drukknopje akai miniak

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

sunny pedaal

ALL (Anna Loog Lid)
hallo, de schakelaar van een pas aangeschafte akai miniak is kapot ( deed het bij aanschaf al matig , nu helemaal niet meer.
het betreft zo'n kleine drukschakelaar, gebruikt voor preset-stand te bereiken .
iemand een idee of dat makkelijk te vervangen is zelf en waar de schakelaar te vinden/ welke moet erin.
zit al enige tijd te googlen maar kom er niet echt verder mee
bij voorbaat dank

Gadverdamme, dat wordt inderdaad een dure "hobby" om ze te importeren.

Ik ken dit apparaatje niet, maar bedoel je die schakelaartjes uit de 2e link, met groene knop?

Als het nou die groene microswitches zijn, zoiets heb ik wel eens ooit gekocht bij:

http://gravitech.us/components.html

Was voor een Reloop Digital Jockey, CUE/CUEPLAY knoppen stuk.

Kostte toen slechts 5,30 dollar aan shipping en de switches waren 50 dollarcent per stuk ofzo. Geen enge dingen als douane, BTW, invoerrechten etc :).

Uiteraard wel goed opletten dat je de goeie switch neemt (aantal pootjes etc), maar daar hebben anderen hier vast veel meer verstand van dan ik.

Good Luck!

Laatst gewijzigd:
ze zitten volgens mij standaard in het hele apparaat.
ook de 2de ( save ) doet het niet meer optimaal.
leek een beetje alsof de beentjes boven iets dichter bij elkaar zaten dan de onderste, maar dat zou ook zo gebogen kunnen zijn.
hierbij enige fotootjes.
lettertjes zie ik er niet tussen staan

en bedankt alvast allen voor het meedenken.
tis het favorieten keyboard van de kids geworden inmiddels
ook de ledjes van de knopjes doen het niet meer van deze twee, neem aan dat dat ermee samenhangt ?

Attachments

• IMG_0306.jpeg
    IMG_0306.jpeg
    100,9 KB · Bekeken: 82
  • IMG_0307.jpeg
    IMG_0307.jpeg
    99,6 KB · Bekeken: 86
bedoel je op dat witte geval waar ook het licht doorheen schijnt ? : kort een heel kort puntje aan de onderkant drukt hem in
bedoel je dat groene drukknoppie in het midden: kan ca 1 of 1,5 mm worden ingedrukt of zoiets, 2mm lijkt me al erg ruim uitgedrukt.
het is allemaal prietprut sput
toch stom dat ie na koop het al zo snel begeeft. ook de voeding was lichtelijk kaduuk en de schroeven zaten nogal los aan de onderkant , dus uit elkaar is ie ook al geweest.
nou ja zo is het nu eenmaal, kijken of ie te maken is

Hmm, is dat die Miniak die twee weken geleden nogal snel in prijs zakte naar 150?

geloof het wel inderdaad,
maar goed, been met een twee of drie knopjes erg geholpen.
ga een pb'tje sturen, zoiets, dank jullie wel
hij kan wrs op slot, mercimerci

:slotje:

Laatst gewijzigd:
doos was sowieso als nieuw, micro in orgineel plastiek, display op stand 85+% nog redelijk te lezen, voeding niet orgineel en met plakbandje tot werking gebracht
och ja, wat is nieuwstaat tis jammer van die drukknopjes, voeding had ik nog wel ergens hier liggen, en hoop met de hulp van waarde forumleden ook dat op te lossen.
ps de zon begint hier goed te schijnen, vanmiddag een uurtje vrij
hier kan wel een slotje op

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back