunnen zijn, maar door zijn zeldzaamheid lijkt een sampler me waarschijnlijker. Een orchestron klinkt m.i. ook iets zwaarder en (nog) rafeliger.
Hij is dit jaar overleden, dus we kunnen het hem niet meer vragen. Een van de meest productieve e-musici. Hoe dan ook, het zijn mellotronsamples en waar ze uit komen, doet er niet toe. Als ze maar goed klinken en dat doen deze. Met de Emulator vond ik ze wel het makkelijkst te bewerken, vandaar dat al mijn geluste mellotrongeluiden sinds 2002 uit de E4XT Ultra komen, daarvoor uit de ASR-10. .
Heb het daarnet met een mellotron plug-in vergeleken en na gespeeld, denk wel dat het met een mellotron (of toch de choir geluiden er van) is gemaakt. De lengte van de noten kloppen ook en zijn minder dan 8 seconden.
Wat ik me al sinds deze release afvraag, komt het koor die je in deze track hoort uit een mellotron of niet? Mij lijkt het van wel, maar ga het toch even vragen.
PS. De plaat dateert uit 1993, dus kan ik me moeilijk voorstellen dat het uit een plug in of zo komt.
Ja...dat bedoelde ik dus: het is in dat geval geen echte mellotron maar een gesamplede.
Maar volgens Nick zitten er geen noten van >8 seconden in, dus dan kan het een echte zijn. In een snelle beluistering meende ik wel langere noten te horen aan het begin, vandaar mijn eerdere reactie.
Ik ken wel mensen die met Pete Namlook hebben samengewerkt aan wie ik het zou kunnen vragen.
Bij de weg, hij is vorig jaar overleden. Binnenkort komt er een 8 cd tribute box uit getiteld "Die Welt ist Klang" waarvan de opbrengst naar zijn familie gaat.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.